2026-04-01, 03:22
  #1
Avstängd
USA bryter mot folkrätten när man invaderar Vebezuela och krigar i Iran. Man pissar på NATO och vill invadera Grönland. Landet räknas inte längre dom en liberal denokrati. Man ibskränker aborträtten och har dödsstraff. ICE-agenter mördar oskyldiga människor och deporterar andra på felantig grund. Despoten Trump hotar med tullar och lämnar Parisavtalet. Antivaxaren Robert Kennedy är hälsominister. Rasismen flödar. Universitetens oberoende hotas. Behöver jag säga mer?

Ja, USA är inte ett land värdigt att få Sverige som gäst under fotbolls-vm.

Bojkotta detta skitland och FIFAS korrupta VM. Att Trump fick deras fredspris var droppen som fick bägaen att rinna över. Om Svetige ändå deltar så kan du aktivt välja bort att titta på VM.

Hur tänker ni kring detta?
Citera
2026-04-01, 03:35
  #2
Medlem
Tänker att Venezuela och Iran är två diktaturer som jag gärna ser söndrade samt kanske fria en dag. Även Kuba, Ryssland, Nordkorea och Kina hör till liknande. Trump må inte vara en allierad i dess vanliga form men gör mycket gott ändå. Snart är han borta från makten och då tar någon annan över. VM i fotboll blir säkert en trevlig underhållning i USA, Mexiko och Kanada. Klart att vi ska delta!
Citera
2026-04-01, 04:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
USA bryter mot folkrätten när man invaderar Vebezuela och krigar i Iran. Man pissar på NATO och vill invadera Grönland. Landet räknas inte längre dom en liberal denokrati. Man ibskränker aborträtten och har dödsstraff. ICE-agenter mördar oskyldiga människor och deporterar andra på felantig grund. Despoten Trump hotar med tullar och lämnar Parisavtalet. Antivaxaren Robert Kennedy är hälsominister. Rasismen flödar. Universitetens oberoende hotas. Behöver jag säga mer?

Ja, USA är inte ett land värdigt att få Sverige som gäst under fotbolls-vm.

Bojkotta detta skitland och FIFAS korrupta VM. Att Trump fick deras fredspris var droppen som fick bägaen att rinna över. Om Svetige ändå deltar så kan du aktivt välja bort att titta på VM.

Hur tänker ni kring detta?

Vill du bojkotta alla andra länder som har ledare med andra värderingar än du eller är det bara USA och då speciellt Trump som du går igång på?

Den som på allvar tror att det finns någon risk att USA skulle invadera den danska kolonin grönland går inte att ta på allvar och borde omyndigförklaras.

Men jag är faktiskt helt för din ide, utan sverige i vm kan man ju faktiskt se på vm sändningarna och få lite kommentarer om de andra lagen och inte bara part om sverige hela tiden som det brukar vara i svt och tv4 annars. Dina skäl är fel men iden bra.
__________________
Senast redigerad av alanlissa87 2026-04-01 kl. 04:48.
Citera
2026-04-01, 05:36
  #4
Medlem
Galejans avatar
TS har en poäng. Det blir oerhört illaluktande och fånigt när man å ena sidan sanktionerar Ryssland från allt deltagande i alla tävlingar samtidigt som man låter ett USA som gör sig skyldig till betydligt värre saker få arrangera fotbolls-VM. Hyckleriet är verkligen öronbedövande och hade Sverige haft en gnutta heder i kroppen hade man påtalat detta istället för att bara springa i kopplet som en duktig knähund.

Antingen ska alla som anses bryta mot den något ospecificerade folkrätten sanktioneras likadant eller så ska man hålla politiken utanför idrotten för alla. Att ha olika måttstockar för olika länder drar ett löjets skimmer över Väst.
Citera
2026-04-01, 05:41
  #5
Bannlyst
Skiter fullständigt i de här meningslösa bojkottarna, ni bojkottande horor kan gå in på LinkedIn och gråtskryta om hur ni minsann inte ska se på fotbolls-VM, vi andra vill se festen!
Citera
2026-04-01, 05:51
  #6
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
TS har en poäng. Det blir oerhört illaluktande och fånigt när man å ena sidan sanktionerar Ryssland från allt deltagande i alla tävlingar samtidigt som man låter ett USA som gör sig skyldig till betydligt värre saker få arrangera fotbolls-VM. Hyckleriet är verkligen öronbedövande och hade Sverige haft en gnutta heder i kroppen hade man påtalat detta istället för att bara springa i kopplet som en duktig knähund.

Antingen ska alla som anses bryta mot den något ospecificerade folkrätten sanktioneras likadant eller så ska man hålla politiken utanför idrotten för alla. Att ha olika måttstockar för olika länder drar ett löjets skimmer över Väst.
Nja, det var väl lite glädje i Novgorod för några veckor sedan över att några atleter fick delta i paralympics för första gången sedan 2014.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russia_at_the_2026_Winter_Paralympics?wprov=sfla1


Sveriges första matchen är inget bekymmer, även om Trump fängslats Joe Biden under att vara agent för främmande makt t ex, då den är
Måndag 15 juni 04.00: Sverige–Tunisien – i Monterrey, Mexiko (sänds i SVT)

De två övriga är i Houston och Dallas, Texas så där får man vara beredd att vara artig mot välbeväpnade MAGAiter.
Citera
2026-04-01, 06:20
  #7
Medlem
Ja, man bryter mot folkrätten o respekterar inte erkända länders gränser. Detta kan jag köpa.

Men att man inskränker aborträtten?
Vissa stater i USA hade (o kanske fortfarande har) rätten att utföra abort till dagen innan beräknad förlossning av vad jag har fått för information. Är detta bra?

Det Trump gjorde var att han gav delstaterna rätten att själva bestämma om de vill ha mer hårda regler kring abort.
Även Sverige inskränker på den så kallade aborträtten. Det är inte fri abort ens här.

Att federala agenter dödar någon i en incident är inte bra. Har sett filmer om det hela och det är inte oskyldiga åskådare som blir skjutna utan en person försökte köra över agenterna med en bil.
En domstol får reda ut vad som är rätt och fel.

Även här i vårt hemland Sverige så dör det folk vid polisingripanden.

Tycker TS förenklar problemen.

I övrigt så tycker jag man borde sanktionera USA på samma sätt som andra länder blir utsatta för sanktioner.
Men våra länder har köpta politiker så det kommer inte att hända.
Citera
2026-04-01, 06:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Skiter fullständigt i de här meningslösa bojkottarna, ni bojkottande horor kan gå in på LinkedIn och gråtskryta om hur ni minsann inte ska se på fotbolls-VM, vi andra vill se festen!

Helt enig!
De som vill bojkotta är de personer som skriver om det på Facebook i hopp om många likes och axelklappningar.

Vem fan bryr sig? Vi ska spela vm!
Citera
2026-04-01, 06:43
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
TS har en poäng. Det blir oerhört illaluktande och fånigt när man å ena sidan sanktionerar Ryssland från allt deltagande i alla tävlingar samtidigt som man låter ett USA som gör sig skyldig till betydligt värre saker få arrangera fotbolls-VM. Hyckleriet är verkligen öronbedövande och hade Sverige haft en gnutta heder i kroppen hade man påtalat detta istället för att bara springa i kopplet som en duktig knähund.

Antingen ska alla som anses bryta mot den något ospecificerade folkrätten sanktioneras likadant eller så ska man hålla politiken utanför idrotten för alla. Att ha olika måttstockar för olika länder drar ett löjets skimmer över Väst.

Jag håller faktiskt med dig.
Nu är jag helt ointresserad av fotboll så sverige får gärna bojkotta skiten för min del.
Citera
2026-04-01, 07:06
  #10
Avstängd
Precis. Ryssland är paria när man invaderar Ukraina. USA gör likadant i Venzuela och Iran
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
TS har en poäng. Det blir oerhört illaluktande och fånigt när man å ena sidan sanktionerar Ryssland från allt deltagande i alla tävlingar samtidigt som man låter ett USA som gör sig skyldig till betydligt värre saker få arrangera fotbolls-VM. Hyckleriet är verkligen öronbedövande och hade Sverige haft en gnutta heder i kroppen hade man påtalat detta istället för att bara springa i kopplet som en duktig knähund.

Antingen ska alla som anses bryta mot den något ospecificerade folkrätten sanktioneras likadant eller så ska man hålla politiken utanför idrotten för alla. Att ha olika måttstockar för olika länder drar ett löjets skimmer över Väst.
Citera
2026-04-01, 07:19
  #11
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
USA bryter mot folkrätten när man invaderar Vebezuela och krigar i Iran. Man pissar på NATO och vill invadera Grönland. Landet räknas inte längre dom en liberal denokrati. Man ibskränker aborträtten och har dödsstraff. ICE-agenter mördar oskyldiga människor och deporterar andra på felantig grund. Despoten Trump hotar med tullar och lämnar Parisavtalet. Antivaxaren Robert Kennedy är hälsominister. Rasismen flödar. Universitetens oberoende hotas. Behöver jag säga mer?

Ja, USA är inte ett land värdigt att få Sverige som gäst under fotbolls-vm.

Bojkotta detta skitland och FIFAS korrupta VM. Att Trump fick deras fredspris var droppen som fick bägaen att rinna över. Om Svetige ändå deltar så kan du aktivt välja bort att titta på VM.

Hur tänker ni kring detta?

NEJ ! USA har gjort världen en stor tjänst och bytt ut regimen i IRAN. Självklart ska Sverige spela VM
Citera
2026-04-01, 07:20
  #12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
NEJ ! USA har gjort världen en stor tjänst och bytt ut regimen i IRAN. Självklart ska Sverige spela VM
Hur menar du att det iranska styret bytts ut? Vem styr Iran idag? Trump?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in