2026-03-27, 14:48
Medlem
shemalebbws avatar
Jag har väldigt svårt att insomna om jag är bara det minsta hungrig, så jag går upp och stoppar i mig smörgåsar och pålägg. Men jag går upp i vikt oproportioneligt mycket av detta. Vad kan man göra för att mildra detta (göra istället, eller äta istället?)? Jag vill ej ta insomningstabletter!
Citera
2026-03-27, 14:51
Medlem
Varm grönsakssoppa mättar - och inte mycket till kalorier.
Citera
2026-03-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shemalebbw
Jag har väldigt svårt att insomna om jag är bara det minsta hungrig, så jag går upp och stoppar i mig smörgåsar och pålägg. Men jag går upp i vikt oproportioneligt mycket av detta. Vad kan man göra för att mildra detta (göra istället, eller äta istället?)? Jag vill ej ta insomningstabletter!
Drick vatten tills du inte är hungrig längre.
Citera
2026-03-27, 15:03
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Ät inte bröd.
Aldrig bröd och något med mycket kolhydrater.
Ät kött ägg fet fisk och sallad.

Då minskar suget efter mat dramatiskt.
Du kommer inte behöva äta vare sig kvällsmat eller frukost.
Citera
2026-03-27, 15:21
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shemalebbw

Du tänker rätt, smörgåsar innan läggdags är riktigt onyttigt. Du har redan fått bra svar om att minska kolhydrater redan under dagen men det är vätskebalansen som är fel när du känner så. Räcker inte att bara dricka vätska du behöver elektrolyter också. Köp som tillskott eller bone broth pulver. Själv tar jag magnesium tabletter på kvällen. Om jag tar sista maten kl 17 och somnar 11 behöver jag något. Och även om du är hungrig och det tar längre tid att sova så brukar man alltid somna med tiden.
Citera
2026-03-27, 15:23
Medlem
Ät middag lite senare, ingen junkfood eller snabba kolhydrater. Trappa ned successivt på storleken på portionerna.
Citera
2026-03-27, 15:39
Medlem
shemalebbws avatar
Tack för alla tips och råd, jag måste gå igenom och se vad som är bäst för mig, tack så mycket igen.
Citera
2026-03-27, 15:42
Medlem
halaltarzans avatar
Bananer sover man väl bra på eller har jag drömt det?
Citera
2026-03-27, 15:50
Medlem
Du går upp exakt på milligrammet proportioneligt, fysikens lagar med termodynamik går inte att bryta.
Ett sätt att undvika det är ju att helt enkelt att inte göra det.
Citera
2026-03-27, 15:57
Medlem
Det kallas för karaktär, det du inte har.
Det lär inte bli lättare att sova när magen måste processera all skit du trycker i dig innan läggning.
Testa magnesium eller nåt.
Å ät en jävla sallad för fan.
Citera
2026-03-27, 16:08
Medlem
null-datas avatar
Jag vet att jag inte kan somna hungrig. Däremot är jag inte så hungrig på dagen. Då äter jag mindre. Det går bra, framförallt för att jag ofta äter ensam. Då behöver man inte ta hänsyn till andras vanor.

Det gör att jag fortfarande har kalorier jag får äta på kvällen. Förstår inte varför man ska plåga sig och äta mer än man vill dagtid och mindre än man vill kvällstid.
Citera
2026-03-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Drick vatten tills du inte är hungrig längre.
Nja,,,att dricka mycket på kvällen riskerar störa nattsömnen då man behöver kissa ofta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in