2026-03-26, 11:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Exxb25/tonarsflicka-misstanks-for-inblandning-i-mord-pa-rosengard-och-i-varby
Citat:
I måndags sköts en tonårspojke ihjäl i Vårby Gård.

På onsdagen en pojke i Malmö.

En gripen tonårsflicka misstänks vara inblandad i båda dåden, enligt Aftonbladets källor.
Hur fungerar detta på Flashback? Skall båda skjutningarna diskuteras i två trådar?
Citera
2026-03-26, 11:49
Avstängd
Anatoliys avatar
Nej.

Sedan om du ser en tråd som handlar om en trafikolycka och så sker det en till trafikolycka, då kan du diskutera båda olyckorna i första tråden.

Lika när någon gängmedlem skjuter någon neger. Då kan du diskutera det i dom befintliga trådarna.

Exakt samma ifall du har en fråga om någonting. Då kan du klicka på slumpmässig tråd och ställa frågan där inne.

Och om du ser ett inlägg som du vill rapportera, då kan du trycka på RP-knappen på vilket inlägg som helst.

Stör du dig på en användare så kan du anmäla en random användare.

Klagar du på ett beslut av en mod så kan du skapa en tråd i fel delforum och skriva vilken mods namn som helst och även skriva felaktiga anklagelser.
Citera
2026-03-26, 12:03
Medlem
JustTrollings avatar
Ja, självklart ska två olika mord - som det finns två trådar om - diskuteras i två trådar, även om man misstänker att båda brotten har samma gärningssnorunge.

Behöver du ens fråga det?
Citera
2026-03-26, 13:06
Medlem
ImTheMans avatar
För kontraktsmord är det rimligt med två trådar. Blir ju mer invecklat när en serie av mord hänger ihop.
Citera
2026-03-26, 13:09
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Ja, självklart ska två olika mord - som det finns två trådar om - diskuteras i två trådar, även om man misstänker att båda brotten har samma gärningssnorunge.

Behöver du ens fråga det?

Det beror väl på vad TS vill diskutera. Tjejen eller morden, så att säga. Är väl bättre med en tråd om personen och var sin om morden, kan jag tycka iaf. I denna tråden kan man sammanställa det som ev. framkommer om henne i de andra två trådarna tänker jag.

Min åsikt bottnar sig iofs i att jag inte kommer att följa någon av mordtrådarna, då gängmord inte intresserar mig. Men denna GM gör det, en en så länge rätt unik GM, men det kommer väl fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in