2026-04-01, 12:46
Medlem
Jag fattar inte vad i hvete som händer...att leja unga killar för att göra brott har blivit ett allt större problem och nu börjar även gängen intressera sig för unga tjejer. Ledssamt.
Citera
2026-04-01, 13:11
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNhappy1
Jag fattar inte vad i hvete som händer...att leja unga killar för att göra brott har blivit ett allt större problem och nu börjar även gängen intressera sig för unga tjejer. Ledssamt.
Den absoluta jämställdheten infinner sig när unga kvinnor kan vara lika kriminella som unga män.
Citera
2026-04-01, 13:12
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jaha, var du nöjd där?
Citera
2026-04-01, 13:15
Medlem
Det är för få tjejer än som blir kontraktmördare, men absolut att det finns en stor risk att det blir fler om man gör som Morgan gjorde och stoppade huvudet ner i sanden.
Citera
2026-04-01, 13:18
Medlem
a-mortals avatar
Det är sexistiskt att inte inse problemet med ungdomsbrottslighet förrän flickorna blir kriminella.
Citera
2026-04-01, 13:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tills för ett tag sen så har tjejer haft fördelen att de gått under radarn för polisen men det har säkerligen förändrats rejält på senare tid.

Först var det unga killar man började använda och nu har man helt enkelt gått vidare till tjejerna då killarna också börjat övervakas.

Läste idag att någon 11-årig pojke varit involverad i en av senaste skjutningarna så man börjar fan undra. Snart är det skjutningar mellan klasskompisar i lågstadiet som gäller.
Citera
2026-04-01, 13:38
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Jag tror på hårdare straff. T.o.m. dödsstraff, oavsett ålder.

Mördar man andra människor så förtjänar man inte att leva längre.
Citera
2026-04-01, 13:38
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tills för ett tag sen så har tjejer haft fördelen att de gått under radarn för polisen men det har säkerligen förändrats rejält på senare tid.

Först var det unga killar man började använda och nu har man helt enkelt gått vidare till tjejerna då killarna också börjat övervakas.

Läste idag att någon 11-årig pojke varit involverad i en av senaste skjutningarna så man börjar fan undra. Snart är det skjutningar mellan klasskompisar i lågstadiet som gäller.

jaha och var läste du det då

Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf

om det är befogat då?
Citera
2026-04-01, 13:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
jaha och var läste du det då

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=3ced6a78-8c0b-456b-88ae-f009e369c4d0

En 11-årig pojke i Umeå har omhändertagits enligt LVU efter misstankar om att han följt med en kompis som tagit på sig ett morduppdrag, rapporterar P4 Västerbotten.
Citera
2026-04-01, 13:46
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-04-01, 13:52
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jaha, var du nöjd där?

Han e ju inte nöjd!! Han e rädd o skärrad som alla ska vara över utveckling i ditt o mitt land kära du
Citera
2026-04-01, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf

Jag vill ha dödsstraff på pedofiler. Jag undrar varför det inte var alla pedofiler världen över som flyr dit och sitter och trycker där eftersom landet knappt har utlämningsavtal med någon som Israel inte införde dödsstraff på nyligen.

Att du främst vill straffa barn för vad vuxna lurat/tvingat in dem i är jag inte förvånad över. Det är Tidö-andan det. Även typ halva oppositionens linje med.
Senast redigerad av ThielIsWatchingYou 2026-04-01 kl. 14:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in