2026-04-01, 11:09
Medlem
flashbacktrollets avatar
Shoo flashback behöver hjälp ASAP.
såg idag på mina sidor hos kronis att jag nu är skuldfri, fittorna drog 35 lax direkt från mitt fucking konto. Aja hursomhelst så måste jag få hjälp att förhindra att mina andra inkassoskulder icke hamnar hos kronis. Jag har ca 40 lax totalt i inkassoskulder från 3 olika inkassobolag och jag har helt enkelt icke cashen att betala av allt detta, skulle kanske (stort KANSKE) kunna betala av 5-10 lax direkt. Men sen så kommer jag snart sakna stabil inkomstkälla, leva på soc och så duvet... och då blir t.om avbetalningsplan näst intill omöjligt, kanske skulle kunna klara av att undvara 2-300 per månad från ett bolag, men icke 3.

Vafan ska jag göra bröder? Jag kommer att ha ca 40 lax ihopsparat tills dess jag blir kickad från jobbet om ett par månader, men det ska ju räcka till hyran, elen, maten osv duvet i 3 månader.
Citera
2026-04-01, 11:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Först bör du lära dig språket och sen så sticker du redan idag ut och börjar jaga ett nytt jobb så kommer det kanske att lösa sig. Sälj av skit som du har är också en lösning och givetvis så rensar du alla dina onödiga utgifter till noll, ingen streaming, billigt mobilabonnemang, ingen lyxmat eller snabbmat, inget godis, läsk, alkohol eller droger av några slag och bara äta, jobba sova tills du är på benen igen.

Sen är det spara innan shopping som gäller.
Citera
2026-04-01, 11:24
Medlem
Connykrims avatar
Sjukaste jag läst, antar att du är ett troll? Ingen skriver som man pratar i förorten haha!

Varför får du sparken om några månader? Sök nytt jobb redan nu
Citera
2026-04-01, 11:58
Medlem
Vad har du för bank?
Citera
2026-04-01, 12:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
såg idag på mina sidor hos kronis att jag nu är skuldfri, fittorna drog 35 lax direkt från mitt fucking konto. Aja hursomhelst så måste jag få hjälp att förhindra att mina andra inkassoskulder icke hamnar hos kronis. Jag har ca 40 lax totalt i inkassoskulder från 3 olika inkassobolag och jag har helt enkelt icke cashen att betala av allt detta, skulle kanske (stort KANSKE) kunna betala av 5-10 lax direkt. Men sen så kommer jag snart sakna stabil inkomstkälla, leva på soc och så duvet... och då blir t.om avbetalningsplan näst intill omöjligt, kanske skulle kunna klara av att undvara 2-300 per månad från ett bolag, men icke 3.

Vafan ska jag göra bröder? Jag kommer att ha ca 40 lax ihopsparat tills dess jag blir kickad från jobbet om ett par månader, men det ska ju räcka till hyran, elen, maten osv duvet i 3 månader.

Beckna din gann
Citera
2026-04-01, 12:02
Medlem
kalkryggars avatar
Se till att betala av dina skulder så du blir helt skuldfri. Det måste väl ändå vara prio 1 tänker jag inför kommande arbetslöshet?

Sen när du blir av med jobbet och inte kan betala hyra så går du bara till sosse-byrån och kvitterar ut ett välförtjänt stöd som du har arbetat ihop rätten till.

Att företag vill ha pengar som du är skyldig gör inte någon till några fittor. Att du inte verkar vilja stå för dina utgifter gör sannolikt dig till en fitta. Tänk på det och välj rätt väg.
Citera
2026-04-01, 12:05
Avstängd
Citat:

Sök jobb och skaffa skuldsanering hos kommunen!
Citera
2026-04-01, 12:05
Medlem
Citat:

Det låter alldeles utmärkt att kronis ser till att du betalar dina skulder, när du inte sköter det själv.
Bra service från kronis där.

Skicka några blommor till dom som tack.
Citera
2026-04-01, 12:09
Medlem
53....so whats avatar
"tills dess jag blir kickad från jobbet om ett par månader"

??? Kickad är detsamma som sparken, d.v.s. att man får gå direkt.
Vilka företag behåller en medarbetare x antal månader efter kicken?
Citera
2026-04-01, 12:55
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Du verkar ju ha en speldator om man kollar dina andra trådar. Sälj av den och skramla ihop så mycket du kan. Under tiden ser du även till att leta nya jobb osv.
Citera
2026-04-01, 23:07
Medlem
sluta knarka o sök ett nytt jobb redan idag,
skaffa ett billigare liv utan dator, laga din egen mat.
Citera
2026-04-01, 23:18
Medlem
Citat:
Aja hursomhelst så måste jag få hjälp att förhindra att mina andra inkassoskulder icke hamnar hos kronis.

Kom överens med inkassobolaget (eller bolagen) om en avbetalningsplan. Om du kan spara ihop skuldbeloppet på ett par månader så är du ju snart skuldfri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in