Citat:
Ursprungligen postat av
biloxiblues
Hon har ringt till mig minst dagligen, ofta mer. Tidigare fixade jag en telefon med wattsapp så vi kunde ringa gratis men hon kastade den telefonen. Hon kastar aldrig något annars, även om det är trasigt. Och pga det sa jag att då får hon ringa till mig. Med wattsapp telefonen ringde jag till henne för hon klarade inte tekniken.
Så nu börjar jag bli orolig. Hon har aldrig gjort på detta vis förut. Klart att jag har ringt henne ibland när jag varit orolig men nu känns det som en test.
Senast vi träffades sa hon att vi aldrig mer kommer att se varandra. Plus en del annat. Så jag vill inte.
Hon har grannar och viss hemtjänst så jag tror att hon lever.
Förstår att du inte vill det om hon sa sårande saker med mera. Men du skriver samtidigt att du börjar bli orolig över/för henne. Hade jag varit du så hade jag svalt stoltheten å besökt henne trots att hon sa dom sakerna. Hon kanske hade en dålig dag eller börjar bli dement, inte får tillräckligt med mat/näring eller nåt. Din mor verkar vara gammal å du kan ju eventuellt få dåligt samvete/ångest att du inte fick sista tiden med henne 😊