2026-04-02, 01:16
Medlem
Så fort någon ens nämner ordet Arbetslös eller har problem med pengar, kronofogden eller dylikt... Så kommer Flashbacks mega människor in och ska ge moral kakor samt trycka ner den som är TS till MAX!

Var fan kommer ni människor ifrån? Har ni fan ingen jävla empati i kroppen? Fattar ni vad era jävla skrivna ord kan göra med en människa som kanske redan är på gränsen till att ta bort sig själv kan göra?

Sedan har vi de som skriver om psykiska problem.. De får rådet att allt från att gå på gym till allt prova någon annan medicin, eller ja ta den enkla vägen ut.

Till er som skriver i dessa trådar, tänk för fan till lite innan ni skriver, varför kan inte moderatorer varna samt ta bort inlägg som dessa, de som inte tillför något annat än destruktivitet?
Senast redigerad av TordNyman 2026-04-02 kl. 01:18.
2026-04-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Så fort någon ens nämner ordet Arbetslös eller har problem med pengar, kronofogden eller dylikt... Så kommer Flashbacks mega människor in och ska ge moral kakor samt trycka ner den som är TS till MAX!

Var fan kommer ni människor ifrån? Har ni fan ingen jävla empati i kroppen? Fattar ni vad era jävla skrivna ord kan göra med en människa som kanske redan är på gränsen till att ta bort sig själv kan göra?

Sedan har vi de som skriver om psykiska problem.. De får rådet att allt från att gå på gym till allt prova någon annan medicin, eller ja ta den enkla vägen ut.

Till er som skriver i dessa trådar, tänk för fan till lite innan ni skriver, varför kan inte moderatorer varna samt ta bort inlägg som dessa, de som inte tillför något annat än destruktivitet?
Vad skulle ett adekvat svar vara på dessa hjälprop då?
Du får gärna ge exempel på hur man muntrar upp en som är helt under isen, eller är utan jobb.
2026-04-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Vad skulle ett adekvat svar vara på dessa hjälprop då?
Du får gärna ge exempel på hur man muntrar upp en som är helt under isen, eller är utan jobb.
Att kalla personen lat och värdelös för det första hjälper inte någon, och det är det vanliga svaret på FB
2026-04-02, 01:23
Medlem
Citat:
Att kalla personen lat och värdelös för det första hjälper inte någon, och det är det vanliga svaret på FB
Svarar inte på frågan.
Ser många som ger tips, men postaren är ofta så i sin bubbla så hen inte lyssnar på tips.
Vad hade ett tips varit som faktiskt hade hjälpt?
2026-04-02, 01:26
Medlem
Citat:
Svarar inte på frågan.
Ser många som ger tips, men postaren är ofta så i sin bubbla så hen inte lyssnar på tips.
Vad hade ett tips varit som faktiskt hade hjälpt?
Ja du, jag sitter själv i skiten upp över öronen, är arbetslös och jobbsökande, men så fort ordet arbetslös dyker upp i detta forumet så får du 20+ kommentarer om hur värdelös du är...

Ja jag vet inte vad som vore bra tips, men något positivt kanske?
2026-04-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ja du, jag sitter själv i skiten upp över öronen, är arbetslös och jobbsökande, men så fort ordet arbetslös dyker upp i detta forumet så får du 20+ kommentarer om hur värdelös du är...

Ja jag vet inte vad som vore bra tips, men något positivt kanske?
Detta är FB. Vill du ha lite omsorg eller annan berikande kommentarer så får man söka sig på annat forum.
Det finns många som är i samma sits eller bara mår skit, och häver ur sig en det ena efter andra för att trycka ner, för att själv må lite bättre för studen.

Brukar ge tips om att se sig om. Ha lite helikopterperspektiv på sig själv - vad kan jag själv göra för att bryta mina egna tankar om värdelöshet. Kan man hitta lite tro på sig själv så kan man komma lite vidare, sen göra annat för att kanske hitta jobb som passar. Förstår att livet tar stopp när man blir arbetslös, men du är inte värdelös för det.
2026-04-02, 01:36
Medlem
particulum1s avatar
Yttrandefrihet innebär båda aspekterna, både det destruktiva och det konstruktiva, både det negativa och det positiva.
2026-04-02, 01:42
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Svaret är att aldrig be om råd på Flashback. Det här forumet är fullt av troll och sadister. Man får aldrig några vettiga råd här, så det är meningslöst att försöka. Flashback är en sandlåda för spektrumstörda individer som pga sin störning har problem med sånt som empati och sympati.

Använd forumet för vad det är bra på, dvs att diskutera skeenden ur ett teoretiskt perspektiv. Blanda inte in känslor eller privatliv. Sök inte stöd eller råd här.
2026-04-02, 02:03
Medlem
Citat:
Detta är FB. Vill du ha lite omsorg eller annan berikande kommentarer så får man söka sig på annat forum.
Det finns många som är i samma sits eller bara mår skit, och häver ur sig en det ena efter andra för att trycka ner, för att själv må lite bättre för studen.

Brukar ge tips om att se sig om. Ha lite helikopterperspektiv på sig själv - vad kan jag själv göra för att bryta mina egna tankar om värdelöshet. Kan man hitta lite tro på sig själv så kan man komma lite vidare, sen göra annat för att kanske hitta jobb som passar. Förstår att livet tar stopp när man blir arbetslös, men du är inte värdelös för det.
Nä, man mår ju faktiskt inte bättre själv bara för att någon annan möjligen mår sämre. Så hatarna kan lägga ner.

Ta en promenad gör kanske inte tillvaron bättre men det är alltid bra att röra sig lite och få frisk luft. Kanske dyker det upp några nya idéer. Man måste hjälpa sig själv för ingen kommer göra det åt en.
2026-04-02, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nä, man mår ju faktiskt inte bättre själv bara för att någon annan möjligen mår sämre. Så hatarna kan lägga ner.

Ta en promenad gör kanske inte tillvaron bättre men det är alltid bra att röra sig lite och få frisk luft. Kanske dyker det upp några nya idéer. Man måste hjälpa sig själv för ingen kommer göra det åt en.
Underskatta inte projektion. Många som lever på det.

Men promenader kan vara svårt för en som är nere, been there, done that, men absoult en väg framåt.
2026-04-02, 02:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Det är en hel del gamla boomers som sitter här med den gamla arbetsmoralen som tillhörde ett Sverige som inte längre finns och inte heller har funnits på väldigt länge. På den tiden kunde vilket stolpskott som helst gå in i en random butik och på plats ansöka om jobb genom att bara vara lite trevlig å pratsam å fråga om dom sökte lite extra arbetskraft - det kunde ta drygt en vecka sedan hade du landat ett helt OK jobb. Det fanns oxå alltid jobb för vissa lite "speciella personer" (på det sättet var sannolikt diskrimineringen paradoxalt nog MINDRE på den tiden). Samma typ av boomers tillhör en generation där sådant som ångest och depression var likvärdigt med att bli inspärrad på mentalsjukhus en liten tid - allt annat ansågs som GNÄLL och patetiskt sådant. "En rejäl karl biter bara ihop och håller käften" brukar det ibland låta här inne... tills han en dag flippar på kärringen pga otrohet å kör in sin jävla bil i nåns hus. Så bra är alltså den metoden att hantera mer allvarliga moment i tillvaron.

Sen har vi oxå pöbel-mentaliteten i sig som sagt. Nån skriver en tråd om ett problem denne har med tex kollegan eller grannen. Helt plötsligt har denne fått en hel pöbel efter sig som är absolut 100% säkra på att felet eg ligger helt hos TS (när det i själva verket verkar vara ytterst oklart i många fall vems felet eg är till en konflikt).

Jag håller med anv Galejan här ovan till stor del oxå.
Ger jag folk råd här inne så är det ofta de mest simpla och logiska råd jag ger för jag anser inte mig själv vara en större representant annat än åt mig själv. Jag vill liksom inte eg "sprida mitt evangelium/sanning" utan bara bidra med något litet vettigt om jag kan det (för det är lätt att glömma bort sådant när man är i affekt).

EDIT: oftast sitter jag dock här för att hålla hjärnan igång lite + en hel del humor som kan hittas å även skapas här å där! :P
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-04-02 kl. 02:22.
2026-04-02, 02:22
Medlem
Flashback är en hög av känslomässigt störda individer som känns mer eller mindre klonade. Verbalt oerhört aggressiva och okänsliga. Mänskligt avskrap som tävlar om vem som har den fulaste munnen och den värsta människosynen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in