2026-03-28, 00:54
Medlem
Min man sa för ett halvår sedan att han nog inte kunde vara ihop med mig. Han mådde så dåligt i vår relation och behövde känna och tänka efter.
I slutet av januari sa jag att jag ville skiljas, jag stod inte ut med ovetskapen och att må dåligt.
Senare månaden har vi prata mer och han vill nu försöka igen, eller fortsätta eftersom papperna inte är inskickade.
Ska jag berätta att jag legat med två andra under tiden? Behöver han få veta det för att kunna ta ett beslut på vad som faktiskt hänt och jag vill inte börja med att ljuga för honom. Men han kommer bli ledsen och det blir drama så jag lutar åt mej. Vad tycker ni?
Citera
2026-03-28, 00:56
Avslutad
Antingen berättar du nu eller så håller du tyst om det resten av livet.
Citera
2026-03-28, 01:00
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Är bättre att lämna förhållandet då ingen av er vill ha det egentligen.
Han mår dåligt och du knullar med andra.
Som upplagt för ett lyckligt äktenskap.

Efter att ha kollat din historik lite snabbt så utläser jag att du hatar din man, och han är nog helvetiskt less på dig.
Du har en äcklig personlighet.
Senast redigerad av BarbrorFarbro 2026-03-28 kl. 01:04.
Citera
2026-03-28, 01:25
Medlem
One2Manys avatar
Varför fortsätta? Han ville gå vidare och kastade dig på tippen, och du var inte långsam med att hoppa i säng med andra män så fort du fick chansen. Det är slut, du har gått vidare. Han vill bara ha tillbaka dig eftersom han insett att han är värdelös på datingmarknaden.

Begrav skiten.
Citera
2026-03-28, 01:29
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flittra
Min man sa för ett halvår sedan att han nog inte kunde vara ihop med mig. Han mådde så dåligt i vår relation och behövde känna och tänka efter.
I slutet av januari sa jag att jag ville skiljas, jag stod inte ut med ovetskapen och att må dåligt.
Senare månaden har vi prata mer och han vill nu försöka igen, eller fortsätta eftersom papperna inte är inskickade.
Ska jag berätta att jag legat med två andra under tiden? Behöver han få veta det för att kunna ta ett beslut på vad som faktiskt hänt och jag vill inte börja med att ljuga för honom. Men han kommer bli ledsen och det blir drama så jag lutar åt mej. Vad tycker ni?
Du får fundera på vad du vill men du har delvis redan visat det genom handling. Handling säger mer än ord.

Du får göra en lista över din relation över bra och dåligt.

För min egen lista fattades till exempel intimitet i kommunikationen, planering tillsammans(hus, inköp helgen) och det som alla män och kvinnor önskar i en relation där man älskar varandra: *

*
Citera
2026-03-28, 02:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Han ville inte fortsätta med dig.
Du levde loppan.
Nu vill han fortsätta med dig.

Berätta innan ni blir ihop igen.
Citera
2026-03-28, 07:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Berätta om otrohet

Men det låter ju som att du hade några andra snubbar när ni hade gjort ett typ brejk, och om det är så finns det väl inget att berätta.

Och att snubben kommer krypande tillbaka betyder väl att han inte var så attraktiv på marknaden som han trodde (många snubbar går liksom i tron att de är guds gåva till kvinnan), så han vill ha sin gamla kärring tillbaka så att han är garanterad sex.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-03-28 kl. 07:30.
Citera
2026-03-28, 07:18
Medlem
Du hatar ditt bonusbarn, vill sälja bdsm-sex och undanhålla pengar inför en skilsmässa.
Sen inte stödjer din man när han mår dåligt.
Och döda din dotters hamster?
Tvättäkta psykopat

Pisk skulle du ha med du skulle väl bara njuta av det.
Senast redigerad av Svensklord 2026-03-28 kl. 07:42.
Citera
2026-03-28, 11:00
Medlem
Wow, efter att ha ögnat igenom dina inlägg verkar du vara en väldigt obehaglig och elak liten typ.

Säg sanningen och bli inte ihop igen. Låt han få gå vidare med sitt liv så han kan träffa någon bättre. Han förtjänar det. Det kommer aldrig bli bra mellan er.

Och du bör försöka få nån sorts hjälp. Du är inte frisk.
Citera
2026-03-28, 16:15
Medlem
Det låter som att du har en social mental sjukdom .
Iaf när man ser vad du har skrivit innan
Hoppas han lämmnar dig
Citera
2026-03-28, 16:18
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Märkligt bara att du kan knulla på två personer om du har känslor för din man. Vet du vad, skilj dig.
Citera
2026-03-28, 17:15
Medlem
glockenreins avatar
Tycker inte det låter som otrohet om han sagt att han vill ta en paus och du sade att du ville skiljas. Om han antyder att han inte längre vill satsa på dig är det klart att du inte ska behöva satsa alla kort på honom, så i detta fall tycker jag inte du gjort nåt fel och därför inte att du har nån skyldighet att berätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in