2026-04-06, 09:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ethmotur
En annan tolkning är att Sverige står i skuld till alla de infödda svenskar som fått avstå olika välfärdsreformer eftersom ”invandringen” dragit så mycket resurser. Nu ska ”integrationsskulden” betalas genom att färre människor får komma hit och ta del av samhällets resurser. Eller genom att människor som kommit hit och även rotat sig ska kastas ut om de inte uppfyller de nya, skärpta kraven på uppehållstillstånd.

https://www.svd.se/a/43BLAg/sluta-tala-om-integrationsskuld-skriver-ulf-bjereld

Haha ja den delen passar helt klart in bättre.
Det går inte att stå i skuld till någon som har fått presenter/gratis prylar.
Det är som att jag skulle kräva in pengar för alla födelsedagspresenter och Julklappar som jag har fått i mina dagar.
Hur sjukt är inte det?

En tacksamhets skuld vill jag gärna påstå att invandrarna är skyldiga oss för att vi tog in "lidande" människor till vårat hem.

Samma sak gäller så klart mig när jag bor i ett annat land.
Citera
2026-04-06, 14:38
Medlem
Finns inga skulder egentligen, allt är bara överenskommelser. Fast situationen här är för jävlig. Sen hela den spansktalande minoriteten som jag blivit mobbad av faktiskt. Tänk er dem bara. Vafan gör dom helt malplacerade tusentals kilometer från sitt hemland och mobbar blåögda för? Vafan är det här för jävla skit, utfodring av brunögda dygnet runt. Fy fan!
Senast redigerad av CharlesDarwin1859 2026-04-06 kl. 14:38. Anledning: Grammar.
Citera
2026-04-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
"De jobben har alltid utförts av invandrare..."? Ha ha ha, hur gammal är du egentligen? Är du ens 18 år? Hur det har sett ut de senaste 10-15 åren är inte det minsta som "alltid"!
59. Om du läser 1984 så kanske du förstår vad jag skrev.
Citera
2026-04-06, 23:26
Medlem
psaks avatar
Så egendomliga uttalanden man får ta del av i multikultins tidevarv.
Alla svenskar som bor i sina förfäders land sedan urminnes tider är skyldiga mängder av utlänningar som valt att flytta just ända upp till vårt land, extremt välfärds-generöst land för övrigt.
Då är alltså VI skyldiga DEM något.
Citera
2026-04-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Så egendomliga uttalanden man får ta del av i multikultins tidevarv.
Alla svenskar som bor i sina förfäders land sedan urminnes tider är skyldiga mängder av utlänningar som valt att flytta just ända upp till vårt land, extremt välfärds-generöst land för övrigt.
Då är alltså VI skyldiga DEM något.

Invandrarna är svenskar enligt propagandan, förutom när det gäller att svenskarna är skyldiga denna grupp någonting, då blir det omedelbart solklart vilka som egentligen är svenskar och vilka som tillhör andra folkgrupper.

Man kan välja med självidentifikation vad man är för tillfället, det som gynnar en mest för stunden är lämpligt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in