2026-03-22, 10:59
Medlem
Lao Tzus avatar
Har Guillou rätt i att det är olämpligt? Varför ser han Simona som arabisk och inte svensk? Andra tankar om Jannes analys av sakernas tillstånd?

Citat:
Jag trodde aldrig att jag skulle få se Jimmie Åkesson krama om ens en svensktalande arabisk kvinna.

Än mindre kunde jag föreställa mej att en arabisk kvinna skulle krama Åkesson. Det vore ju en skändlighet ungefär som bilden av en judisk kvinna som kramar en nazistkoryfé.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ArvA1M/en-saga-om-liberalernas-sjalvmord
Senast redigerad av Lao Tzu 2026-03-22 kl. 11:05.
Citera
2026-03-22, 11:05
Medlem
Jordgubbes avatar
När kramade Jan Guillou nån, når ens hans korta armar - en fråga minst lika relevant som de han framför.
Citera
2026-03-22, 11:07
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
När kramade Jan Guillou nån, når ens hans korta armar - en fråga minst lika relevant som de han framför.
Vem vill krama Jan?
Citera
2026-03-22, 11:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Det vi bevittnar nu är islossning i politiken. Det smäller och klonkar. En och annan räv plumsar i.
Citera
2026-03-22, 11:15
Medlem
Går inte att komma ifrån att Guillou ser inte Simona som en svensk....!!

Citat:

"Jag trodde aldrig att jag skulle få se Jimmie Åkesson krama om ens en svensktalande arabisk kvinna.

Än mindre kunde jag föreställa mej att en arabisk kvinna skulle krama Åkesson. Det vore ju en skändlighet ungefär som bilden av en judisk kvinna som kramar en nazistkoryfé."
Senast redigerad av SecretGarden352 2026-03-22 kl. 11:18.
Citera
2026-03-22, 11:16
Medlem
DeValeras avatar
Janne är ju bara en föredetting. Vem bryr sig vad han skriver om?
Citera
2026-03-22, 11:20
Medlem
Kundalinis avatar
Guillou hymlar inte med sin rasistiska världsbild i alla fall.
Citera
2026-03-22, 11:20
Medlem
StoreSvartes avatar
Jan Guillou är förlegad. Han är den värsta typen av vänsterslödder.
Citera
2026-03-22, 11:21
Medlem
flytandelyckas avatar
Jan G ser alla araber som äckligt valboskap som ska rösta vänster. Om de tänker själva är de fruktansvärda husnegrer.
Citera
2026-03-22, 11:23
Medlem
Det är bra att de kramas och att hon separerat från social-liberalerna.

Hon kan t.o.m dejta en sverigedemokrat. Jag tror att media överdriver skillnaden. De två har mycket likheter:

- Man ska göra det bästa för landet.

- Man ska försöka förbättra sig.

- Man ska inte hata varandra i onödan.

Jan vill hålla vid liv en konflikt som inte behövs.
Citera
2026-03-22, 11:30
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag har en bild av Anne Frank sittande i Hitlers knä i Guds paradis.
Citera
2026-03-22, 11:34
Medlem
Galejans avatar
Nu gillar jag varken Mohamsson eller Åkesson men jag måste nog tillstå att jag ogillar Guillou mer. Därför väljer jag som vanligt att helt bortse från vad den lille sälformade fjanten skriver. Endast vid ett enda tillfälle (det som bekräftar regeln) har Guillou haft en klar poäng och det var för ett par år sedan när han skrev en text i Aftonbladet som varnade för att genom DCA-avtalet släppa in USA på svenska militärbaser. Han blev sannspådd redan inom ett par år. Det är enda undantaget från regeln att Guillou alltid har fel om allting han skriver.

Den här texten är rena tramset som enbart syftar till att predika för kören. Helt ointressant och en dammig kvarleva från 2010 års problemformulering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in