Igår, 19:06
Medlem
I Sverige flyttas klockan fram den natten och det verkar skapa förvirring för googles AI. Enligt AI ska svaret vara baserat på att klockan ändras i Sverige den natten men det verkar inte stämma (deras AI ger ofta ger felaktig information så det är inte förvånande).
Enligt AI är Miami 5 timmar efter oss då vilket innebär att klockan är 4 i Sverige men vi är ju 5 timmar före nu så den verkar inte ha räknat med att vi går över till sommartid den natten. Kollar jag några dagar senare så är vi 6 timmar före vilket innebär att klockan är 5 i Sverige när den är 11 pm i Miami. Deras jäkla AI har gjort mig så förvirrad 😂

Vad är klockan i Sverige när den är 11 pm 28 mars i Miami?
Citera
Igår, 19:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
I Sverige flyttas klockan fram den natten och det verkar skapa förvirring för googles AI. Enligt AI ska svaret vara baserat på att klockan ändras i Sverige den natten men det verkar inte stämma (deras AI ger ofta ger felaktig information så det är inte förvånande).
Enligt AI är Miami 5 timmar efter oss då vilket innebär att klockan är 4 i Sverige men vi är ju 5 timmar före nu så den verkar inte ha räknat med att vi går över till sommartid den natten. Kollar jag några dagar senare så är vi 6 timmar före vilket innebär att klockan är 5 i Sverige när den är 11 pm i Miami. Deras jäkla AI har gjort mig så förvirrad 😂

Det måste ju baseras på när vi byter tid, väl? Dvs kl 2 vår tid är utgångspunkten?
Citera
Igår, 20:00
Medlem
Citat:

Enligt AI:
6:00 PM, Mar 27 Eastern Daylight Time (EDT)

Vi får väl tro på det, AI är ju klokare än vi.
Citera
Igår, 20:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Det är samma visa varje vår. Under två veckors tid skiljer det fem timmar mellan östkusten och Europa.
Citera
Igår, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det måste ju baseras på när vi byter tid, väl? Dvs kl 2 vår tid är utgångspunkten?
Det stod att det var baserat på att vi byter tid men den hade missat att lägga till en timma. Gjorde en ny AI sökning nu med exakt samma mening som innan och nu har AI vaknat. Den har ändrat till att det kommer skilja 6 timmar och att klockan är 5 i Sverige då, vilket stämmer med vad det skulle skilja i tid även dagarna efter.

Det är en dålig kombination med en opålitlig AI och en person som är värdelös på allt som har med matematik att göra 😂
Citera
Igår, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är samma visa varje vår. Under två veckors tid skiljer det fem timmar mellan östkusten och Europa.
Ja, jag såg att de ändrar klockan i början av mars. AI verkar ha lärt sig detta nu också för nu när jsg sökte på exakt samma mening så hade den ändrat till att det skiljer sex timmar den natten och att klockan är 5 i Sverige då.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Enligt AI:
6:00 PM, Mar 27 Eastern Daylight Time (EDT)

Vi får väl tro på det, AI är ju klokare än vi.
Vi ligger före USA, inte runt ett dygn efter. Den tiden var det ju här för tre timmar sedan.
Citera
Igår, 21:08
Moderator
Neksnors avatar
Florida ligger ca 93° väster om Sverige. 1° motsvarar 4 minuter (soltid). Så en vettig klocka bör vara 6 timmar (avrundat) mindre i Miami än i Sverige. Resten är politik.
Citera
Idag, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Florida ligger ca 93° väster om Sverige. 1° motsvarar 4 minuter (soltid). Så en vettig klocka bör vara 6 timmar (avrundat) mindre i Miami än i Sverige. Resten är politik.
Googlade du fram den informationen innan du skrev eller visste du det 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in