2026-03-27, 17:27
Medlem
Offerviljas avatar
Min mormor och mamma har beställt biljetter till oss tre. Jag har nästan inte lyssnat någonting alls på dem, men det ska bli lite kul att gå dit. Gubbarna i bandet är väl runt 85 år nu, en del av dem är döda också. Någon annan här som ska se The Animals i den stora metropolen Rimbo?
Citera
2026-03-27, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min mormor och mamma har beställt biljetter till oss tre. Jag har nästan inte lyssnat någonting alls på dem, men det ska bli lite kul att gå dit. Gubbarna i bandet är väl runt 85 år nu, en del av dem är döda också. Någon annan här som ska se The Animals i den stora metropolen Rimbo?
Nä, jag väntar tills de passerat 90 åtminstone
https://www.youtube.com/watch?v=Eq_raxTpjRM
gitarristen har tupé
Citera
2026-03-27, 17:38
Medlem
One2Manys avatar
Kommer de spela House of the Rising Sun är frågan
Citera
2026-03-27, 18:00
Medlem
Mailmanss avatar
Drar man mer publik till att spela i Rimbo än om man spelat i en större stad? Eller varför kör man i Rimbo av alla ställen?
Citera
2026-03-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Drar man mer publik till att spela i Rimbo än om man spelat i en större stad? Eller varför kör man i Rimbo av alla ställen?

Kanske för att Globen är upptagen av Matt Rife det datumet :)
Citera
2026-03-27, 18:31
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Exakt var i Rimbo inträffar denna unika världshändelse?
Citera
2026-03-27, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Låter ju som en kul idee. Animals in their prime hade varit något. Detta kanske lika kul.
Men hur...lever du eg? Bor du hemma hos mormor och mamma?
Citera
2026-03-27, 19:17
Medlem
che3s avatar
Det var på den tiden, det har gått några år nu så de borde dra något över sig det är inte så stort intresse längre men Rimbo kanske passar bra där alla töntar bor
Citera
2026-03-27, 19:47
Avslutad
Detta är ett skämt, pga:

"The Animals" verkar turnerna i en sättning utan sångaren Eric Burdon, där enda originalmedlem är trummisen. Det är denna grupp som besöker Rimbo.

Inte speciellt genuint, en sångare/gitarrist som är född 1976.
https://www.youtube.com/watch?v=vXQoVqpwT8o

Sångaren Eric Burdon har sin egen grej, "Eric Burdon & The Animals".
Citera
2026-03-27, 19:56
Medlem
che3s avatar
Det är helt enkelt några fosiler som försöker tjäna ytterligare en slant på namnet, en samling döskallar bara som passar bra i Rimbo
Citera
2026-03-28, 02:28
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det är helt enkelt några fosiller som försöker tjäna ytterligare en slant på namnet, en samling döskallar bara som passar bra i Rimbo
Några äldre män som vill göra några slantar på att de någon gång var medlemmar av Animals.

Inga originalmedlemmar är kvar.

När jag såg Brian Wilson senaste gångerna inför hans död var det samma sak. Någon senare bandmedlem i bandet hade tagit över varumärket( men alla flockades trots det till Brians egna konserter).
Senast redigerad av maktspel 2026-03-28 kl. 02:31.
Citera
2026-03-28, 17:15
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Exakt var i Rimbo inträffar denna unika världshändelse?
Spelningen kommer att äga rum på ett ställe som heter Opalen. Det är vad jag förstått ett ganska nytt ställe i Rimbo.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Låter ju som en kul idee. Animals in their prime hade varit något. Detta kanske lika kul.
Men hur...lever du eg? Bor du hemma hos mormor och mamma?
Jag lever ett ångestfyllt och ganska hemskt liv med mycket alkoholdrickande, men bor i en egen lägenhet. Mormor bor tillsammans med morfar, mamma bor tillsammans med Knullgubben och jag bor ensam.

Troligtvis kommer jag inte att följa med på konserten. Dels för att det bara är trummisen som är kvar i bandet och dels för att jag aldrig har lyssnat på The Animals.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in