2026-03-28, 07:31
Medlem
Jag har läst rubriken på Aftonbladet men inte mer. Eftersom jag alltid besöker chopchop när jag kan så blev jag förvånad eftersom jag alltid varit nöjd med deras mat.

Har inte ätit sushi där, det kan ju vara orsaken. Sushi är ju känsligt.
Citera
2026-03-28, 07:31
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JObzRm/chopchop-restaurangerna-som-fatt-kritik-matforgiftningar-mogel-och-skadedjur

/Mod.
Citera
2026-03-28, 07:38
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Jag har läst rubriken på Aftonbladet men inte mer. Eftersom jag alltid besöker chopchop när jag kan så blev jag förvånad eftersom jag alltid varit nöjd med deras mat.

Har inte ätit sushi där, det kan ju vara orsaken. Sushi är ju känsligt.

Verkar vara ganska illa, finns massa olika rubriker om de. Personal som jobbat utan lön, hygenbrist, matförgiftning, dåliga arbetsförhållanden…ja massor, det är bara att söka upp så får du massa att läsa.

Hur som, håller med dig - har också varit nöjd varje gång jag varit där. (Äter inte heller sushi)
Citera
2026-03-28, 08:01
Medlem
Riksreptilens avatar
Långt ifrån bäst men duger som nödfoder om man är ute på långfärd i bilen.

Det är nog trovärdigt de hunsar personalen med än Donken med tanke på vinsten som ger dem möjlighet att expandera så fort över landet.

Nr 45 öppnade i Karlstad.
https://chopchop.se/aktuell-oppnar-i-valsviken/
Citera
2026-03-28, 08:11
Medlem
DylanRieders avatar
Äh, sånt här brukar blåsa över rätt fort. Det rapporterades mycket om Max förra året, Coco Carmen hade listeriautbrott, ICA märker om datum på köttfärs etc etc.

Folk är lite rädda och upprörda ett tag, och sen skickar Trump in trupper nånstans, Zara Larsson säger något "kontroversiellt", Joel Kinnaman berättar om sin psykiska ohälsa, Justin Timberlake blir tagen för rattfylla och sen rullar tåget på som vanligt igen.
Citera
2026-03-28, 08:28
Medlem
TrueCs avatar
Jag äter all skit jag kommer över, i princip. Tränar mycket och är alltid hungrig 😂

Åt EN gång på chopchop, och jag kan inte ens förklara varför, var typ två år sedan. Det var en kombination av otrevlig personal, nått kändes skevt med maten och orimligt högt pris. Första gången någonsin jag medvetet väljer bort ett ställe att äta på, jag brukar skita helt i om det är tidningsartiklar om det är problem med möss eller vad fan det än är

Sen förstår jag inte riktigt, är inte poängen med kinamat att man får mat för en familj till ett bra pris? Jag får samma sak fast fyra gånger mängden på ett vanligt kinahak, enda skillnaden är att det inte är små söta kartonger
Citera
2026-03-28, 08:35
Medlem
Käkade där när de öppna upp portarna för första gången var helt ok om man var på språng och inte kunde vänta mer än 10 minuter på sin lunch. Då fick man i alla fall två rediga plastlådor med mat som man blev mätt på nu ett par år senare får man 1/4 av detta i någon kartong till samma pris och trä/pappersbestick som lätt går sönder. Jag tycker detta är rätt illa, ingen vill ha mat som smakar kartong.
Citera
2026-03-28, 09:17
Medlem
Är nog lika snuskigt i köket på många andra liknande ställen
Citera
2026-03-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DylanRieder
Äh, sånt här brukar blåsa över rätt fort. Det rapporterades mycket om Max förra året, Coco Carmen hade listeriautbrott, ICA märker om datum på köttfärs etc etc.

Folk är lite rädda och upprörda ett tag, och sen skickar Trump in trupper nånstans, Zara Larsson säger något "kontroversiellt", Joel Kinnaman berättar om sin psykiska ohälsa, Justin Timberlake blir tagen för rattfylla och sen rullar tåget på som vanligt igen.
Jag äter inte längre på Max. Läste om allt snusk.
Citera
2026-03-28, 10:06
Medlem
DylanRieders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Jag äter inte längre på Max. Läste om allt snusk.

Ja, ni som faller för sånt där är ju en försvinnande del i samhället. Tror du att hygienen är bättre på alla ställen du äter på?
Citera
2026-03-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DylanRieder
Ja, ni som faller för sånt där är ju en försvinnande del i samhället. Tror du att hygienen är bättre på alla ställen du äter på?
Antagligen inte, men jag ser bilderna från Max i mitt inre och kan inte äta där.
Citera
2026-03-28, 10:16
Medlem
Ännu en anledning att inte äta på snabbmatskedjor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in