Igår, 13:13
Medlem
Riksreptilens avatar
" Två tredjedelar av de berörda tjänsterna finns på Nyhetsdivisionen, och varsel läggs i Stockholm, Umeå, Göteborg och Växjö.".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-svt-lagger-ned-redaktion/

" En av besparingarna uppges vara att programmet ”Sverige idag”, med redaktion i Umeå, läggs ner och att flera på redaktionen får gå. Sverige idag försvinner som titel, men programmets innehåll kommer att ingå i i det nystartade programmet ”Sverige Live”.

I februari meddelade SVT att de behöver spara 355 miljoner. Anledningen är ökade kostnader för marknätet, som TV4 sedan förra året har dragit sig ur. "
Senast redigerad av Riksreptilen Igår kl. 13:25. Anledning: Tydligare rubrik fmst
Citera
Igår, 13:17
Medlem
discofunks avatar
Citat:

Program som läggs på is
Hotell Romantik
Vem bor här?
Frågan är fri
Antikmagasinet
Jullov
Talkshow med Carina Bergfeldt

Trist att Vem bor här läggs ner. Det är rätt trevligt program.
Eller läggs på is som det verkar heta.
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Lägg ner resterande också, tack!
Citera
Igår, 13:35
Medlem
Overminds avatar
Jag skrattade när jag såg namnen på programmen som läggs i frysboxen!

Enda jag kollar på och självplågar mig med är Agenda, 30 minuter och någon dokumentär här och där och så de tre olika "Byrån" programmen.
Citera
Igår, 13:38
Medlem
TheGretaResets avatar
Nu är jag inte målgruppen och vet inte vad "jullov" är.

Men dessa jullovsprogram med tex scoobydoo var uppskattade när jag var barn. Då fanns å andra sidan enbart svt DDR tv och man visade nästan aldrig tecknat innan tv3 dök upp.
Citera
Igår, 13:41
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Lägg ner hela Aktuellt också. Det är ju i princip ett enda stort propagandaorgan för MP, S, och V.

Detsamma gäller Agenda.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Storkukans avatar
Det är en farlig utveckling när samhällsviktig infrastruktur så som Vem bor Här och Talkshow Carina Bergfeldt, inte kommer medborgarna tillgodo.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Studsbolls avatar
Det är goda nyheter, även om det som läggs ner är fel saker, det är de riktiga "journalisterna" som borde få sparken; de vänstervridna trollen som bedrivit sin egen agenda i årtionden i "nyheter" och "diskussionsprogram". Jag har inget emot att skattemedel används till underhållning och kultur, men det ska inte bekosta desinformation och indoktrinering.
Citera
Igår, 14:29
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkukan
Det är en farlig utveckling när samhällsviktig infrastruktur så som Vem bor Här och Talkshow Carina Bergfeldt, inte kommer medborgarna tillgodo.
Ja, det är verkligen ett hot mot demokratin....
Citera
Igår, 14:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
" Två tredjedelar av de berörda tjänsterna finns på Nyhetsdivisionen, och varsel läggs i Stockholm, Umeå, Göteborg och Växjö.".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-svt-lagger-ned-redaktion/

" En av besparingarna uppges vara att programmet ”Sverige idag”, med redaktion i Umeå, läggs ner och att flera på redaktionen får gå. Sverige idag försvinner som titel, men programmets innehåll kommer att ingå i i det nystartade programmet ”Sverige Live”.

I februari meddelade SVT att de behöver spara 355 miljoner. Anledningen är ökade kostnader för marknätet, som TV4 sedan förra året har dragit sig ur. "

Ur demokratisk synvinkel är jag mer oroad över de massiva neddragningarna i nyhetsverksamheten, ffa lokala redaktionerna. Även om ingen explicit skulle läggas ned, var det väl stora nedskärningar där med.
För egen del tycker jag det är tråkigt att Antikmagasinet och Vem bor här? Läggs ned.
Citera
Igår, 14:53
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är goda nyheter, även om det som läggs ner är fel saker, det är de riktiga "journalisterna" som borde få sparken; de vänstervridna trollen som bedrivit sin egen agenda i årtionden i "nyheter" och "diskussionsprogram". Jag har inget emot att skattemedel används till underhållning och kultur, men det ska inte bekosta desinformation och indoktrinering.

Otippat att högerbögar vill lägga ner nyheter och sport för att istället satsa på underhållning.
Citera
Igår, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nu är jag inte målgruppen och vet inte vad "jullov" är.

Men dessa jullovsprogram med tex scoobydoo var uppskattade när jag var barn. Då fanns å andra sidan enbart svt DDR tv och man visade nästan aldrig tecknat innan tv3 dök upp.

Fan va bra scoobydoo var ! Kom det någon förälder och störde under scoobydoo så såg man rött.
Helig tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in