2026-03-26, 14:14
Medlem
Tids nog, men det blir efter eugenisk modell och mycket mindre trevligt för gojimbönder än vad de själva tror.
Citera
2026-03-26, 14:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Då måste vi först ändra i grundlagen...

Efter Ådalen är militären förbjudna att användas
mot människor inom Sveriges gränser.
Det är en vanlig missuppfattning. Sedan tjugo år finns lagen (2006:343) om Försvarsmaktens stöd till polisen vid terrorismbekämpning, som precis som namnet antyder låter militären hjälpa polisen. Det krävdes ingen grundlagsändring, eftersom det som lagen handlar om till skillnad från vad folk tror inte var förbjudet enligt grundlagen.

Detta är dessutom något som militären och polisen övar på, ifall sådan samverkan skulle behövas. Se exempelvis denna video:

https://youtu.be/sG6h6NEiYuc
Citera
2026-03-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Då måste vi först ändra i grundlagen...

Efter Ådalen är militären förbjudna att användas
mot människor inom Sveriges gränser.

Det är chili efter grundlagsreformen 2010.

Edit 2006 tydligen
Senast redigerad av Chepo 2026-03-26 kl. 14:17.
Citera
2026-03-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det är en vanlig missuppfattning. Sedan tjugo år finns lagen (2006:343) om Försvarsmaktens stöd till polisen vid terrorismbekämpning, som precis som namnet antyder låter militären hjälpa polisen. Det krävdes ingen grundlagsändring, eftersom det som lagen handlar om till skillnad från vad folk tror inte var förbjudet enligt grundlagen.

Detta är dessutom något som militären och polisen övar på, ifall sådan samverkan skulle behövas. Se exempelvis denna video:

https://youtu.be/sG6h6NEiYuc

Japp. Och Strömmer betraktar ju t.ex. klotter och demonstrationer som terrorism, så det finns gott om juridiskt svängrum.
Citera
2026-03-26, 14:23
Medlem
Mich13s avatar
De flesta av våra politiker vill tyvärr ha det så här.

Alla visste att det skulle gå åt helvete med massinvandringen, ändå genomförde man det.

Det finns bara SD, knappt, och möjligtvis KD som vill göra något åt det. Övriga? Tomt snack.

Vi sitter verkligen i skiten. Vill man ens föreställa sig hur illa det är om 20 år?
Citera
2026-03-26, 14:59
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Rensa bland vapen, droger allt som har med gängkriminalitet o göra?

Polisen är bättre än förr, griper folk snabbare men det är ej tillräckligt. Vi måste agera i förebyggande syfte. Hårt mot hårt!

Jag anser att det är dags!

Varför? Skiten kommer närmare oss civila och påverkar oss nu dagligen. Idag en buss snart nära dig.

Det är nog nu! VAKNA SVErige!

Låt oss äntligen bli ett tryggt land igen, snälla!

Staten har kapaciteten, men den nuvarande politiska låsningen gör det osannolikt tills vidare.
Citera
2026-03-26, 15:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det spelar ingen roll!

Det handlar om att skicka en signal och störa dem, livsstilskriminella har i princip alltid skulder hos kronofogden vilket innebär att utmätningsbara tillgångar alltid går att komma över, de har droger eller är runt droger, skyddsvästar, vapen, bilar med som står på målvakter osv

Det här är bara ett svagt argument som används av polisen för att slippa göra sitt jobb, stör dem och stör dem på regelbunden basis, stressa dem, tvinga fram misstag och ogenomtänkta beslut, det är lika enkelt som en skrikande unge vid godishyllan på ICA, låter du en unge skrika och gapa utan konsekvenser kommer det fortsätta, samhället måste in och sätta ner foten!

Eller du kanske vill att nuvarande trend med avrättningar på idrottsplatser ska få löpa fritt? Du kanske tycker att polisen gjort ett jättebra jobb senaste 16 åren utan att det finns något att anmärka på?
Herregud vilken halmdocka.

Jag bara upplyste om det faktiska förhållandet.
Jag överlåter till er världsmästare att fantisera fritt.
Jag är nog också för militär inblandning, ju fört desto bättre för det kommer bara att bli värre.
Citera
2026-03-26, 16:10
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Bara den här veckan har nazistalliansen infört moralpolisen (vandel) samt en angiverilag som är exakt så som det fungerade i nazi-Tyskland. Om du hade en jude i källaren då var det ett brott. Nästa steg i nazifieringen av Sverige är förstås att detta också upprätthålls av beväpnade soldater?
Du är inget vidare på att uttrycka dig på Svenska språket va?
"Nazistalliansen har infört moralpolisen." Vad betyder detta ens?

Vilka andra brottslingar tycker du man ska få lov att skydda? Bankrånare? Våldtäktsmän?
Citera
2026-03-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Du är inget vidare på att uttrycka dig på Svenska språket va?
"Nazistalliansen har infört moralpolisen." Vad betyder detta ens?

Vilka andra brottslingar tycker du man ska få lov att skydda? Bankrånare? Våldtäktsmän?
Det betyder det jag skriver. Vi har en blåbrun regim där nazister (enligt Mohamsson själv är SD nazister) tillåts vara vågmästare och därmed har de fått införa nya lagar om vandel (moralpolis enligt Irans ideologi) och nu senast angiverilagen där du måste ringa polisen om du ser en svartskalle. Vad exakt är det som du inte förstår?
Citera
2026-03-26, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Rensa bland vapen, droger allt som har med gängkriminalitet o göra?

Förhoppningsvis aldrig.
Citera
2026-03-26, 19:00
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har sett för mycket på film. Sverige har inte martial law eller undantagstillstånd som det heter på svenska. Sverige kan införa skärpt beredskap eller högsta beredskap vid krigsfara med främmande makt dvs en annan stat.

Arkebusering - Sverige har inte dödsstraff. Inte ens i krigstid.

Det är större chans/risk att män/kvinnor i vita rockar kommer hem till dig och tar med sig dig.

Det förstår ju nästan vem som helst och det är därför det här landet ser ut som det gör. Med anledning av detta skrev jag ”Inför”. Ser inte att något annat skulle fungera för att återta Sverige.
Citera
2026-03-26, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Herregud vilken halmdocka.

Jag bara upplyste om det faktiska förhållandet.
Jag överlåter till er världsmästare att fantisera fritt.
Jag är nog också för militär inblandning, ju fört desto bättre för det kommer bara att bli värre.

Så du föredrar att vår inkompetenta polismyndighet bara ska stå och titta på med händerna i fickorna som de föregående 16 åren med den här urspårade kriminaliteten?

El Salvador gick från över 10 000 mord per till att idag ha färre mord än Sverige, militären sattes in och kriminella fängslades, varför är det så hemskt att vilja få bort några kriminella som håller hela landet gisslan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in