2026-03-23, 03:23
Medlem
skogs08s avatar
”Tre män döms till fängelse för att ha förnedringsrånat och brutalt misshandlat en pojke i Salem utanför Stockholm.
Misshandeln pågick i flera timmar och filmer spreds på sociala medier”

https://www.tv4.se/artikel/553Krjrx4aQbxXkYiZAnmb/15-arige-sonen-foernedrades-och-misshandlades-i-flera-timmar

Vad har vi att göra med för gynnare här då?
BO är vad det verkar av svensk härkomst, svårt att avgöra på blurrade bilderna vad angriparna har för ursprung.
Någon som vet mer eller har tillgång till FUP?

Länk till inlägg innehållande domen: (FB) Salem September 2025, 15-åring förnedringsrånad och misshandlad i timmar

Moderator
Senast redigerad av KomissarieBeck 2026-03-26 kl. 21:46.
Citera
2026-03-23, 03:34
Medlem
Onanikrems avatar
Just Salem har en dålig smak i min mun då jag faktiskt åkte nattbuss genom nämnda stadsdelen natten Daniel mördades. Otäck händelse! https://sv.wikipedia.org/wiki/Daniel_Wretstr%C3%B6m
Citera
2026-03-23, 08:33
Avstängd
Connykrims avatar
Vart hamnar ens dessa filmer? Är de nån app de laddas upp på?
Citera
2026-03-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Det undrar jag med.
Citera
2026-03-23, 09:02
Medlem
PyjamasXLs avatar
Jag tycker att det luktar väldigt nykulturellt. Min gissning är att det är kulturberikare från Mellanöstern eller Somalia som ligger bakom.
Citera
2026-03-23, 09:11
Medlem
Kundalinis avatar
Fullständigt sinnessjukt.

Sju månader till två års fängelse - ja, då kommer de nog aldrig att göra om nåt sånt här igen.

Fy fan, alltså.
Citera
2026-03-23, 11:44
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Vet inte säkert, men har hört att andra liknande filmer delas på bl.a. Snapchat.
Citera
2026-03-23, 12:12
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Jag tycker att det luktar väldigt nykulturellt. Min gissning är att det är kulturberikare från Mellanöstern eller Somalia som ligger bakom.

Jag är inte helt säker på det, somalier är de nog inte med nästan 100% säkerhet. De ser för ljusa ut helt enkelt men Mellanöstern kan det absolut vara.
Men den ena av dem har vad det ser ut som Fjällrävens vandringsbyxor på sig på den där bilden där de står i en kassakö. Använder verkligen gängkriminalla invandrare Fjällräven?

Svårt att veta nuförtiden då gängkulten spridit sig till svenskar i medelklassen tom
Någon som kan identifiera träningsoverallen på han som syns sparka? Är ett stort emblem på jackan och nå revärer på sidorna, någon klubb eller nåt?
Citera
2026-03-23, 12:46
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Jag är inte helt säker på det, somalier är de nog inte med nästan 100% säkerhet. De ser för ljusa ut helt enkelt men Mellanöstern kan det absolut vara.
Men den ena av dem har vad det ser ut som Fjällrävens vandringsbyxor på sig på den där bilden där de står i en kassakö. Använder verkligen gängkriminalla invandrare Fjällräven?

Svårt att veta nuförtiden då gängkulten spridit sig till svenskar i medelklassen tom
Någon som kan identifiera träningsoverallen på han som syns sparka? Är ett stort emblem på jackan och nå revärer på sidorna, någon klubb eller nåt?
Vet inte riktigt om dom använder Fjällräven. Däremot så går varannan gängkriminell i Haglöfs-kläder, och det kan väl sägas vara en av Fjällrävens största konkurrenter?
Citera
2026-03-23, 12:57
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vet inte riktigt om dom använder Fjällräven. Däremot så går varannan gängkriminell i Haglöfs-kläder, och det kan väl sägas vara en av Fjällrävens största konkurrenter?

Jo att de kör med Haglöfs vet jag. Men att de skulle kapa skogsmullemärket Fjällräven trodde jag låg långt bort. Men ingenting förvånar väl längre antar jag.
Citera
2026-03-23, 13:25
Medlem
Har någon målnr?
Citera
2026-03-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarMannen
Har någon målnr?
lär inte gå att få ut ändå, södertälje tingsrätt e hårda
Citera