2026-03-31, 11:55
Medlem
jjujjus avatar
Vi måste prata!

Det finns många kvinnor på Flashback som blir angripna av stalkers med olika konton som följer efter, jag har själv blivit utsatt av flera stycken genom åren. Vissa är kvar såhär 7 år senare.

Det kan vara en psykiskt sjuk person men också äldre damer som inte verkar må så bra att dom försöker hitta någon att följa efter och trakassera i trådar.

Jag är bara en person av alla som blir drabbade. Jag bryr mig inte så mycket längre men tänker mest på vad detta är för typer egentligen som sitter och följer efter folk sådär på internet. Det är väldigt obehagligt och ett märkligt beteende

Ni som följer efter folk och ”stör er på främlingar online”

Kan inte ni komma fram och berätta vad det är som gör att ni lägger denna energin på främlingar? Det är fascinerande.

Är det på grund av arbetslöshet i samband med psykisk ohälsa? Är det att ni inte har några vänner eller familj? Vad driver er? Tror ni att ni har en relation med personen på andra sidan om dom svarar er?

Varsågoda och diskutera!
2026-03-31, 12:11
Medlem
jjujjus avatar
Ah okej det verkar handla om olycklig kärlek från vissa

Jaja ni sitter på internet och kärar ner er i främlingar och inbillar er att ni har en relation till den personen.

Problemet är att personen inte delar samma bild.

Ja det kan ju bli lite problematiskt?

Har vi några bra tips på hur dessa stalkers kan gå vidare? Släppa denna ”måltavlan”
2026-03-31, 12:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vi måste prata!

Det finns många kvinnor på Flashback som blir angripna av stalkers med olika konton som följer efter, jag har själv blivit utsatt av flera stycken genom åren. Vissa är kvar såhär 7 år senare.

Det kan vara en psykiskt sjuk person men också äldre damer som inte verkar må så bra att dom försöker hitta någon att följa efter och trakassera i trådar.

Jag är bara en person av alla som blir drabbade. Jag bryr mig inte så mycket längre men tänker mest på vad detta är för typer egentligen som sitter och följer efter folk sådär på internet. Det är väldigt obehagligt och ett märkligt beteende

Ni som följer efter folk och ”stör er på främlingar online”

Kan inte ni komma fram och berätta vad det är som gör att ni lägger denna energin på främlingar? Det är fascinerande.

Är det på grund av arbetslöshet i samband med psykisk ohälsa? Är det att ni inte har några vänner eller familj? Vad driver er? Tror ni att ni har en relation med personen på andra sidan om dom svarar er?

Varsågoda och diskutera!
Du är inte nödvändigtvis stalkad eller targeted bara för att du känner så, det kan vara vanföreställningar från din sida också.

Du lägger också 'energi på främlingar' i ditt inlägg, varför gör du det? Är det på grund av arbetslöshet i samband med psykisk ohälsa? Är det att du inte har några vänner eller familj? Vad driver dig?
2026-03-31, 12:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du är inte nödvändigtvis stalkad eller targeted bara för att du känner så, det kan vara vanföreställningar från din sida också.

Du lägger också 'energi på främlingar' i ditt inlägg, varför gör du det? Är det på grund av arbetslöshet i samband med psykisk ohälsa? Är det att du inte har några vänner eller familj? Vad driver dig?
Jag såg att alla 5 stalkers samlade sig i min föregående tråd, vissa har ju varit stalkers riktigt länge så jag blev förvånad över att dessa ens orkar ha med mig att göra, det känns som att dom liksom söker mig och vill ha svar från mig.

Det motiverade mig till att starta tråden! Nu ska vi diskutera vad detta är för typer och vad som driver dom?

Vad får man möjligtvis ut av att följa efter random folk på internet, år efter år? Jag vill ju veta!

Är det autism som ligger bakom? Droger? Lesbianer? Jag förstår inte för jag kan inte alls relatera till att följa efter folk sådär
2026-03-31, 12:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag förstår inte för jag kan inte alls relatera till att följa efter folk sådär
Skriver du i din egen tråd om hur du tror du är stalkad. Du skapar en hel tråd om anonyma användare du hävdar är ute efter dig, men du kan 'inte relatera till att följa efter folk'?
2026-03-31, 12:23
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Skriver du i din egen tråd om hur du tror du är stalkad. Du skapar en hel tråd om anonyma användare du hävdar är ute efter dig, men du kan 'inte relatera till att följa efter folk'?
Nej jag har aldrig följt efter användare och tycker att det är ett skumt beteende.

Varför vill man vara någonstans där man är oönskad?
2026-03-31, 12:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Nej jag har aldrig följt efter användare och tycker att det är ett skumt beteende.

Varför vill man vara någonstans där man är oönskad?
Ändå skapar du en hel tråd om användare du tror följer efter dig, varför? Och hur skiljer det sig från annan stalking?
2026-03-31, 12:26
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ändå skapar du en hel tråd om användare du tror följer efter dig, varför? Och hur skiljer det sig från annan stalking?
Nu missar du poängen med hela trådstarten.

Vi ska diskutera fenomenet att följa efter folk på internet och vad som driver dom, INTE enskilda användare.
2026-03-31, 12:28
Moderator
evilhoneys avatar
Trådar om stalkers motivation finns redan. Du hittar en del med en enkel sökning: https://www.flashback.org/sok/Stalkers?f=80
Den här är inte unik och har dessutom en rubrik som inte stämmer med frågeställningen.
Tråd låst.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in