2026-03-25, 18:53
Medlem
Crabbofixs avatar
I samhället finns det ju en väldig fixering vid att man ska vara snygg, men nog är det väl viktigare att ens partner är kåt? och kåthet och snygghet går ju inte nödvändigtvis hand i hand (kanske tvärtom)

Snyggheten måste ju ses som enormt överskattad, något för instagram-bilder, middagar, arbetsintervjuer osv men i ett förhållande så är det ju skitsamma, folk är ju "tillräckligt" snygga som dom är och är dom inte det så blir dom ju det i ens ögon.

Kåthet däremot, lusten! attraktionen till den andra partnern. det är ju däremot viktigt för många (kanske dom flesta, beroende på hur det tar sig uttryck, hur ofta osv detta kan ju variera).

Många bör därför inte skippa "fula" människor vare sig killar eller tjejer, för ni vet inte vilket kåt djur som döljer sig där och som ni går miste om.

Håller ni med?

Har ni erfarenheter av riktigt härliga kåta människor som inte nödvändigtvis har varit snygga i nån slags allmän mening.

Eller kanske tvärtom, snyggheten är viktigast, utan det blir ni helt enkelt inte kåta.
Citera
2026-03-25, 18:58
Avstängd
Det är svårt att ha en längre relation med någon som bara är snygg eller kåt!
Citera
2026-03-25, 19:01
Medlem
PyjamasXLs avatar
För mig så har det alltid varit mycket viktigt att kvinnan är snygg, då det triggar min kåthet rent generellt. Nu så har jag dock gått och kärat ner mig i en kvinna som ser ganska alldaglig ut. Hon har dock något som tänder mig nåt enormt. Har t.ex aldrig varit någon direkt "giver" av oralsex, men denna kvinna vill jag inget hellre än att gå ner på och ge henne världens orgasm.
Citera
2026-03-25, 19:15
Medlem
dwgs avatar
Ska du kunna leva med nån så är personligheten viktigast.
Citera
2026-03-25, 19:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vilket är viktigast att ens partner är snygg eller kåt?

För mig har det i alla fall varit att ha en snygg partner, och hon behövde inte vara direkt kåt, men hon skulle absolut förstå vad som krävdes av henne som kvinna. Har för övrigt aldrig haft ett förhållandet som har byggt på kärringens kåthet.
Citera
2026-03-25, 19:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ska du kunna leva med nån så är personligheten viktigast.

Så är det, att man helt enkelt får livet att fungera med den man älskar! Tror TS är en incel!
Citera
2026-03-25, 19:55
Medlem
Trakessons avatar
Vadå snygg eller kåt? I want it all!!!
Citera
2026-03-25, 20:13
Medlem
Europes avatar
Jag kan göra en kvinna kåt, men jag kan inte göra henne snygg.
Citera
2026-03-25, 20:31
Medlem
grungewhores avatar
Intressant TS för någon som kallar folk för porrskadade för att de ser många kukar idag.
Citera
2026-03-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
I samhället finns det ju en väldig fixering vid att man ska vara snygg, men nog är det väl viktigare att ens partner är kåt? och kåthet och snygghet går ju inte nödvändigtvis hand i hand (kanske tvärtom)

Snyggheten måste ju ses som enormt överskattad, något för instagram-bilder, middagar, arbetsintervjuer osv men i ett förhållande så är det ju skitsamma, folk är ju "tillräckligt" snygga som dom är och är dom inte det så blir dom ju det i ens ögon.

Kåthet däremot, lusten! attraktionen till den andra partnern. det är ju däremot viktigt för många (kanske dom flesta, beroende på hur det tar sig uttryck, hur ofta osv detta kan ju variera).

Många bör därför inte skippa "fula" människor vare sig killar eller tjejer, för ni vet inte vilket kåt djur som döljer sig där och som ni går miste om.

Håller ni med?

Har ni erfarenheter av riktigt härliga kåta människor som inte nödvändigtvis har varit snygga i nån slags allmän mening.

Eller kanske tvärtom, snyggheten är viktigast, utan det blir ni helt enkelt inte kåta.
Är hon inte snygg så blir jag inte kåt.
Citera
2026-03-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är svårt att ha en längre relation med någon som bara är snygg eller kåt!

Ja precis.

Lägger även till: varför ska man välja det ena eller det andra när man kan få allt med rätt person.
Sen undrar jag hur det är möjligt att ens vilja/kunna ha sex med någon man finner oattraktiv?
Citera
2026-03-25, 21:42
Medlem
Crabbofixs avatar
jaha det var ju lite tråkiga svar.

"öhh personligheten"

jo vi fattar det, men nu var det ju specifikt snygghet kontra kåt som var det intressanta, ledsen om det var för komplicerat koncept att förstå.

vi kan väl helt enkelt konstatera att varken snygg eller kåt spelar någon roll för er, utan det handlar mer om "vem som helst, som vill ha mig".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in