2026-06-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Våldtäkterna och tortyren är katastrof, deras nya raslagar och framtida massavrättningar också

Varför sitter du hela dagarna och sprider antisemitiska blodslögner om judar?

Citat:
men hur hög siffra 92 Pers på två år är vet jag inte. Jag drog upp det eftersom användaren jag svarade hävdade att Sveriges siffra var nån promille lägre än Israels, något jag fortfarande vill se bevis på.

Du fick bevis av slö. Om du är så efterbliven att du inte klarar av att kontrollera siffrorna själva skall du söka komvux, inte sitta och spela allan på flashback. Fan vad äcklad man blir av såna som du som sitter och sprider konspirationsteorier om judar och förnekar Hamas sexuella våld 7 oktober.
2026-06-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fan vad äcklad man blir av såna som du som sitter och sprider konspirationsteorier om judar och förnekar Hamas sexuella våld 7 oktober.

Citera. För du sitter väl inte och ljuger i dina efterblivna inlägg?
2026-06-08, 19:55
Medlem
Citat:
Våldtäkterna och tortyren är katastrof, deras nya raslagar och framtida massavrättningar också, men hur hög siffra 92 Pers på två år är vet jag inte. Jag drog upp det eftersom användaren jag svarade hävdade att Sveriges siffra var nån promille lägre än Israels, något jag fortfarande vill se bevis på.

Citat:
Citera. För du sitter väl inte och ljuger i dina efterblivna inlägg?

När du anklagar judar för våldtäkter, tortyr, spädbarnsmord och gud vet vad ansluter du dig till den medeltida blodsmyten.

I inlägg efter inlägg beskriver du juden som spädbarnsmördare och våldtäktsman och du är därmed ett perfekt exempel på person som sprider antisemitiska myter, blodslögnen men även andra.

Om du inte är nöjd med att jag pekar ut dig som judehatare som sprider konspirationsteorier, vänligen sluta upp med att sprida judehat och konspirationsteorier.

Om du helt plötsligt har slutat förneka Hamas sexuella våld mot judiska kvinnor, män och barn är det ju bara för dig att säga att du helt och fullt ställer dig bakom rapporten som kom häromveckan och som konstaterade dessa brott.
2026-06-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
När du anklagar judar för våldtäkter, tortyr, spädbarnsmord och gud vet vad ansluter du dig till den medeltida blodsmyten.

I inlägg efter inlägg beskriver du juden som spädbarnsmördare och våldtäktsman och du är därmed ett perfekt exempel på person som sprider antisemitiska myter, blodslögnen men även andra.

Om du inte är nöjd med att jag pekar ut dig som judehatare som sprider konspirationsteorier, vänligen sluta upp med att sprida judehat och konspirationsteorier.

Om du helt plötsligt har slutat förneka Hamas sexuella våld mot judiska kvinnor, män och barn är det ju bara för dig att säga att du helt och fullt ställer dig bakom rapporten som kom häromveckan och som konstaterade dessa brott.

Här har du en rapport från UN Human Rights Office of the High Commissioner om tortyr i israeliska fängelser:

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2026/03/un-expert-warns-torture-has-become-state-doctrine-israel-making-prisons

Rapport från Btselem om våldtäkter och tortyr I israeliska fängelser:

https://www.btselem.org/publications/202601_living_hell

Rapport från Rädda Barnen från tiden då Israel bara hunnit mörda ca 20000 barn.

https://www.savethechildren.net/news/gaza-20000-children-killed-23-months-war-more-one-child-killed-every-hour

Seså: citera ett inlägg där jag "förnekar Hamas sexuella våld 7 oktober." Det är inte första gången du kommer med rena lögner så du får backa upp dina påståenden framöver. Du kan börja med detta.

Ps: kritik mot staten Israel och deras folkmord är inte kritik mot judar ditt antisemitiska drägg.
2026-06-08, 20:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nu var han ju 17 men de fängslar dem mellan 12-17 så det är absolut inte att alla nästan är vuxna. De fängslas för att ha kastat sten. I ett iland som Israel borde man kanske inte fängsla och svälta ihjäl ungar. Det ser inte bra ut. Ser ut som de är ett underutvecklat land utan heder och moral. Att låta barn vara infekterade av skabb och mask, finns det vuxna som går igång på att behandla ungar så?

Hamas rekryterar från 13 års ålder.
2026-06-08, 21:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hamas rekryterar från 13 års ålder.

Om du tänker så här så är inte Palestina ett speciellt avancerat land. Det betyder inte att Israel som är det, ska vara på låg nivå och plåga ihjäl barn och ungdomar. Jag förstår att de vill sätta skräck i palestinier men samtidigt inför oss västländer tappar de stöd om de uppför sig som svin. Hur svårt hade det vara att avlusa och avmaska ungen och ge honom mat?
2026-06-08, 21:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om du tänker så här så är inte Palestina ett speciellt avancerat land. Det betyder inte att Israel som är det, ska vara på låg nivå och plåga ihjäl barn och ungdomar. Jag förstår att de vill sätta skräck i palestinier men samtidigt inför oss västländer tappar de stöd om de uppför sig som svin. Hur svårt hade det vara att avlusa och avmaska ungen och ge honom mat?

Hur vet du att det inte var Hamas som dödade honom eller att han hungerstrejkade? Hamas torterar och dödar palestinier i israeliska fängelser kontinuerligt.
2026-06-08, 21:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Hur vet du att det inte var Hamas som dödade honom eller att han hungerstrejkade? Hamas torterar och dödar palestinier i israeliska fängelser kontinuerligt.

Om Israel uppförde sig vettigt då skulle man veta att ett sådant dödsfall var misshandel från en annan fånge. Men de vill ju inte uppföra sig.

Hade Hamas även per tvång gett honom inälvsmask och loppor? Och isåfall, gör man inte något åt detta?
2026-06-08, 21:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om Israel uppförde sig vettigt då skulle man veta att ett sådant dödsfall var misshandel från en annan fånge. Men de vill ju inte uppföra sig.

Europa har mycket att lära från Israel hur man ska hantera islamistdrägget. Vi bör göra likadant här.
2026-06-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det går inte åtala ett räcke. Sedan är det inte samma service i fängelser som i Gaza med obegränsade matleveranser fram till dörren.

Missade du att israeliska rättsläkare fastslog att pojken var utmärglad och led av svält? Hur mår man när man inte känner sympati för ett barn som mördas på ett så vidrigt tillvägagångssätt?
2026-06-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Enligt denna sida var det 21 000+ juni 2025.

Siffran är fel - knappt 10 000 är det. Genomsnittsåldern är mycket yngre än i europeiska fängelser. Inte för att antalet egentligen är relevant. Fångar i rättssäkra samhällen drabbas inte av dysenteri och svälter inte ihjäl i fängelse.
2026-06-08, 21:51
Medlem
Citat:

Läste du trådstarten din imbecill?

Citat:
Obduktionsrapporten visade att Walid var undernärd, uttorkad och led av inflammerad tjocktarm (amöbisk dysenteri) som orsakade återkommande diarréer. Samt skabb över hela kroppen:
Post-mortem examination indicates Walid suffered from extreme body muscle and fat wasting, evidenced by a sunken abdomen, according to a doctor who attended the autopsy on behalf of Walid’s family. Walid also had scabies rashes on both legs and his groin, in addition to abrasions on his nose, chest, and right hip. The examination revealed that Walid had significant air collections in both his chest and abdominal cavities likely caused by blunt trauma, along with signs of inflammation likely caused by infection. There was also evidence of edema and congestion in his large intestine, consistent with traumatic injury—likely the result of beatings, which are frequently inflicted by Israeli prison guards on Palestinian child detainees.
Rapporten indikerade att de israeliska fångvaktarna medvetet svultit Walid: "extreme, likely prolonged malnutrition". Enligt dokumentationen från fängelsekliniken klagade Walid flera gånger på att han inte fick något att äta.

Vakterna sparkade och slog honom så att kroppen tog skada. Sedan gav de honom ingen hjälp utan lät honom svälta ihjäl i fängelset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in