2026-03-24, 18:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Hård bransch men jag hade intrycket de har lite tätare med kunder i kassan än konkurrenter på helgen när jag inbland passerat.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=d36c1f7e-2812-42a5-90e7-ac7b6a8bdd9e

" Sportkedjan Stadium, som har huvudkontor i Norrköping, varslar runt 100 personer i ett nytt sparpaket på flera hundra miljoner kronor, rapporterar Norrköpings Tidningar.
Företaget bekräftar för NT att man presenterat ett sparpaket men vill inte gå in på vilka tjänster som berörs.

"Konkurrensen i vår bransch har aldrig varit tuffare och för att möta denna utveckling ställer vi om – och vi gör det nu.", skriver Kalle Eklöf, Stadiums vd till NT.

Sparpaketet berör alla Stadiums servicekontor i Norrköping, Solna, Oslo och Espoo i Finland."
Citera
2026-03-24, 18:40
Medlem
burialhexs avatar
konstigt...

kan det bero på att alla beställer på nätet?
vissa tom så fräcka att de går in i butik o testar grejer som de sen beställer för en hundring mindre på nätet.

se de mindre orterna där centrumen nu mer är spökgator.
Citera
2026-03-24, 19:19
Medlem
Sqrbankens avatar
Servicekontor. Tolkar det som att folk på golvet får stanna (bra isf!) medan sopor med hittepåutbildning som (av någon anledning) kändes relevant att anställa under bättre tider får tacka för sig.
Citera
2026-03-24, 21:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Servicekontor. Tolkar det som att folk på golvet får stanna (bra isf!) medan sopor med hittepåutbildning som (av någon anledning) kändes relevant att anställa under bättre tider får tacka för sig.

Kan mycket väl vara en massa adminpersonal som får gå då man kunnat ersätta dessa rätt enkelt med AI.
Företag vill tjäna pengar och den stora kostnaden är personal som inte gör någon nytta alls.
Citera
2026-03-24, 23:51
Avstängd
Crabbofixs avatar
lägg ner skiten
finns ingen anledning att handla på stadium
Citera
Igår, 07:10
Medlem
Förvånar mig inte. Det finns jättelika sportbutiker i nästan varje bostadsområde. Jag har i mitt stilla sinne undrat över det hela kan löna sig. Bara lokalerna måste kosta multum att hyra.

Givetvis gör ju näthandeln sitt till.
Citera
Igår, 07:17
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Vore synd om Stadium lades ner. Har handlat många prisvärda produkter där och deras personal är alltid jättetrevliga och hjälpsamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in