2026-03-30, 08:56
Medlem
JdeKoofs avatar
Vi har varit i Paris ett antal gånger, men senast 2022 då det fortfarande gick att köpa en carnet för metron. Numera är det tydligen appar i telefonen som gäller.

Nu ska vi dit igen om en månad, jag har appen och har lyckats köpa en enkelbiljett men det funkar inte, vet inte hur jag ska få fram biljetten.

Går det fortfarande att köpa metro-biljetter på annat sätt? Vi måste ju i alla fall ta oss från CDG till stan...
Citera
2026-03-30, 10:06
Medlem
Connykrims avatar
Om du lyckats köpa biljetter så har det ju funkar?
Citera
2026-03-30, 11:29
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Om du lyckats köpa biljetter så har det ju funkar?
Jo det kan tyckas. Men jag får inte fram biljetten, jag kan liksom inte öppna den.

Jag har IDF Mobilite-appen och det står att jag har "Ticket Bus-Tram quantity 1" men jag kan inte öppna den.
Citera
2026-03-30, 13:40
Medlem
Det knepiga är att det numera är olika biljetter för buss/spårvagn och metro. Den du köpt gäller inte på metron utan bara på buss. Jag har för mig att du inte behöver “få fram” biljetten för att det ska funka. Du blippar med telefonen bara.

Du kan också köpa kartongbiljetter på plats som laddas med resor.
Citera
2026-03-30, 13:44
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Det knepiga är att det numera är olika biljetter för buss/spårvagn och metro. Den du köpt gäller inte på metron utan bara på buss. Jag har för mig att du inte behöver “få fram” biljetten för att det ska funka. Du blippar med telefonen bara.

Du kan också köpa kartongbiljetter på plats som laddas med resor.
Jag köpte biljett för buss/spårvagn bara för att det var billigast, för att testa. Pengarna är dragna.

Det verkar nog vara så att man inte ska behöva "öppna" eller få fram biljetten som till exempel på Skånetrafiken. Man får hoppas att det funkar ändå, det torde visa sig när man ska in genom spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in