2026-03-30, 17:24
Medlem
Hur är det egentligen med kinadäck jämförd med sk premium däcken ? Har kollat lite folk på Youtube som testar och provkör olika märken så har dom blivit betydligt bättre än förr . Skulle man våga testa en uppsättning ? Tänker till bilen jag pendlar med så det är ingen racing körning utan fram och tillbaka från jobbet . Och vilka märken skulle ni säga är bättre när det kommer till just kinadäcken . Mvh
2026-03-30, 17:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hur är det egentligen med kinadäck jämförd med sk premium däcken ? Har kollat lite folk på Youtube som testar och provkör olika märken så har dom blivit betydligt bättre än förr . Skulle man våga testa en uppsättning ? Tänker till bilen jag pendlar med så det är ingen racing körning utan fram och tillbaka från jobbet . Och vilka märken skulle ni säga är bättre när det kommer till just kinadäcken . Mvh
Kört på något billighetsmärke tre år nu utan problem. Något högre vägljud möjligen. Minns inte märket men det är något billigt märke. (Om det är kinamärke låter jag vara osagt men billigt var det)
2026-03-30, 17:35
Medlem
Du vet att du inte borde gjort det när du inte kan stanna på den sträcka du borde gjort, när du tappar greppet i en kurva du inte borde gjort eller när du får vattenplaning i en hastighet du inte borde fått. Men då är det ju för sent att ångra sig!
2026-03-30, 17:41
Medlem
TheJesuits avatar
Kolla tester, en del billiga märken är kass, en del är mycket bra.
2026-03-30, 17:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du vet att du inte borde gjort det när du inte kan stanna på den sträcka du borde gjort, när du tappar greppet i en kurva du inte borde gjort eller när du får vattenplaning i en hastighet du inte borde fått. Men då är det ju för sent att ångra sig!
Kör man som morfar med Volvon spelar det där ingen roll.

Har en Mustang också, den sitter det märkesdäck på men eftersom den går 150 mil/år är de också hockeypuckar efter åtta år. Kör inte daredevil med den heller för den är för dyr att kvadda.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-03-30 kl. 17:45.
2026-03-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kör man som morfar med Volvon spelar det där ingen roll.

Har en Mustang också, den sitter det märkesdäck på men eftersom den går 150 mil/ är de också hockeypuckar efter åtta år. Kör inte daredevil med den heller för den är för dyr att kvadda.
Jag hade en uppsättning skitdäck en gång på en Saab 9000. Fick vattenplaning i 90 km/h på motorväg. Aldrig jag tummar på däcken igen.
2026-03-30, 17:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag hade en uppsättning skitdäck en gång på en Saab 9000. Fick vattenplaning i 90 km/h på motorväg. Aldrig jag tummar på däcken igen.
Faktiskt första skit (kina) däck jag haft men är otroligt nöjd med dem, de låter mer än märkesdäck men det kan jag leva med. Nu minns jag inte märke och ids inte gå ut i garaget och kolla heller men inte märkt av några dåliga egenskaper annat än högre ljud än märkesdäck som förmodligen är mjukare gummi.
2026-03-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Faktiskt första skit (kina) däck jag haft men är otroligt nöjd med dem, de låter mer än märkesdäck men det kan jag leva med. Nu minns jag inte märke och ids inte gå ut i garaget och kolla heller men inte märkt av några dåliga egenskaper annat än högre ljud än märkesdäck som förmodligen är mjukare gummi.
Det är nog inte mer gummi utan mest plast i dem.
2026-03-30, 18:09
Medlem
Citat:
Du får i princip alltid vattenplaning över 80km/h, oavsett kvalitet på däcken
2026-03-30, 18:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det är nog inte mer gummi utan mest plast i dem.
Aldrig fått vattenplaning med dem och ändå kört inpå vinterhalkan något år. Nej jag kör inte 70 på 90väg.
2026-03-30, 18:20
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag snålade för 3 år sedan och köpte GoodRide.
Dom hade jättebra recensioner och folk var väldigt nöjda med dom.
När jag körde hem från däckfirman konstaterade jag snabbt att dom kändes jättekonstiga, ostabila, svårt att sätta fingret på. En dålig känsla helt enkelt.
Jag är som person öppen för att testa nya saker så jag var positivt inställd till dom.
Jag kollade lufttrycket och det var korrekt.
Efter provtur nr2 beställde jag 4 nya Bridgestone istället.
När dom var monterade på bilen kändes den helt ok igen.
Som skrivits här ovan, det känns mer som plast än gummi.
2026-03-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du får i princip alltid vattenplaning över 80km/h, oavsett kvalitet på däcken
Har aldrig fått vattenplaning med andra däck. Då förutom en gång i en översvämning men då i en betydligt högre hastighet. Har ändå bl.a. varit yrkesbilist. Bättre att leta upp någon som säljer bättre däck billigare än att köpa dåliga däck.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in