Citat:
Ursprungligen postat av
Ebolakvartetten
Hej Flashback!
Detta kanske (men förhoppningsvis inte) är sista gången jag kommer finna mig på Flashback. Jag mår just nu rätt så dåligt och undrar lite när man ska ge upp? Jag förstår att det kanske är en svårt definierad fråga.
Lite kort och koncist är jag trött på att kämpa hela tiden. Jag har alltid jobbat så jävla hårt för allt jag har. Senaste tiden slitit med att få studier, långdistans pendling och arbete att gå ihop. Dessutom umgänge med min dotter osv osv. Livet har absolut haft sina ljusa stunder men nu när varenda krona jag har haft senaste 6 månaderna gått åt till räkningar så orkar jag typ inte mer. Kan inte ta hand om mitt barn. Inte ta mig till skolan knappt och kan inte handla mer än billys panpizza för att överleva. Har tömt alla resurser och antagligen skuldsatt mig. Känner i princip varje dag att jag inte pallar mer och vänder jag mig till psyket så får jag ingen hjälp heller på grund av långa väntetider. Så tänkte ”when in doubt put it on Flashback”.
När tänker ni att det är rimligt att ge upp?
Världen är fylld av människor som varit down and out, men som rest sig.
Du måste sätta dig ner och fundera på hur du vänder ditt liv. Den första viktiga biten är att ändra ditt mindset. Du beskriver vad du är i
avsaknad av (ekonomisk rörlighet), men inte var du är på väg. Att stirra ner mot botten är ett val du gör, så du kan välja att höja blicken framåt.