2026-03-31, 21:11
Medlem
Vad är det värsta svek och lögn du blivit utsatt för men som du ändå förlåtit?

Vad gjorde att du förlät?
Citera
2026-03-31, 21:17
Avslutad
Jag och en kompis åkte iväg till hans sommarstuga för att bli fulla men senare under kvällen när vi var salongsberusade så sa han att han mådde illa och var tvungen att åka hem. Visade sig sen att hans andra kompisar hade en stor fest som han valde att åka till i stället. Jag har inga bevis för att han åkte dit men jag är nästan hundra på att han gjorde det.
Citera
2026-03-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag och en kompis åkte iväg till hans sommarstuga för att bli fulla men senare under kvällen när vi var salongsberusade så sa han att han mådde illa och var tvungen att åka hem. Visade sig sen att hans andra kompisar hade en stor fest som han valde att åka till i stället. Jag har inga bevis för att han åkte dit men jag är nästan hundra på att han gjorde det.

Jag gissar att ni var rätt unga?
Citera
2026-03-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Är det verkligen den värsta lögnen du varit utsatt för? Du är rätt besparad då, ovan är ju en liten vit lögn.
Lögner om bedragelser, där personen är ifrågasatt med nekade i sten, som senare visat sig vara sanna är väl en sak jag varit med om. Men visste om det på något sätt så blev inte helt nattsvart. Vi hade väl i princip redan gjort slut, men detta var väl spiken i kistan och behövde inte förlåta utan bara gå åt annat håll - med huvudet högt.
Citera
2026-03-31, 22:02
Medlem
Onanikrems avatar
God Forgives... I Don't!
Citera
2026-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emfatisk

Min exfru och hennes familj hävdade i åratal, för de som ville lyssna, att jag lämnade henne i sticket, ensam. Egentligen var det så att hon hade åkt hem till sina föräldrar och inte ville åka därifrån. De ville inte att jag skulle åka hem men vi hade hemmet 15 mil bort och jag arbetade där. Både hon och hennes familj är lite knepiga, så jag har inte bråkat om det, inte minst eftersom vi har gemensamma barn.
Citera
2026-04-01, 01:09
Avstängd
Vita lögner kan jag förlåta men andra lögner förlåter jag inte!
Citera
2026-04-01, 01:49
Medlem
Lögner om att han inte rökt på. Weed fick honom ljuga han var beroende.

Lögn om att han var på jobbmöte fast han var på dejt när jag var gravid. Vi har pratat mycket om det. Han är mer transparent nu. Tror han fick kalla fötter
Citera
2026-04-01, 09:35
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimjon
Lögner om att han inte rökt på. Weed fick honom ljuga han var beroende.

Lögn om att han var på jobbmöte fast han var på dejt när jag var gravid. Vi har pratat mycket om det. Han är mer transparent nu. Tror han fick kalla fötter

Din spökvän eller vem menar du med han?
Citera
2026-04-01, 11:50
Medlem
Jag tror tyvärr inte att de som "ljugit" blivit förlåtna (nu när jag tänker efter). Vi brukar oftast ryka ihop rejält och kontakten bryts. Oftast brukar de försöka komma tillbaka igen, men möts av en helt annan person än de tidigare gjort. Det finns bara kyla kvar. Även om man är "trevlig". Det finns dock inget kvar att hämta mer än lite ointressant och opersonligt prat. Under förutsättning att jag orkar lägga ner sådan tid på dem.

De som fortfarande är på god fot med mig och ljuger för mig är:
1. De som inte blivit upptäckta ännu.
2. Jag får betalt för att bete mig på ett visst sätt. T.ex. en arbetsplats / kundservice.
3. Jag kan få ut något av att vara trevlig mot lögnaren. Om inte. Slöseri på dyrbar tid.
4. Jag saknar personen, den får mig att må bra med.
Citera
2026-04-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emfatisk

Jag var sjuk en dag och sov bort hela den dagen samt natten.
En normal dag är min frukost 3 baljor kaffe men denna morgon var jag sugen på min sparade kexchoklad. Den hade hon ätit upp och hon vände på problemet till att jag sovit bort den.
Helvete vad jag älskar denna kvinna.

Sann historia men….
I en relation måste man förlåta alla svek och lögner. Det är när de blir för många som man avslutar relationen. Med det så har jag lämnat min exfru vilket innebar att jag inte längre förlät hennes skit medan min nuvarande är förlåten för allt inklusive kexchokladen.
Citera
2026-04-01, 14:42
Medlem
Hamadryads avatar
När jag var liten gav syrran bort min kanin o sa att den rymt, tog år innan jag förlät henne, även om jag fick tillbaka kaninen ganska omgående.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in