Idag, 03:00
Medlem
Jag älskar de filmerna och det finns många bra. Den jag håller högst är Enter The Dragon med Bruce Lee. Den var banbrytande och satte trenden. En riktig klassiker. Bruce var ju före sin tid med. Fantastiska fighting scener och Bolo Yung, Sammo Hung, Jackie Chan med flera var med.

Sen finns det många andra som jag älskar och det är Drunken Master 2, Kickboxer,, Mortal Kombat den första med flera.

Vilken håller ni högst?
Citera
Idag, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag älskar de filmerna och det finns många bra. Den jag håller högst är Enter The Dragon med Bruce Lee. Den var banbrytande och satte trenden. En riktig klassiker. Bruce var ju före sin tid med. Fantastiska fighting scener och Bolo Yung, Sammo Hung, Jackie Chan med flera var med.

Sen finns det många andra som jag älskar och det är Drunken Master 2, Kickboxer,, Mortal Kombat den första med flera.

Vilken håller ni högst?

Enter The Dragon är ju en riktig klassiker. Bruce Lee var före sin tid och den filmen satte standarden för alla som kom efter. Bolo, Sammo och Jackie är bara grädde på moset.

Men jag måste ändå säga Hard Target!

Drunken Master 2 är också grym, Jackie Chan helt galen som vanligt.
Men ska jag välja en favorit blir det ändå Hard Target.
Citera
Idag, 04:44
Medlem
I-van-Toers avatar
Vet inte om de är bäst men...

Drunken Master 1 och The Young Master är förjävla roliga med Jackie Chan. Eller Wheels on Meals.

Kanske den mest realistiska är The Last Ninja (1983) med Michael Beck, han som också spelade i The Warriors tidigare. Speciellt det långa scenen när han tar sig upp för en glasfasad.
Citera
Idag, 06:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag kan inte bestämma mig så det får bli två
Scorseses Tjuren från Bronx (1980) och
The Hurricane (1999) med Denzel Washington i huvudrollen.
Citera
Idag, 06:56
Medlem
Skribentminimums avatar
Jag tycker att det är då Avengers med captain America.
Citera
Idag, 06:58
Medlem
Warrior gillade jag på grund av den sorgliga storyn.
Real steel gillade jag också på grund av att underdog roboten slog allihopa.
Citera
Idag, 07:46
Medlem
IP Man
Citera
Idag, 08:06
Medlem
lolbertarians avatar
Den här från Nordkorea eftersom inget är fake kameravinklar utan skådespelarna förlorar livet om de tabbar sig

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15689539/Moment-Kim-Jong-troops-bricks-stomach-spades-mallets.html
Citera
Idag, 08:10
Medlem
EnflygandeKos avatar
kung pow enter the fist
Citera
Idag, 08:16
Medlem
Riktigt tung lista. Enter the Dragon är verkligen startskottet för allt och Bruce Lee hade en närvaro som ingen annan lyckats kopiera – han var ett fenomen snarare än bara en skådespelare. Att se legender som Sammo Hung och Jackie Chan i småroller i samma film gör den bara ännu mer historisk.
Drunken Master 2 är ett mästerverk när det kommer till ren fysik och tajming; Jackie Chans slutstrid där är förmodligen bland det mest imponerande som någonsin fångats på film. Kickboxer och Mortal Kombat sitter klockrent om man vill åt den där råa 80- och 90-talskänslan där stämning och estetik betyder lika mycket som själva fighterna.
Själv rankar jag nog IP Man med Donnie Yen högst. Den har samma tyngd och fokus på teknik som Bruce Lees filmer, men med en modern produktion som gör att varje slag verkligen känns. Annars är The Raid en modern favorit som tagit den banbrytande andan från förr och maxat tempot till hundra.
Citera
Idag, 09:16
Medlem
IP man filmerna är bra.
Citera
Idag, 09:34
Medlem
Har man sett en så har man sett alla, samma jävla scenario om och om igen, men när jag var runt 9-10 år så var JCVD och Bloodsport coolast i världen, trodde att storyn var sann också....

Idag skulle det aldrig falla mig in att se en sån film, det är bara pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in