2026-06-08, 21:55
  #73
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Missade du att israeliska rättsläkare fastslog att pojken var utmärglad och led av svält? Hur mår man när man inte känner sympati för ett barn som mördas på ett så vidrigt tillvägagångssätt?

Fast vad var den egentliga dödsorsaken?
2026-06-08, 22:00
  #74
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Läste du trådstarten din imbecill?

Vakterna sparkade och slog honom så att kroppen tog skada. Sedan gav de honom ingen hjälp utan lät honom svälta ihjäl i fängelset.

Som jag skrev så utför Hamas misshandel och tortyr på palestinier i israeliska fängelser. Försök att ta in vad jag skriver.
2026-06-08, 22:00
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast vad var den egentliga dödsorsaken?

Det står i trådstarten. Walid var undernärd, uttorkad och led av inflammerad tjocktarm (amöbisk dysenteri) som orsakade återkommande diarréer och plågades av skabb över hela kroppen. På fängelsets rastgård kollapsade han och slog huvudet i ett räcke. Inte ens då kunde vakterna som torterat barnet visa förbarmande utan de lät honom ligga. De andra barnfångarna fick ta hand om honom. Men hans liv gick inte att rädda.
2026-06-08, 22:06
  #76
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det står i trådstarten. Walid var undernärd, uttorkad och led av inflammerad tjocktarm (amöbisk dysenteri) som orsakade återkommande diarréer och plågades av skabb över hela kroppen. På fängelsets rastgård kollapsade han och slog huvudet i ett räcke. Inte ens då kunde vakterna som torterat barnet visa förbarmande utan de lät honom ligga. De andra barnfångarna fick ta hand om honom. Men hans liv gick inte att rädda.

Okej så dödorsaken var alltså huvudtrauma. Det du och bihanget försöker få det hela till är att denna multisjuka fängelseinterns dödsorsak var egentligen för dålig mat(kräsen gaza-bo) och pga av dålig mat så ramla han och dog av huvudtrauma. Vilket då medför att dödsorsaken kan härledas till*trumvirvel* juden såklart.!

Fy fan va dåligt och långsökt. Pallen satt i fängelse av en anledning. Börja i den ändan istället. Se till att inte hamna där i första hand.
2026-06-08, 22:08
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast vad var den egentliga dödsorsaken?

Det torde vara att mannen var terrorist. Hade han inte ägnat sig åt terrorism hade han aldrig hamnat i fängelse. Det är stötande mot terrorns offer att lägga energi på såna här brottslingar. Nu är han död och ingen riskerar längre att få hans stenar kastade mot huvudet.
2026-06-08, 22:08
  #78
Medlem
Ganonitos avatar
Vem bryr sig? Han var ju uppenbarligen en brottsling.
2026-06-08, 22:20
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Okej så dödorsaken var alltså huvudtrauma. Det du och bihanget försöker få det hela till är att denna multisjuka fängelseinterns dödsorsak var egentligen för dålig mat(kräsen gaza-bo) och pga av dålig mat så ramla han och dog av huvudtrauma.

Detta framgår av obduktionsrapporten:
Post-mortem examination indicates Walid suffered from extreme body muscle and fat wasting, evidenced by a sunken abdomen, according to a doctor who attended the autopsy on behalf of Walid’s family. Walid also had scabies rashes on both legs and his groin, in addition to abrasions on his nose, chest, and right hip. The examination revealed that Walid had significant air collections in both his chest and abdominal cavities likely caused by blunt trauma, along with signs of inflammation likely caused by infection. There was also evidence of edema and congestion in his large intestine, consistent with traumatic injury—likely the result of beatings, which are frequently inflicted by Israeli prison guards on Palestinian child detainees.
Walid var frisk vid tillfångatagandet. Hur det kom sig att 17-åringen efter bara sex månader i israelisk fångenskap var i så dåligt skick att han kollapsade kan alla vars hjärnor inte förgiftats av sionazistisk propaganda enkelt räkna ut.
2026-06-08, 22:23
  #80
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vem bryr sig? Han var ju uppenbarligen en brottsling.

Nja, han behöver inte ha varit det. Det räcker med att han anses ha trotsat den ockuperande makten, i.e är ett "säkerhetshot", för att Israel ska kunna slänga in dom i fängelset i 6 månader utan rättegång. Lagenligt tydligen, men rättsvidrigt givetvis. Den makten ska ingen enskild person sitta på i en modern stat.

Citat:
As of the beginning of February 2024, there were 3,484 Palestinians under administrative detention according to The Times of Israel, citing an article of Haaretz.

Att det inte skulle finnas ett gäng oskyldigt fängslade bland dessa 3484 finner jag osannolikt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinians_in_Israeli_custody#Administrative_det ention
2026-06-08, 22:25
  #81
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Detta framgår av obduktionsrapporten:
Post-mortem examination indicates Walid suffered from extreme body muscle and fat wasting, evidenced by a sunken abdomen, according to a doctor who attended the autopsy on behalf of Walid’s family. Walid also had scabies rashes on both legs and his groin, in addition to abrasions on his nose, chest, and right hip. The examination revealed that Walid had significant air collections in both his chest and abdominal cavities likely caused by blunt trauma, along with signs of inflammation likely caused by infection. There was also evidence of edema and congestion in his large intestine, consistent with traumatic injury—likely the result of beatings, which are frequently inflicted by Israeli prison guards on Palestinian child detainees.
Walid var frisk vid tillfångatagandet. Hur det kom sig att 17-åringen efter bara sex månader i israelisk fångenskap var i så dåligt skick att han kollapsade kan alla vars hjärnor inte förgiftats av sionazistisk propaganda enkelt räkna ut.

Ok. Mosab Hassan Yousef har också suttit i Megiddo fängelset. Såhär upplevde han sin fängelsetid och medfångar där.

"At Megiddo Prison, he witnessed Hamas inmates leading a brutal year-long campaign to weed out supposed Israeli collaborators. "During that time, Hamas tortured and killed hundreds of prisoners," he said, recalling vivid memories of needles being inserted under fingernails and bodies charred with burning plastics. Many, if not all, had nothing to do with Israeli intelligence. "I will never forget their screams," he continued. "I started asking myself a question. What if Hamas succeeded in destroying Israel and building a state. Will they destroy our people in this way?"
2026-06-08, 22:31
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Ok. Mosab Hassan Yousef har också suttit i Megiddo fängelset. Såhär upplevde han sin fängelsetid och medfångar där.

Mosab Hassan Yousef är en israelisk agent som jobbat för Shin Bet. Han kan du få att säga vad som helst bara du ger honom bra betalt.
2026-06-08, 22:46
  #83
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Mosab Hassan Yousef är en israelisk agent som jobbat för Shin Bet. Han kan du få att säga vad som helst bara du ger honom bra betalt.

Fast han blev ju det efter fängelsetiden. Det var faktiskt en stor anledning till att att han valde att ta avstånd från hamas och babelstiner efter sin vistelse på Megiddo fängelset.

Bra betalt?! Eftersom han var arvtagare till Hamas så kunde han bada i pengar. Det är där i toppen alla bidragspengar hamnar som du redan vet.

Känns som vi har löst mysterium kring denna fängelseinterns död. Ett riktigt dåligt försök som tyvärr inte ens klarade uppvärmningen. Önskar dig bättre lycka nästa gång så du inte behöver skämmas och bli så förnedrad när du blev avslöjad, som vanligt.
__________________
Senast redigerad av eldrattan 2026-06-08 kl. 22:50.
2026-06-08, 23:01
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Fast han blev ju det efter fängelsetiden. Det var faktiskt en stor anledning till att att han valde att ta avstånd från hamas och babelstiner efter sin vistelse på Megiddo fängelset.

Citatet kommer får en intervju från 2021. Då hade han redan redan arbetat för Israel i över 20 år. Oavsett vad han påstår om sin korta vistelse i Megiddo under 1990-talet så har det inget med det utdragna tortyrmordet på Walid 2024-2025 att göra.

Citat:
Bra betalt?! Eftersom han var arvtagare till Hamas så kunde han bada i pengar. Det är där i toppen alla bidragspengar hamnar som du redan vet.

Myten om att Hamas ledare skulle vara förmögna får du ta i en annan tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in