" Färjan Stena Spirit ligger fortfarande och blockerar hamnen på Verkö i Karlskrona, två dagar efter att den gick på grund. Lastbilschauffören Janusz Tylkowski hade önskat mer information från rederiet."
Finns väl värre ställen att sitta fast på, så länge hon inte tar in vatten. De har väl en koj att sova i, en bar öppen och allt möjligt att roa sig med.
Tycker det låter som en skön bonussemester. Läste att passagerarna får gratis mat, och vi får väl hoppas att baren är välfylld. Havsutsikt har de också!
Fast det är klart, har man tider att passa så är det nog inte lika kul
Vägrar förstås kicka länk till integritetssäljarna.
Men jag undrar, borde det inte gå att hämta de passagerare som har riktigt bråttom att komma i land med mindre båtar? Om de måste till något jobbrelaterat eller är sjuka, etc.
Vägrar förstås kicka länk till integritetssäljarna.
Men jag undrar, borde det inte gå att hämta de passagerare som har riktigt bråttom att komma i land med mindre båtar? Om de måste till något jobbrelaterat eller är sjuka, etc.
Är det bråttom på riktigt så kan man antagligen evakuera snabbt med andra fartyg och helikoptrar. Men jag tvivlar på att det anses OK att själv ordna transport. Kaptenen är ju den som bestämmer.
Jag reagerade på att det finns passagerare som har slut på sina mediciner. Tog de med exakt antal piller? Rådet är att alltid ta med lite extra, för några dagar.