2026-04-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det kan mycket väl hända att det finns en överrepresentation bland kvinnor som söker sig till kriminalvården för att de är sexuellt attraherade av bad boys. Väldigt många hårt sminkade unga kvinnor med lip-filler och tatueringar (tramp stamps) som söker sig dit.

Det kan stämma, dock är det ju i allmänhet ofta riktiga losers som gått i livets hårda skola som jobbar på Kriminalvården. Även sådana stämmer ju överens med hårt sminkade unga kvinnor med lipfiller och tramp stamps.
Citera
2026-04-03, 00:40
Medlem
Citat:
Det är väldigt märkligt vilket krumbuktande vissa i tråden ägnar sig åt för att kvinnor ska slippa ta ansvar för sina egna handlingar. Är det jämstället menar du? Män förväntas ta eget ansvar och straffas hårdare om de bryter lagar och regler. Hyckleri på hög nivå!
Det politiska lägger jag mig inte i här.

Jag funderar bara på vad som kan ha hänt, och jag tror inte att hon som de flesta i tråden tror, att hon knullat någon på häktet.

Tror mer att dessa inlägg handlar om sexuella fantasier från hormonstinna tonårspojkar.
Citera
2026-04-03, 00:58
Medlem
Citat:
Tidigare liknade fall tyder på otillbörliga sexuella kontakter och vårdslöshet med sekretessbelagd information, brytande av restriktioner, och privilegier i utbyte mot sexuell ersättning.
Hur tänkte du att en chef på häktet skulle komma till och knulla en intagen? Har de inte vakter?
Citera
2026-04-03, 01:01
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
P4 Göteborg hade ett inslag i mars 2024 om att Pauline Hagberg är ny chef för Häktet Göteborg. https://www.sverigesradio.se/artikel/ny-chef-for-haktet-i-goteborg-det-har-oroat-mig

Aftonbladet har en artikel om att en kvinnlig chef på häktet i Göteborg har blivit avstängd, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1454790

Det är väl inte helt osannolikt att det handlar om samma person.

Nej, det är väldigt sannolikt. Därför skrev jag "tekniskt sett". Enda möjligheten att det inte är rätt person är om media slarvat med titlar och arbetsplatsangivelse, eller medvetet varit lite missvisande i sin beskrivning. Men så tror jag inte är fallet här. Och hade Pauline Hagberg varit helt felaktigt anklagad tror jag hon gått ut med nån dementi vid det här laget.
Men man kanske ska vara åtminstone en smula restriktiv med att spekulera kring hur mycket ¤&## hon sugit, eller hur mycket &"#¤£ hon tagit i tvåan, tills man fått bekräftat att hon verkligen är rätt person.
Citera
2026-04-03, 01:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur tänkte du att en chef på häktet skulle komma till och knulla en intagen? Har de inte vakter?

Har inte chefer nycklar och privilegier som inte andra har? En retorisk fråga bara....
Citera
2026-04-03, 01:08
Medlem
Citat:
Har inte chefer nycklar och privilegier som inte andra har? En retorisk fråga bara....
Retorisk?

Min chef har inte samma nycklar som jag har, så det behöver inte stämma. Hon skulle inte ens kunna få ut samma, och om så skulle det loggas.

Jag tänker mig att det på ett häkte finns vakter, och dessa torde väl upptäcka om deras chef går in och har sex med någon intagen, eller?

Såklart att hon kan muta vakterna, men - är det ändå inte lite långsökt?
Citera
2026-04-03, 01:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Retorisk?

Min chef har inte samma nycklar som jag har, så det behöver inte stämma. Hon skulle inte ens kunna få ut samma, och om så skulle det loggas.

Jag tänker mig att det på ett häkte finns vakter, och dessa torde väl upptäcka om deras chef går in och har sex med någon intagen, eller?

Såklart att hon kan muta vakterna, men - är det ändå inte lite långsökt?

Let's face it. Jag har vänner som arbetar på häktet. Nattetid så sitter de flesta i vaktrummet, fikar och snackar skit med kollegor. Folk är slappa och informella på alla jobb. Även inom sjukvården (är läkare). En chef med nycklar till precis allt kan komma och gå som hon vill. För all del - fortsätt att försvara kvinnliga brottslingar bara på grund av deras kön. Sanningen kommer fram i detta fall om det blir en förundersökning, och det är ganska sannolikt att det blir det...
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-03 kl. 01:14.
Citera
2026-04-03, 01:16
Medlem
Citat:
Lets face it. Jag har vänner som arbetar på häktet. Nattetid så sitter de flesta i vaktrummet, fikar och snackar skit med kollegor. Folk är slappa och informella på alla jobb. Även inom sjukvården (är läkare). En chef med nycklar till precis allt kan komma och gå som hon vill. För all del - fortsätt att försvara kvinnliga brottslingar bara på grund av deras kön. Sanningen kommer fram i detta fall om det blir en förundersökning, och det är ganska sannolikt att det blir det...
Var fan har jag försvarat kvinnliga brottslingar?

Där jag arbetar kan inte min chef komma åt mycket mer än sitt rum. Vill hon komma in på fler platser så loggas allt.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-04-03 kl. 01:19.
Citera
2026-04-03, 01:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Var fan har jag försvarat kvinnliga brottslingar?

Det framgår ganska tydligt att du vill frånta kvinnor agens och ansvar för de egna handlingarna av ideologiska skäl. Om kvinnor ska betraktas som jämlika och starka (vilket de tyvärr inte är), så borde då mätas med samma måttstock som män. Även i det fall som är aktuellt i TS.
Citera
2026-04-03, 01:22
Medlem
Citat:
Det framgår ganska tydligt att du vill frånta kvinnor agens och ansvar för de egna handlingarna av ideologiska skäl. Om kvinnor ska betraktas som jämlika och starka (vilket de tyvärr inte är), så borde då mätas med samma måttstock som män. Även i det fall som är aktuellt i TS.
Du snurrar till det du läser.

Jag har sagt att jag inte tror att chefens avstängning har något att göra med att hon skulle ha knullat med häktade.
Citera
2026-04-03, 01:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du snurrar till det du läser.

Jag har sagt att jag inte tror att chefens avstängning har något att göra med att hon skulle ha knullat med häktade.

Om du nu försöker framställa dig som neutral - vad grundar du detta ställningstagande på? Det kan ju knappast vara tidigare liknande fall. Däremot ska vi hålla huvudet kallt gällande det aktuella fallet, och avvakta utredningen, om det nu inte tystas ner av ideologiska skäl. Sannolikhetsläran talar däremot för oss som menar att det handlar om otillbörliga relationer och privilegier mot sex. Ryktena går som sagt redan i Göteborg...
Citera
2026-04-03, 01:33
Medlem
Citat:
Om du nu försöker framställa dig som neutral - vad grundar du detta ställningstagande på?
Jag försöker vara neutral, jag vet ju inte varför hon blev avstängd.

Citat:
Det kan ju knappast vara tidigare liknande fall. Däremot ska vi hålla huvudet kallt gällande det aktuella fallet, och avvakta utredningen, om det nu inte tystas ner av ideologiska skäl.
Ja, och därför påstår jag inget som jag inte vet. Har du problem med det?

Citat:
Sannolikhetsläran talar däremot för oss som menar att det handlar om otillbörliga relationer och privilegier mot sex. Ryktena går som sagt redan i Göteborg...
Okej, rykten. Har du någon fakta? Handlar ryktena om vad någon tror eller har du någon vettig källa? Var i Göteborg går dessa rykten? Såklart kommer du inte kunna svara på det.

Du och källkritik är nog inte bästa kompisar.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-04-03 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in