2026-03-27, 01:54
Medlem
Kanske mest riktat fråga då till kvinnor. Om det nu existerar musfrisyrer längre. Alla kanske är rakade? Men jag minns en gång i tiden då det fanns olika varianter. Ibland hade dom en landningsbana. Eller vildvuxet eller en triangel som var välansad.

Men jag undrar vad för tanke som ligger bakom när ni kvinnor väljer er musfrisyr. Till exempel om ni angör en landningsbana, hur går tankarna då?
Citera
2026-03-27, 02:00
Medlem
BombaySaphires avatar
En del är ofrivilligt ”flintskalliga” därnere. När man blir äldre försvinner nämligen könshåret successivt för de allra flesta.
Citera
2026-03-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
En del är ofrivilligt ”flintskalliga” därnere. När man blir äldre försvinner nämligen könshåret successivt för de allra flesta.
Fan vad äckligt. Källa på det?
Citera
2026-03-27, 02:06
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Kanske mest riktat fråga då till kvinnor. Om det nu existerar musfrisyrer längre. Alla kanske är rakade? Men jag minns en gång i tiden då det fanns olika varianter. Ibland hade dom en landningsbana. Eller vildvuxet eller en triangel som var välansad.

Men jag undrar vad för tanke som ligger bakom när ni kvinnor väljer er musfrisyr. Till exempel om ni angör en landningsbana, hur går tankarna då?

De mest intressanta frågorna på flashback dyker alltid upp långt efter 12 på natten.

Senast JAG hörde så var Hitler-frilla eller Trump-frilla jävligt inne just nu.

EDIT: men för säkerhets skull så behöver vi lyssna på medströms media:

https://amelia.expressen.se/har-ar-de-mest-o-minst-omtyckta-konsfrisyrerna/
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-27 kl. 02:18.
Citera
2026-03-27, 02:54
Avstängd
Citat:

Det där stämmer inte alls vad har du fått det ifrån? En länk till den källan vore bra!
Citera
2026-03-27, 03:13
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Fan vad äckligt. Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det där stämmer inte alls vad har du fått det ifrån? En länk till den källan vore bra!

Här är några exempel:

Citat:
Pubic hair loss may be a natural result of aging

https://www.healthline.com/health/pubic-hair-loss

Citat:
Estrogen plays a role in controlling the growth of pubic hair. As menopause occurs there is a reduction in the amount of estrogen that is available in our system. This slows down hair growth. It means that women may notice less pubic hair or thinner pubic hair as they age.

https://cfwmg.com/how-your-vagina-changes-as-you-age/

Citat:
Precis som att de flesta får tunnare hårväxt på huvudet i takt med att man blir äldre så får många också tunnare hårväxt på venusberget. Detsamma gäller med hårfärgen, precis som att man kan få gråa strån på huvudet kan man även få det där nere.

Anledningen till tunnhårigheten är att hårets växtfaser förkortas när vi blir äldre och det faller även bort snabbare. När mer hår försvinner än kroppen kan ersätta så blir man tunnhårig. Den grå färgen beror istället på att pigmentcellerna i hårsäckarna till slut dör och slutar producera melanin som annars ger håret färg.

https://www.mabra.com/halsa/forandringar-underliv-alder-5-saker/8579065

Citat:
Many people find that when they enter the menopause the hair on their head starts to thin. And it is equally as common to lose pubic hair too, as well as hair on the legs, arms, and elsewhere on the body. This is predominantly due to hormonal changes.

Menopausal hair loss, including the loss and thinning of pubic hair, is directly related to the decreased production of estrogen and progesterone, which causes an increase in the activity of male hormones called androgens. These androgens cause the hair follicles to shrink, leading to hair loss and thinning.

According to research, pubic hair usually grows at a steady pace of 0.5 millimeters per day, but as hormones change during the menopause, it starts to slow and thin out.

https://www.ahyes.org/blogs/blog-posts/pubic-hair-stop-growing-menopause
Citera
2026-03-27, 03:17
Avstängd
Citat:
Här är några exempel:

Att det tunnas ut innebär ju inte att kvinnor blir helt kala eller hur?
Citera
2026-03-27, 03:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det är väl helt enkelt så, att det inte finns någon anledning för flickor och gamla kvinnor att ha en stor buske därnere, som dessutom fångar upp och sprider feromoner förutom det visuella (feromoner som endast individer i fertil ålder har), för att det inte är meningen att de ska vara attraktiva. Män ska tända på fertila kvinnor, och då är busken en signal.

Det är just därför det är så konstigt, att det finns så många män som vill att deras fru/partner ska raka sig. Rätt sjukt när man tänker på det, för det går inte att tolka på något annat sätt än att de egentligen - om det varit socialt accepterat - hade föredragit en flicka eller gammal kvinna.
Citera
2026-03-27, 06:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur väljer kvinnor musfrisyr?

Fast kvinnor i förhållande väljer kanske frisyr efter mannens önskemål? Nu bryr jag mig inte om vilken frisyr kärringen har och det vet hon om, men jag är tämligen övertygad om att ville jag att hon skulle vara rakad så hade hon varit det.
Citera
2026-03-27, 09:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

Jo det stämmer, BombaySaphire har rätt!
Citera
2026-03-27, 09:34
Medlem
kalkryggars avatar
Kvinnor ska se ut på fittan som nazisterna såg ut på huvudet under 90-talet. Helrakat. Så borde varje modern kvinna 2026 välja musfrisyr.

Kvinnor borde fundera på om det är okej att servera mannen hår i maten och sen dra logiska slutsatser.
Citera
2026-03-27, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det stämmer, BombaySaphire har rätt!

Nej, han har inte det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera