2026-03-25, 22:00
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag är lite nyfiken på vad ni har för tips på enkla life hacks för en hälsosammare kost.

Själv brukar jag strö valnötter över min glass då det blir ett gott crunch och de är rika på bland annat zink.
Citera
2026-03-25, 22:03
Medlem
zombie-nations avatar
Brukar fylla en 1,5-literflaska med vatten och har vid datorn. Då kommer jag ihåg att dricka och dör inte av törst.
Citera
2026-03-25, 22:08
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag är lite nyfiken på vad ni har för tips på enkla life hacks för en hälsosammare kost.

Själv brukar jag strö valnötter över min glass då det blir ett gott crunch och de är rika på bland annat zink.

Är glass+nötter hälsosammare än bara glass?

Ett trick jag har när man äter ute är att alltid tacka nej till valen. T.ex de frågar vilken sås då skippar man såsen helt istället.

Försöker även göra så mycket man kan hemma. Inbillar mig att det är nyttigare. T.ex egen glass istället för att köpa

Små tricks jag kanske lurar mig själv med, men alltid nåt.
Citera
2026-03-25, 22:11
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Är glass+nötter hälsosammare än bara glass?

Ett trick jag har när man äter ute är att alltid tacka nej till valen. T.ex de frågar vilken sås då skippar man såsen helt istället.

Försöker även göra så mycket man kan hemma. Inbillar mig att det är nyttigare. T.ex egen glass istället för att köpa

Små tricks jag kanske lurar mig själv med, men alltid nåt.

Ja jag tänker det, nötter är ju nyttiga, så adderade nötter är adderade nyttigheter
Citera
2026-03-25, 22:13
Medlem
RudolfHutlers avatar
Äter inte glass och godis - jag är en vuxen karlakarl, inte nån småpojke eller fokus.

Äter mycket råbiff och lök. Mest för att det är gott. Behöver inte fundera så mycket på vad jag äter eftersom jag inte är sugen på att äta en massa skit.
Citera
2026-03-25, 22:14
Medlem
RudolfHutlers avatar
Du kan dö av för mycket zink.

Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was

Citera
2026-03-25, 22:36
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Det fantastiska är att om du slutar äta skit som glass och godis, då kommer suget efter det försvinna, kompletterar du detta med en näringsrik och hemlagad kost är du hemma!

För en kickstart är fasta väldigt bra, fasta 4-5 dagar och verkligen nollställ kroppen samt hungerkänslor och kostvanor så är det relativt enkelt att komma igång och ändra sina vanor!
Citera
2026-03-25, 23:20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Äter inte glass och godis - jag är en vuxen karlakarl, inte nån småpojke eller fokus.

Äter mycket råbiff och lök. Mest för att det är gott. Behöver inte fundera så mycket på vad jag äter eftersom jag inte är sugen på att äta en massa skit.

Så dela med dig av dina life hack rörande kost 🙂
Citera
2026-03-26, 00:32
Medlem
Jag äter Naturella Cashewnötter det är gott och man får en bra och mjuk avföring!
Citera
2026-03-26, 01:13
Medlem
Dadlar och torkad mango istället för godis.
Citera
2026-03-26, 03:49
Medlem
fittfrossas avatar
Sluta äta kolhydrater. Socker, bröd, pasta, potatis, etc.
Citera
2026-03-26, 04:33
Medlem
Potatis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem