Igår, 15:37
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag ska investera i främst bitcoin på ISK konto men vet inte vad jag ska välja.
Nån som har hyfsad koll på vilka som är bäst om man ska hålla investeringen i ca 3 år?

Bäst är väl att man kan köpa så nära marknadspris som mjöligt och sen låg årlig skatt.
Eller är det nåt annat jag misast?
Citera
Igår, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag vill investera i främst bitcoin på ISK konto

Varför vill du "investera" just i detta?
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Ruskartuppens avatar
Det är dock certifikat du kan ha på isk inga btc
Citera
Igår, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Varför inte?
Låter som du tror du har bättre koll än mig på vad man ska investera i och den frågan blir nästan lite dryg.
Hade du haft koll på att man slipper nästa all skatt som man annars fått betala om man hållit bitcoin på privat plånbok så hade du inte frågat en sån fråga.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen
Det är dock certifikat du kan ha på isk inga btc

Det vet jag men så länge man inte har kronofogden efter sig eller nåt liknande så spelar det ingen roll.
Man har ju hällre vita pengar än att sitta på 400k i bitcoin som man måste smyga med så inte skatterverket ser din.
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Ruskartuppens avatar
Citat:
Det vet jag men så länge man inte har kronofogden efter sig eller nåt liknande så spelar det ingen roll.
Man har ju hällre vita pengar än att sitta på 400k i bitcoin som man måste smyga med så inte skatterverket ser din.

Skattetekniskt är det ju bättre, ska man göra en hit and run så är det mindre bra. Så lite smaken är som baken
Citera
Igår, 16:38
Medlem
Citat:
Skattetekniskt är det ju bättre, ska man göra en hit and run så är det mindre bra. Så lite smaken är som baken

Hit and run?
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Ruskartuppens avatar
Citat:
Hit and run?

Göra sig x antal miljoner, fly landet typ så
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Göra sig x antal miljoner, fly landet typ så

Haha nej.
Har du 1% skatt på ISK och du har 5 miljoner blir det endast 50k i skatt, är det värt att fly landet för 50k i skatt?
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Följer tråden och hoppas på några spännande förslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
De flesta investerare eller vad man ska kallad det, brukar sprida ut sina risker. En liten andel i krypto i någon form är inte det minsta konstigt.
Citera
Igår, 20:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag ska investera i främst bitcoin på ISK konto men vet inte vad jag ska välja.
Nån som har hyfsad koll på vilka som är bäst om man ska hålla investeringen i ca 3 år?

Bäst är väl att man kan köpa så nära marknadspris som mjöligt och sen låg årlig skatt.
Eller är det nåt annat jag misast?
Att investera i krypto är extremt riskfyllt och inget jag skulle rekommendera någon att göra. Möjligtvis att man avsätter 0-10% av sin portfölj för detta ändamål, men absolut inte mer än så.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att investera i krypto är extremt riskfyllt och inget jag skulle rekommendera någon att göra. Möjligtvis att man avsätter 0-10% av sin portfölj för detta ändamål, men absolut inte mer än så.

BTC är best performing asset det senaste deceinnet och kanske längre än så, att inte investera i den verkar ju idiotiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in