2026-03-25, 13:31
Medlem
Mina föräldrar hjälpte mig inte när jag var i en svår situation.

År 2003, när jag bodde i Kornäståget, hade jag problem med en granne. Han bråkade med vattenkranen på ett sätt som gjorde att det hördes tydligt in till mig. Jag ringde många gånger på hans dörrklocka för att säga åt honom att sluta, men han öppnade aldrig dörren för mig.

Varje gång han gick ut eller in i lägenheten gjorde han det så att jag inte kunde se hur han såg ut. Det var alltid någon vaken i lägenheten, och de verkade byta av varandra i skift med åtta timmars mellanrum, som om de arbetade i treskift.

Samtidigt kunde han vara hygglig, eftersom han inte höll på med detta på natten utan lät mig sova i fred. Men när jag berättade för min mamma och hennes man om situationen, sa de att de inte trodde på mig. De menade att jag inbillade mig och att jag borde läggas in på dårhus.

Men jag uppfattar att det just är deras mål. Redan år 1998 sa kriminalpolisen Eero Välimäki i Vasa till mig att de skulle ordna så att jag hamnar på dårhus, och att det var för mitt eget bästa. Därför anser jag att jag vet vad deras avsikt är.

Min mammas man sa också att jag inte är någon sådan terrorist som de skulle vara intresserade av. Men att det inte ens finns riktiga terrorister, utan att hotet är skapat för att få pengar till terrorbekämpning, och att vanliga människor som jag istället hamnar i deras databaser och blir behandlade som så kallade terrorister.

När jag senare flyttade till Strandgatan år 2003 fortsatte problemen. Min granne där störde min nattsömn genom att väcka mig med oljud varje gång jag höll på att somna. De höll mig vaken flera veckor i sträck.

Även då hjälpte inte min mamma och hennes man mig. De sa att de inte trodde på mig när jag berättade att grannen störde mig, och de lät mig inte sova hos dem. De sa att jag måste åka hem och sova, eller åka till dårhus om jag inbillade mig saker.

Men om man hålls vaken varje natt är det inte konstigt att man till slut mår väldigt dåligt och får psykos.

De vägrade alltså att hjälpa mig när jag hade det som svårast. Senare ordnade de också så att jag hamnade på det där dårhuset som kriminalpolisen ville.

Mina systrar säger också att de inte tror på mig när jag berättar att grannen bråkar med vattenkranen och stör min nattsömn.
Citera
2026-03-25, 13:38
Medlem
One2Manys avatar
Du är helt klart sinnessjuk. Vart du än flyttar terroriseras du av grannar som du inte kan se, och polisen är ute efter att göra dig galen och sätta dig i ett register. Eftersom du har en psykos inser du inte själv hur efterbliven du framstår.

Kontakta psykvården.
Citera
2026-03-25, 13:41
Medlem
Cybersluts avatar
Hej!
Av texten att dömma så är du uppenbart sjuk i huvudet och lider troligtvis av schizofreni, du borde lyssna mer på dina nära och kära. Det är uppenbara vanföreställningar du beskriver.
Citera
2026-03-25, 13:42
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loymardz

De vägrade alltså att hjälpa mig när jag hade det som svårast. Senare ordnade de också så att jag hamnade på det där dårhuset som kriminalpolisen ville.

Men då fick du ju hjälp? Slutet gott, allting gott.
Citera
2026-03-25, 13:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Satsa på att bo i villa istället så slipper du störande och jobbiga grannar. Åtminstone delvis.
Citera
2026-03-25, 13:46
Medlem
One2Manys avatar
(FB) Att jag inte kan bevisa är ingen giltig orsak att inte tro på mej.

Ditt sinnessjuka missfoster, det här är faktiskt en hysteriskt rolig läsning

Citat:
För inte skulle ni själv heller kunna bevisa om grannen 100 gånger i timmen drar i toaletten och inte skulle ni själv heller kunna bevisa om grannen använder vatten kranen 1000 gånger per dygn och varför bor han i lägenheten intill min jo därför att dom har bra kontakter med fastighets förmedlare.

Och när jag tar fram bandspelaren och mikrofonien så då slutar grannen med att använda vattenkranen därför att grannen ser genom väggen att jag tar fram bandspelaren och mikrofonien därför att grannen har någon röntgen utrustning så han ser vad jag gör i lägenheten.

Och så har dom bus detector alltså utrustning som hittar mikrofoner och mikrofon jammer alltså störnings sändare alltså dom har i samma apparat bus detector och jammer så först söker dom efter mikrofonen och sedan så stör dom mikrofonen så då kan det vara ganska svårt att banda om man bara hör störningar och nuförtiden finns det också gsm och Bluetooth jammer.

Sä det är ingen giltig orsak att låta bli att tro på mej när jag har berättat att grannen drar i toaletten och använder vattenkranen och stör nattsömnen bara för att jag inte kan bevisa och dom använder medvetet taktik som man inte kan bevisa.

Och varför gör dom detta jo därför att dom är arga på mej och inte kan uttrycka sin ilska med lämpliga lagliga medel och dom vill hämmnas på mej så därför vill dom att jag hammnar på dårhus.

Alltså dårhus är deras målsättning antigen så tror omgivningen att man har psykos eller så kan gang stalking programmet med sin öppna och framträdande övervaking vilken man inte heller kan bevisa orsaka psykos hos känsliga personer.

Men båda leder till dårhus så båda alternativen dyger åt gang stalkers men vartifrån får dom så mycket resurser jo dom gör det i sken av att bekämpa terrorism alltså offret hammnar på terrorist övervaknings listan och dom får mycket pengar för att bekämpa terrorism men dom bekämpar inte terrorism dom syslar med gang stalkning i stället.

Och varför har jag blivit utsatt för så mycket gang stalkning i Jyväskylä jo därför att militärens undärättelse tjänst i Jyväskylä Tikkakoski är gang stalkers nerv central och polisen i Jyväskylä var arga på mej men dom kunde inte uttrycka sin ilska med lämpliga lagliga medel så därför så förde dom mej till finkan varannan dag vilket jag inte heller kan bevisa.

Det är ett sånt kapitalt misslyckande för samhället att såna här människor inte sitter inlåsta på en anstalt någonstans där de kan få den hjälp de behöver.
Citera
2026-03-25, 13:48
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det låter som att du är i en psykos, därför bör du vända dig till vården. Jag vet inte din historia men inläggning skulle kunna vara aktuell.
Grannen jävlas inte medvetet med dig på nätterna med någon vattenkran, jag lovar. Det som är möjligt är att grannen är vaken långt in på nätterna och då spolar i vattenkranar när h*n borstar tänderna etc. Om det är störande för dig så kan det hjälpa att sova med öronproppar.
Citera
2026-03-25, 14:38
Medlem
En grej du skulle kunna prova är att knacka på hos din granne och fråga om du får ta en fika med honom någon gång då och då.

Då kanske du märker att saker och ting inte alls är som du ibland tror
Citera
2026-03-25, 14:53
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:

År 2003,

tjena loymardz!

det är 2026, det är ingen större mening med att älta i något som hände för över 20 år sen!

bättre att försöka gå vidare, varje dag är en ny dag och snart är det sommar!
Citera
2026-03-25, 14:59
Medlem
Japhys avatar
Dina föräldrar behöver inte hjälpa dig när du är vuxen
Citera
2026-03-25, 16:08
Medlem
Citat:
Vilken hjälp ville du ha?
Varför hjälpte de dig inte?
Citera
2026-03-25, 22:47
Medlem
Hur kommer det sig att du har tillgång till en dator/telefon och kan skriva på Flashback?
Jag trodde inte man fick ha med sig något in i det där roliga rummet med madrasser på väggar och golv?
Och hur kan du skriva med skjortärmarna knutna på ryggen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in