2026-04-01, 12:31
Medlem
Brott som inte ger livstid men är allvarliga ändå.
Tänker främst på grov misshandel.

Efter muck skulle väl misshandlarna kunna bo nånstans på landet där de kan odla sin egen mat och aldrig mer få vistas i samhället?
Skulle inte detta kunna vara avskräckande?

Och jag menar inte misshandel i självförsvar, utan sån misshandel som skett utan anledning.
Slagskämparna skulle alltså leva i frihet, men inte i samhället, utan på vischan där de, istället för att slå folk, skulle kämpa med att odla sin mat och fixa sitt eget dricksvatten.
Citera
2026-04-01, 12:38
Avstängd
Är det ett 1 aprilskämt?
Citera
2026-04-01, 12:39
Medlem
Dom ska självklart inte leva i det fria. Dom ska låsas in.

Det du beskriver kan du ordna åt dig själv och utan att begå brott.
Citera
2026-04-01, 12:48
Medlem
Onanikrems avatar
Hade gärna sett de aldrig släpps ut igen. Då menar jag de som inte misshandlat i självförsvar utan de som attackerat andra människor. Låt de ruttna bort inlåsta. Samhället blir en bättre plats utan dem.
Citera
2026-04-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det ett 1 aprilskämt?
Tyvärr inte. TS är närmast psykotisk beträffande det här med att "sluta dalta med kriminella". Kolla trådhistoriken så ser du att hen är i stort behov av psykiatrisk vård.
Citera
2026-04-01, 12:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tyvärr inte. TS är närmast psykotisk beträffande det här med att "sluta dalta med kriminella". Kolla trådhistoriken så ser du att hen är i stort behov av psykiatrisk vård.
Varför tycker du inte de som utfört grov misshandel skall sitta inlåsta resten av livet?

Dyrt i Sverige med hotellstandard ja, men behöver inte bli så dyrt i Moldavien eller Etiopien.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-01 kl. 13:02.
Citera
2026-04-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Varför tycker du inte de som utfört grov misshandel skall sitta inlåsta resten av livet?
Jag tycker helt enkelt inte att det står i relation till brottet. Är inte helt främmande till att vissa ska sitta inlåsta hela livet, men knappast som standard för grov misshandel.
Citera
2026-04-01, 13:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag tycker helt enkelt inte att det står i relation till brottet. Är inte helt främmande till att vissa ska sitta inlåsta hela livet, men knappast som standard för grov misshandel.
Rätt sällan grov misshandel är det första brottet personen begår. Begår den brott efter brott så tycker jag inlåsning permanent är en bra lösning. Som sagt, behöver inte vara så dyrt om vi skippar hotellstandard och hyr platser i Etiopien.

Permanent inlåsning skulle reducera buset på gatorna rätt markant.
Citera
2026-04-01, 13:21
Medlem
Alltså som en gulag?
Citera
2026-04-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rätt sällan grov misshandel är det första brottet personen begår. Begår den brott efter brott så tycker jag inlåsning permanent är en bra lösning.
Din fråga var "Varför tycker du inte de som utfört grov misshandel skall sitta inlåsta resten av livet?" och det var den jag svarade på.
Citera
2026-04-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Brott som inte ger livstid men är allvarliga ändå.
Tänker främst på grov misshandel.

Efter muck skulle väl misshandlarna kunna bo nånstans på landet där de kan odla sin egen mat och aldrig mer få vistas i samhället?
Skulle inte detta kunna vara avskräckande?

Och jag menar inte misshandel i självförsvar, utan sån misshandel som skett utan anledning.
Slagskämparna skulle alltså leva i frihet, men inte i samhället, utan på vischan där de, istället för att slå folk, skulle kämpa med att odla sin mat och fixa sitt eget dricksvatten.
. Låter som ett bra förslag, man behöver hålla packet utanför samhället
Citera
2026-04-01, 13:42
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Alltså som en gulag?
Mer åt koncentrationslägerhållet om man tittar på TS historik
Citera
  • 1
  • 2