2026-03-27, 20:40
Medlem
Imnshos avatar
Helt plötsligt vimlar det av klipp av och om Angine de Poitrine i mitt YT-flöde. Hyllas av mängder av folk, bl a Rick Beato. Otroligt skruvat men ösigt, microtonal musik med omväxlande looping av bas och gitarr, udda rytmer, ingen sång.....

https://www.youtube.com/watch?v=0Ssi-9wS1so&list=RD0Ssi-9wS1so&start_radio=1

Tycker det låter mycket bättre om jag slipper titta på prickiga fallos-näsorna. Faktiskt riktigt catchy. Frågan är bara hur dom utvecklar konceptet? Droppa maskerna som Kiss?
Citera
2026-03-27, 21:37
Medlem
raskenss avatar
Trots att det är rätt så avancerad musik är det rätt bra groove i många låtar. Såg ett youtubeklipp där dom spelade live och det spontant bildas en mosh-pit. Det säger en hel del. Hoppas dom kommer till Sverige på turne.
Citera
2026-03-27, 21:51
Medlem
Det bästa som hänt musik på många år! Fantastiska. Hittade dom på KEXP.

Mata Zyklek <3
Citera
2026-03-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Det bästa som hänt musik på många år! Fantastiska. Hittade dom på KEXP.

Mata Zyklek <3

Instämmer helt och fullt!

Behöver en daglig dos!
Citera
2026-03-27, 23:19
Medlem
bullbulles avatar
Riktigt bra. Svänger som fan. Såg också detta på youtube, KEXP. Att se de framföra detta live ger mer till upplevelsen tycker jag. Får de in lite budget kan de kanske fixa bättre kostymer. Huvudbonaderna funkar inte riktigt.
Citera
2026-03-27, 23:47
Medlem
Saltkatts avatar
De har tydligen funnits i fem-sex år redan, och harvat på i skymundan innan det här blev en viral YT-grej. Men piggt och roligt är det ju. Sedan kanske de inte kommer att kunna hålla konceptet vid liv så pass att den klickbetande allmänheten orkar hänga med, men det är i så fall knappast deras eget fel.
Citera
2026-03-28, 07:14
Medlem
DylanRieders avatar
Vad uppiggande att få höra något som är nytt på riktigt och som svänger som fan då och då i livet. Det var ett tag sen.

Jag gillar allt med dem. Har absolut ingenting emot utstyrseln. Tvärtom, tycker att fallosnäsorna är kongeniala.

Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Frågan är bara hur dom utvecklar konceptet? Droppa maskerna som Kiss?

Jag skulle snarare gissa på att de gör som många andra och varierar sina utklädnader bara. Jag vill helst aldrig veta vilka som är bakom dem i såna här fall, men de flesta (alla?) blir nog för sugna på berömmelsen till slut.
Senast redigerad av DylanRieder 2026-03-28 kl. 07:19.
Citera
2026-03-28, 22:43
Medlem
Europes avatar
Lustigt nog råkade jag lyssna på en av deras låtar (Sherpa) för första gången i en spellista med modern psykedelisk rock på Spotify för drygt en vecka sedan och nu tjatar alla om dem. I den länkade spelningen kommer den låten ungefär vid 20:30. När jag nu besökte deras sida på Spotify, så har de väldigt många månatliga lyssnare. Jag undrar hur många de hade innan de blev virala?

Det jag har hört av dem har väl varit okej, men inget jag har blivit eld och lågor över. Jag tycker jag hör en hel del liknande när jag lyssnar på relativt okända, men kompetenta, band på Spotify. Inte minst nutida psykedeliska artister. Vissa av dessa har endast några tusentals eller till och med endast några hundratals lyssnare per månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in