Citat:
Ursprungligen postat av
TordNyman
Så fort någon ens nämner ordet Arbetslös eller har problem med pengar, kronofogden eller dylikt... Så kommer Flashbacks mega människor in och ska ge moral kakor samt trycka ner den som är TS till MAX!
Var fan kommer ni människor ifrån? Har ni fan ingen jävla empati i kroppen? Fattar ni vad era jävla skrivna ord kan göra med en människa som kanske redan är på gränsen till att ta bort sig själv kan göra?
Sedan har vi de som skriver om psykiska problem.. De får rådet att allt från att gå på gym till allt prova någon annan medicin, eller ja ta den enkla vägen ut.
Till er som skriver i dessa trådar, tänk för fan till lite innan ni skriver, varför kan inte moderatorer varna samt ta bort inlägg som dessa, de som inte tillför något annat än destruktivitet?
Det är en hel del gamla boomers som sitter här med den gamla arbetsmoralen som tillhörde ett Sverige som inte längre finns och inte heller har funnits på väldigt länge. På den tiden kunde vilket stolpskott som helst gå in i en random butik och på plats ansöka om jobb genom att bara vara lite trevlig å pratsam å fråga om dom sökte lite extra arbetskraft - det kunde ta drygt en vecka sedan hade du landat ett helt OK jobb. Det fanns oxå alltid jobb för vissa lite "speciella personer" (på det sättet var sannolikt diskrimineringen paradoxalt nog MINDRE på den tiden). Samma typ av boomers tillhör en generation där sådant som ångest och depression var likvärdigt med att bli inspärrad på mentalsjukhus en liten tid - allt annat ansågs som GNÄLL och patetiskt sådant. "En rejäl karl biter bara ihop och håller käften" brukar det ibland låta här inne... tills han en dag flippar på kärringen pga otrohet å kör in sin jävla bil i nåns hus. Så bra är alltså den metoden att hantera mer allvarliga moment i tillvaron.
Sen har vi oxå pöbel-mentaliteten i sig som sagt. Nån skriver en tråd om ett problem denne har med tex kollegan eller grannen. Helt plötsligt har denne fått en hel pöbel efter sig som är absolut 100% säkra på att felet eg ligger helt hos TS (när det i själva verket verkar vara ytterst oklart i många fall vems felet eg är till en konflikt).
Jag håller med
anv Galejan här ovan till stor del oxå.
Ger jag folk råd här inne så är det ofta de mest simpla och logiska råd jag ger för jag anser inte mig själv vara en större representant annat än åt mig själv. Jag vill liksom inte eg "sprida mitt evangelium/sanning" utan bara bidra med något litet vettigt om jag kan det (för det är lätt att glömma bort sådant när man är i affekt).
EDIT: oftast sitter jag dock här för att hålla hjärnan igång lite + en hel del humor som kan hittas å även skapas här å där! :P