2026-03-25, 14:25
Medlem
Såhär i influensatider upplever jag att många vänner beklagar sig över hur de blir omhändertagna av sina partners. Ofta blir båda parter sårade på olika sätt, vissa sjuka vill bli bebisar och andra vill vara ifred. Som frisk kanske man blir trött på gnället.

Vad upplever ni i era relationer, vad förväntar ni er och hur tar ni hand om sjuk partner?

Är ”fel sätt” en dealbreaker?
Citera
2026-03-25, 14:28
Medlem
Är nog ganska individuellt hur man vill partnern ska agera. Men det vanligaste är att partnern gör sitt för att underlätta vardagslivet, dvs alla småsaker som att diska, laga mat, tvätta kläder, ta hand om barnen etc.

Så att man kan vara sjuk i lugn och ro.
Citera
2026-03-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är nog ganska individuellt hur man vill partnern ska agera. Men det vanligaste är att partnern gör sitt för att underlätta vardagslivet, dvs alla småsaker som att diska, laga mat, tvätta kläder, ta hand om barnen etc.

Så att man kan vara sjuk i lugn och ro.

Rimligt förstås. Är det en dealbreaker om din partner inte gör detta?
Citera
2026-03-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Rimligt förstås. Är det en dealbreaker om din partner inte gör detta?

Nej egentligen inte. Det förhållandet var nog dåligt redan från början liksom.
Citera
2026-03-25, 14:51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Såhär i influensatider upplever jag att många vänner beklagar sig över hur de blir omhändertagna av sina partners. Ofta blir båda parter sårade på olika sätt, vissa sjuka vill bli bebisar och andra vill vara ifred. Som frisk kanske man blir trött på gnället.

Vad upplever ni i era relationer, vad förväntar ni er och hur tar ni hand om sjuk partner?

"Fel sätt"

Då är det fel på dig/denne .. Vilka vuxna som ligger i influensa måste ha en passopp ?? Har aldrig i mitt 50-åriga liv behövt ha min partner dadda över mig för lite host och feber.

Är TS ett fruntimmer eller är du bara sillmjölke ?

Flashback har verkligen blivit skit
Citera
2026-03-25, 15:08
Medlem
halaltarzans avatar
När kärringen är sjuk så finns det alltid värktabletter, wirre, chips och god mat hemma. Plus att vi i regel tar en paus i gökandet. Så nog tar jag allt hand om henne på bästa sätt.
Citera
2026-03-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
"Fel sätt"

Då är det fel på dig/denne .. Vilka vuxna som ligger i influensa måste ha en passopp ?? Har aldrig i mitt 50-åriga liv behövt ha min partner dadda över mig för lite host och feber.

Är TS ett fruntimmer eller är du bara sillmjölke ?

Flashback har verkligen blivit skit

Ja, förr läste man TS innan man svarade. Det går bra att ge sin åsikt och låta den vara en del av en diskussion.
Citera
2026-03-25, 15:58
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
När kärringen är sjuk så finns det alltid värktabletter, wirre, chips och god mat hemma. Plus att vi i regel tar en paus i gökandet. Så nog tar jag allt hand om henne på bästa sätt.

Kärlek!
Citera
2026-03-25, 16:33
Medlem
grungewhores avatar
Man lovar varandra att leva i nöd och lust. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2026-03-25, 17:50
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Vi är nog ganska chill med sådant. Har vi några särskilda behov så pratar vi om det bara, eller ber om det vi känner att vi behöver. Man ställer ju såklart upp då. Det är liksom inga konstigheter eller speciella önskemål så sett.

Citat:

Generellt sett tror jag inte det. Fungerar kommunikationen och samspelet bra i vardagen i övrigt så gör den ju det även om ena parten har flunsa, tänker jag.
Senast redigerad av SnutteFia03 2026-03-25 kl. 17:52.
Citera
2026-03-25, 19:06
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Man lovar varandra att leva i nöd och lust. Vad är det som är så svårt att förstå?

En del begriper inte detta, och empati är inte något som alla har kapacitet till, det är tydligt i vissa trådar här.
Citera
2026-03-25, 22:09
Medlem
Rumpkorvens avatar
Min fru tycker att jag är en mes när jag är sjuk. Hon gör inget extra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in