Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Det är därför jag säger att religion är en form av schizofreni... Onda andar... Var finns dessa onda andar ens? Den mänskliga hjärnan är inget annat än en klump ruttet kött, en existens som styrs av hormoner. För att tro på Gud måste man presentera rationella bevis. Till exempel, istället för mytiska berättelser om att återuppliva de döda för tusentals år sedan, måste man visa oss att Gud återupplivar de döda just nu för att vi ska tro det. Det finns ingen substans alls, bara ord i en bok; det är tydligt att personen är en bedragare, så hur kan vi tro på detta? Hur rädd jag än är för döden kan jag helt enkelt inte tro på sådana saker.
Intressant att du är rädd för döden.
Jag ser att du har skrivit väldigt många trådar på Flashback. Jag förstår att du vill förstå livet och världen men det kommer alltid finnas saker vi inte kommer få konkreta svar på och ibland får man acceptera att livet är så. Min rekommendation är att du försöker leva mer i verkligheten och försöker dra ner på Flashback. Din psykiska hälsa förvärras här och negativa tankar.
Hjärnan en klump ruttet kött? Hmm.. du vet att hjärnan kan både äta upp sig själv och läka sig själv? Och detta kallar du ruttet kött. Det låter som att du låter din hjärna äta upp sig själv snarare än att läka sig. Du väljer vilken väg du ska ta..
Jag tror på Gud och därför är jag inte rädd för döden. Försök göra så mycket rätt du kan i detta livet så kommer rädslan för att dö minska.