2026-03-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hur gammal är hon? Han som klippte tre vid två olika tillfällen för några år sedan var väl 16?

Polisen:

De gripna är två tonåringar i 15-årsåldern, en flicka och en pojke. 

Ytterligare en person, en man i 35-årsåldern är anhållen för medhjälp till mord.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/mars/25/25-mars-18.39-morddrap-malmo/
Senast redigerad av Doiten 2026-03-26 kl. 17:05.
Citera
2026-03-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det låter som en butik eller restaurang. Och då sannolikt inte Frantzéns, utan snarare ett kebabhak.

Jag skulle inte bli förvånad om det är en svensk medelklassflicka. Många är det som är uppslukade av allt som har med kriminell gängkultur att göra i Sverige. Det manifesteras i diverse olika musikvideor och genom konton på sociala medier. Det har gått så långt så att det även finns svenska barn från bra områden som låter som rena rama Rinkebybor, och slänger sig med massa förortsslangord. Det finns såna som kan gå så långt som att göra såna här saker för att bli accepterade av sina förebilder, där mord är det man begår om man är en riktig cooling enligt texterna i raplåtarna de lyssnar på.
Citera
2026-03-26, 17:35
Medlem
Namn på alla misstänkta nån?
Citera
2026-03-26, 17:55
Medlem
flickan har en närstående som kopplas till det kriminella nätverket Rumba

Saxat:

Uppgifter gör gällande att flickan har en närstående som kopplas till det kriminella nätverket Rumba.

Polisens teori är att hon har skickats på uppdrag av Foxtrotnätverket, och att mordet i Malmö ska vara en signal till offrets bror.

SVT har tagit del av bilder som visar när flickan grips.
Hon är klädd helt i vitt och ligger på mage med handfängsel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/uppgifter-gripen-tonarsflicka-misstankt-for-morden-i-varby-gard-och-malmo
Citera
2026-03-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Saxat:

Uppgifter gör gällande att flickan har en närstående som kopplas till det kriminella nätverket Rumba.

Polisens teori är att hon har skickats på uppdrag av Foxtrotnätverket, och att mordet i Malmö ska vara en signal till offrets bror.

SVT har tagit del av bilder som visar när flickan grips.
Hon är klädd helt i vitt och ligger på mage med handfängsel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/uppgifter-gripen-tonarsflicka-misstankt-for-morden-i-varby-gard-och-malmo

Som jag skrev tidigare i tråden. Foxtrot och Mowgli strikes again
Citera
2026-03-26, 18:08
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Som jag skrev tidigare i tråden. Foxtrot och Mowgli strikes again

Ska tydligen finnas video på mordet på Sociala medier, har du koll?

Vad gör Mowgli nu? Tunisien?
Citera
2026-03-26, 18:15
Medlem
Är inte Rumba kopplat till Jordgubben aka Abdo? Och flickan ska ha föräldrar som är verksamma i företag? Är ju sedan tidigare välkänt att det är ett familjeföretag.

Men gör uppdrag för Foxtrot? Vilken soppa. Är det en släkting till jordgubben som utfört detta?
Senast redigerad av TopDogg08 2026-03-26 kl. 18:24.
Citera
2026-03-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Det skrevs nyligen en artikel om honom.

Citat:
Att polisen flaggar upp Mohdhi på most wanted-listan nu är ingen slump.

– Vi har uppgifter om att han har blivit mer och mer aktiv den senaste tiden.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/most-wanted--foxtrots-andreman-jagas-av-europol-/
Citera
2026-03-26, 18:20
Medlem
Hur verksam har 34-åringen som har gripits för medhjälp varit? Kan personen i fråga skjutsat flickan ner till Malmö? Lär ju åka på livstid.
Citera
2026-03-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Video har jag inte hört något om faktiskt!

Han sitter från okänd ort med sin mobil och skickar yngre att göra våldsdåd, han med flera försöker ta över Malmö, dom försöker även i Göteborg rätt hårt. Går både bra och dåligt beroende på hur man ser det. Jag säger inte att min info stämmer nu men de jag fått till mig så hör en del av skjutningarna senaste veckan ihop därför jag skrev tidigare att foxtrot ligger bakom sen om de stämmer jag är inte säker så ta det jag säger med en nypa salt.
Citera
2026-03-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Rapporterens sista mening är talande!
"Allt är som vanligt!"
Att det är som vanligt måste ändå få politiker i M,S,C,MP,V,KD,L, att känna sig stolta av allt dom presterat undrar början av 20 talet.

Ja förfallet är totalt. Vet inte om det är jag som är skadad och keff men jag vill de ska pangas mycket så länge ingen oskyldig hamnar i kläm som verkar hända mer och mer tyvärr! Till alla små sicarios därute skippa tallen och dom blå och pricka rätt istället!
Citera
2026-03-26, 18:47
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hur verksam har 34-åringen som har gripits för medhjälp varit? Kan personen i fråga skjutsat flickan ner till Malmö? Lär ju åka på livstid.
Nej, hon tog tåget till Malmö enligt SVT artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in