Kanske ska flyttas till Egen Musik: teknik, inköp, instrument, produktion
Men,
Den här har du säkert sett:
https://youtu.be/BoC_KskmHY4?si=xqD_f68FjHaiePYX
Svårt att hjälpa när man inte ser vad du ser på telefonen/exakt vad du har att jobba med fysiskt annat än beskrivningar i text. Grundproblemet tycks vara att en iPhone/iPad inte orkar driva interfacet, varför du behöver en extern strömkälla.
Hade det varit en dator så hade kraften i USB-porten i sig räckt till.
1. Får du någon indikation på interfacet att den får tillräckligt med ström? Kan du aktivera fantommatningen? Ger signallampan någon indikation när du spelar på ditt instrument du kopplat in?
2. Har du valt Ljudinspelning i Garagebands första meny?
3. Har du en dator du kan prova att koppla in i "som vanligt" för att se om du kan få upp interfacet där?