2026-03-22, 10:38
Medlem
Hej hej!
Jag har lyckats ladda ner en Black Sabbath-bootleg till min Windows-dator. När jag ska spela upp den kommer låtarna i fel ordning och mediespelaren kallar bandet för "okänd artist" istället för Earth (som de hette vid tiden). Låtarna är numrerade och ligger i en mapp döpt efter skivan, som ligger i en mapp uppkallad efter bandnamnet.
Har inte längre någon CD-brännare, så det vore bra om det gick att spela upp direkt från datorn utan att behöva hoppa upp mellan varje låt och se till att det blir rätt spår.
Citera
2026-03-22, 10:58
Medlem
Kalaskula544s avatar
Winamp och markera alla spela upp?
Citera
2026-03-22, 11:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonande
Hej hej!
Jag har lyckats ladda ner en Black Sabbath-bootleg till min Windows-dator. När jag ska spela upp den kommer låtarna i fel ordning och mediespelaren kallar bandet för "okänd artist" istället för Earth (som de hette vid tiden). Låtarna är numrerade och ligger i en mapp döpt efter skivan, som ligger i en mapp uppkallad efter bandnamnet.
Har inte längre någon CD-brännare, så det vore bra om det gick att spela upp direkt från datorn utan att behöva hoppa upp mellan varje låt och se till att det blir rätt spår.

Mp3tageditor men ofta finns inte bootlegs mm finns i databas, men i tageditor kan du ändra så alla låtar hamnar i den ordning de är på skivan, programmet får du lära dig själv, men det är ganska enkelt, du kan lägga dem i ordning, döpa om artisten låtnamn albumnmn etc ... ...

och ev Foobar2000 för spela upp,
Citera
2026-03-22, 11:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Eller denna mediaspelare som sväljer i stort sett alla filformat.

Läs in musikfilerna och välj sortera efter.

https://www.videolan.org/vlc/
Citera
2026-03-22, 11:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Eller denna mediaspelare som sväljer i stort sett alla filformat.

Läs in musikfilerna och välj sortera efter.

https://www.videolan.org/vlc/

De måste väl ändå vara taggade korrekt där för sortering ska kunna fungera ?
Citera
2026-03-22, 11:34
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Hej hej!

Om denna "bootleg" kommer i individuella musikfiler så kan du bara döpa om dom till 01.mp3 , 02.mp3 etc. Viktigt med att börja med nollan annars tror den 10.mp3 kommer efter 1an. Så borde den köra dom i den ordning du valt. Annars får du nog använda den tageditor som nämnts tidigare i tråden.
Citera
2026-03-22, 11:59
Medlem
https://www.mp3tag.de/en/
och spela upp med Windows mediaspelare.
Citera
2026-03-22, 20:19
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Winamp och markera alla spela upp?
Varför föreslår du ett 20 år gammalt program?
Citera
2026-03-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför föreslår du ett 20 år gammalt program?
Varför inte?, det fungerar ypperligt bra, ny version släpptes väl i fjol har jag för mig
Citera
2026-03-22, 22:33
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Varför inte?, det fungerar ypperligt bra, ny version släpptes väl i fjol har jag för mig
Nu blev jag fundersam och kollade läget.
Ja, de har faktiskt släppt versioner lite då och så.
Trodde produkten dog men den finns alltså kvar!
Citera
2026-03-23, 13:24
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Citat:
Hej hej!
bror kör bara spotify eller soundcloud
Citera
2026-03-23, 19:34
Moderator
Neksnors avatar
Det är antagligen metadata som är intressant, inte filnamn/sökväg. Se https://sv.wikipedia.org/wiki/MP3#Metainformation

Leta upp lämpligt program och ange rätt data.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in