2026-03-28, 17:21
Medlem
Annärkningsvärt låga priser. Tex kanelbulle och kaffe säljs för 5 kr och korv med bröd för samma.
Citera
2026-03-28, 17:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Bil tema mat känns som något som lagas på en parkering i Lettland.

Varför inte gå till något riktigt ställe?
Citera
2026-03-28, 17:29
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bil tema mat känns som något som lagas på en parkering i Lettland.

Varför inte gå till något riktigt ställe?

Undrar vad den hemliga ingrediensbeteckningen är till 5 kronorskorven: Nermalda grisanus med lungödem och bortskurna cancersvulster.
Citera
2026-03-28, 17:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Undrar vad den hemliga ingrediensbeteckningen är till 5 kronorskorven: Nermalda grisanus med lungödem och bortskurna cancersvulster.

Det är troligen en ganska stor del maskinurbenat kött. Det var rätt länge sedan man gjorde korv av slaktavfall, den korven var godare än den som finns nu.

Jag hade älskat att gå på Biltema och äta när jag var liten. Små barn som inte är uppfostrade med chips och sådant, gillar inte att äta på Donken. De gillar mild mat, typ som Biltema.

Tragiskt att man tror man ska be om lov av andra för att äta där.

De har alla barnens favoriter, läsk, korv, mos, bulle, pannkakor.
Citera
2026-03-28, 17:40
Medlem
S.O.Stolps avatar
En annan snubbe har en tråd där man kan diskutera utbudet på Biltema café.

Men det är kanske nåt annat än Bil-Tema?

(FB) Tråden om Biltema Café
Citera
2026-03-28, 17:41
Medlem
franges avatar
Biltema är ju absolut förstaplatsen på MPK - Mättnad per Krona - jämför hur många Biltemakörv du får för samma pengar som en Big Mac - och vad blir du mättast på för de pengarna?
Citera
2026-03-28, 17:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fe flesta biltema har väl nu också en ok lunch för bra peng. Räksmörgås, hamburgare, tunnbrödrulle, fläsk och raggmunk och liknande.
Citera
2026-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
En annan snubbe har en tråd där man kan diskutera utbudet på Biltema café.

Men det är kanske nåt annat än Bil-Tema?

(FB) Tråden om Biltema Café

Detta handlade inte specifikt om utbudet
Citera
2026-03-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är troligen en ganska stor del maskinurbenat kött. Det var rätt länge sedan man gjorde korv av slaktavfall, den korven var godare än den som finns nu.

Jag hade älskat att gå på Biltema och äta när jag var liten. Små barn som inte är uppfostrade med chips och sådant, gillar inte att äta på Donken. De gillar mild mat, typ som Biltema.

Tragiskt att man tror man ska be om lov av andra för att äta där.

De har alla barnens favoriter, läsk, korv, mos, bulle, pannkakor.

Finns mer än barn som verkar uppskattar det
Citera
2026-03-28, 18:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturpartiet
Finns mer än barn som verkar uppskattar det

Absolut. Det jag gillar mest är att man brukar vara på jakt efter vissa saker, dels på affärer nära Biltema och sedan på Biltema. Man kanske har varit i tre olika affärer och man börjar bli less. Man har hittat och köpt sina saker, men man vill så gärna ta en paus. Då sitter det fint med lite energipåfyllning på plats, utan att man behöver ta sig någonstans. Och inte en stropp så långt ögat kan nå.
Citera
2026-03-28, 19:08
Medlem
Citat:
Absolut. Det jag gillar mest är att man brukar vara på jakt efter vissa saker, dels på affärer nära Biltema och sedan på Biltema. Man kanske har varit i tre olika affärer och man börjar bli less. Man har hittat och köpt sina saker, men man vill så gärna ta en paus. Då sitter det fint med lite energipåfyllning på plats, utan att man behöver ta sig någonstans. Och inte en stropp så långt ögat kan nå.

Finns nog sådana fall som du beskriver
Citera
2026-03-28, 19:28
Medlem
Citat:

Är man på i det varuhuset har man nog oftast en bil dock och varhusen brukar sällan ligga isolerat. (Redigerat: Men somsagt frågan står fri)
Senast redigerad av Naturpartiet 2026-03-28 kl. 19:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in