Citat:
Ursprungligen postat av
VolleybollMolly66
Inget ansvar verkar läggas på som springer hit o dit över spåren med hörlurar o blicken neråt på skärmen. Ett under att inte fler blir påkörda.
Tror inte man får mer lön som städare i ett köpcentrum än som chaufför.
Jag tror inte att det är så att folk springer framför spårvagnar mer oansvarigt än i övriga fall. Jag tror nog mer på att de har ett väldigt trasigt system.
Just lönen för spårvagnschaufförer är en känd sak som anses vara en (kanske den största) faktorn till varför folk flyr från det jobbet.
Kvinnan skulle jobba kväll och natt som städkärring och sa hon skulle ha flera tusen mer ut efter skatt. Som chaufför så hade hon värre scheman där det var mycket kväll och natt blandat med förmiddag och eftermiddag. Så hennes schema skulle bli mer enhetligt och lönen högre.
Jag förstår inte varför hon skulle ljuga om det.
Men därför det skulle vara intressant att veta vad som orsakade olyckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tosstenpoposten
Pumpar de tider alltså? Varför inte hänga på en extra vagn, eller köra 2 tåg efter varann.
Det är väl sällan konkurrens om spåren, och körvilliga negrer finns det gott om i GBG
Problemet är att det slutar fler folk än vad som kommer till. De kan inte anställa vem som helst för att köra dessa fordon. De har ju till och med dragit in linjer och sträckor för att det inte finns folk för att köra vagnarna.
Sen ska uppenbarligen spåren vara helt trasiga och hastigheten är begränsad i nästan hela staden för att spåren inte anses hålla.
Så alla som befinner sig runt spårvagnar i Götlaborg bör nog hålla ett extra öga öppet. Eller allra helst inte uppehålla sig i Götlaborg över huvud taget. För säkerheten.