2026-03-25, 08:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Ny ”Sagan om ringen”-film på gång - ”Shadow of the past”.
Citat:
Den nya filmen ska utspela sig 14 år efter Frodos död, skriver Hollywood Reporter.
Hobbit-vännerna Sam, Merry och Pippin ger sig ut för att återuppleva sitt första äventyr på nytt. Under tiden har Sams dotter, Elanor, upptäckt en länge begravd hemlighet och är fast besluten att ta reda på varför kriget om Ringen nästan gick förlorat redan innan det ens hade börjat.
Källa: https://www.moviezine.se/nyheter/mer-sagan-om-ringen-pa-vag-peter-jackson-avslojar-nya-filmen-shadow-of-the-past
Lite mer info här: https://www.vg.no/rampelys/i/ExxQnP/peter-jackson-kunngjoer-ny-ringenes-herre-oppfoelger-skrevet-av-stephen-colbert

Tror vi på detta?
Senast redigerad av GormDenGamle 2026-03-25 kl. 09:08.
Citera
2026-03-25, 08:42
Medlem
One2Manys avatar
Nej.

Hobbit-trilogin sög pung, Rings of Power är ett krigsbrott. Så vi kan säkerligen förvänta oss mer ostig CGI och multikulti-woke manus/casting.
Citera
2026-03-25, 08:42
Medlem
Riksreptilens avatar
Större potential än nästa års Gollumfilm utan tvekan.

" Colbert avslöjar att filmen inspireras av några ur den första bokens kapitel som aldrig filmades, bland annat ”Dimma över Kummelbergen”. Och ja, fansens favorit Tom Bombadill kommer att finnas med."
Citera
2026-03-25, 08:44
Medlem
Är det helt påhittat manus eller finns det någon riktig Tolkien förlaga?
Varför är Frodo död? Ville han ha för hög lön?
Citera
2026-03-25, 09:19
Medlem
Rimners avatar
Det som är lovande med det här projektet är att just Colbert är inblandad.
Han är ju ett inbitet och hängivet tolkienfan så det finns skäl att tro att detta kan bli något helt annat än de senaste katastroferna
Citera
2026-03-25, 09:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej.

Hobbit-trilogin sög pung, Rings of Power är ett krigsbrott. Så vi kan säkerligen förvänta oss mer ostig CGI och multikulti-woke manus/casting.
Hobbit-filmerna tappade man rejält men jag tycker Rings of Power var bra men vissa saker kunde man skippat te x svarta alver osv men den var ändå en bra berättelse.

Jag hoppas en ny film blir bra och kanske är woke på utgång?
Citera
2026-03-25, 09:48
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hobbit-filmerna tappade man rejält men jag tycker Rings of Power var bra men vissa saker kunde man skippat te x svarta alver osv men den var ändå en bra berättelse.

Jag hoppas en ny film blir bra och kanske är woke på utgång?

Oh really?

Jag tycker Critical Drinker sammanfattar varför det är totalt ass på ett bra sätt.

https://youtu.be/O8T1LPtS4-A
Citera
2026-03-25, 10:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Sagan om ringen tribologin var bra och hobbitfilmerna var bra förutom den sista som var helt jävla värdelös och sög jättepung.
Har inte sett serien eller något annat efter dessa filmer och hade verkligen hoppats att man hade lämnat hela sagan om ringen i fred dör resten av denna tidsålder.
Att bara snyta ur sig nya uppföljare som utspelar sig efter eller före tidigare filmer blir bara löjligt och ej intressant.

Peter Jacksson är för mig en kung men han borde ha lagt ner hela detta projekt nu och gjort något helt annat. Varför inte en upphottad remake av Badtaste med de pengar han nu har och kan lägga på filmen
Citera
2026-03-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej.

Tror detsamma som du. Blir bara massa svarta och woke shit
Citera
2026-03-25, 11:20
Medlem
Storkukans avatar
Men tanke på med vilken värdighet Andy Serkins regiserade orwels Djurfarmen, så bör han nog hålla sig till att krypa framför en grönskärm på alla fyra.

Vad jag förväntar mig.
Merry & Pippin kommer vara korkade medans dottern kommer att vara smart, stark o klok o stoppa de dumma manliga hobbitarna från att göra bort sig. Allt kommer att vara inspelat i en inomhusstudio framför en grönskärm vilket kommer ge hela världen en känsla av papp. För att försöka sminka över ett dåligt och förutsägbart manus så kommer krutet läggas på datoranimerad spektakel med strider utan blod med orcher som av en händelse aldrig klarar av döda någon karaktär som nämns vid namn.

Man kommer att maximalt att utnyttja Tolkienreferenser och miljöer o platser från tidigare filmer.

Vad jag tror. För 10 år sedan hade jag varit intresserad, idag är man för luttrad och antar att allt är skräp tills man på omvägar för höra att motsatsen kanske gäller.

https://www.svt.se/kultur/stephen-colbert-gor-sagan-om-ringen-film

Så Stephen Colbert och han son ska tydligen vara producent eller liknande..... ja det låter ju lovande.
Senast redigerad av Storkukan 2026-03-25 kl. 11:56.
Citera
2026-03-25, 11:28
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är det helt påhittat manus eller finns det någon riktig Tolkien förlaga?
Varför är Frodo död? Ville han ha för hög lön?
Det fanns ingen bra sjukvård att tillgå för alla långsiktiga, skador av höga asbestinnehållet i Ringen.
Han fick åka skepp till "Västerlandet" för att få hjälp.

Sam var även nära den under många veckor så vi få se om han börjar hosta allt värre.
Citera
2026-03-25, 11:47
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag har kommit in i en fas där jag känner "fuck it" och försöker se filmerna för vad de är. Ska jag gissa så kommer jag nog inte gilla den men det är mer relaterat till tolkningen av Tolkien.

Jag tyckte att härskarringen (2001) var den enda av Peter Jacksons filmer som kom nära böckerna även om Two Towers och Konungens Återkomst är bra som filmer. Rankin Bass Hobbit från 1977 tycker jag fångade känslan av Hobbit boken bäst även om mycket saknades och skrevs om.

Ring of Power ogillade jag mer för hur man lagt ribban och formatet än dess "woke". Jag hade troligen inte gillat en Alien tv-serie eller Star Wars serie av samma anledningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in