2026-03-22, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Nattetid är tiden då mest varelser, ufon, spöken och diverse okända och paranormala kreatur härjar. Lever ni i fasa under nätterna? Har ni varit ute i skogen nattetid? Jag har sett dokumentärer och läst om alla möjliga obehagliga varelser som folk träffat. Ibland hemsökta av dessa i sina egna hem. Kl är nu över 3 vid skrivande tidpunkt och man vet inte vad man skall tro. Vad upplever ni på natten? Tystnaden, obehaget och den illavarslande atmosfären bidrar såklart med sitt. Jag kan få se och uppleva vad som helst när som helst. Känner ni er iakttagen nattetid? Har det som iakttar er någonsin visat sig? Vill man ens det?

Upplever ni nattens fasor och skräcken de sprider?
Det du upplever är antagligen mardrömmar.
Citera
2026-03-22, 06:04
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det du upplever är antagligen mardrömmar.

Nu har mörkret äntligen gett vika och jag kan snart gå och lägga mig för att sova. Det som lurar i natten har retirerat för den här gången.
Citera
2026-03-22, 06:23
Medlem
Exakt det du skrev har hänt mig sjukt många ggr, jag lärde mig att börja skratta i paniken och så började maran försvinna. Men som du sa, man har panik och kan it ens röra ett finger.
Som svar på din fråga, jo jag har vant mig ;D
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Haft det en gång ordentligt, nån gick in i rummet och verkligen satte sig bredvid mig. Jag låg och försökte skrika men kunde bara få ut hesa tysta pip. Försökte resa mig upp men de var som att han höll ner mig i sängen med all sin kraft.

Jag kämpade så hårt jag kunde, efter nån minut (som kändes som 20 minuter) släppte trycket och jag bokstavligen flög upp och bara skrek.

Det var den absolut sjukaste saken jag varit med om. Fy fan för att uppleva det massvis med gånger.
Har du vant dig?
Citera
2026-03-22, 06:25
Medlem
Jag har sett alla möjliga demoner och allt möjligt, har bara levt med detta i säkert 20 år nu, så har vant mig. Man kan inte röra sig och allt möjligt sker framför dig som om du vore vaken, det jag lärt mig efter alla år är att tvinga fram skratt, då försvinner demonerna eftersom
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl som tur är sällsynt. Man tror man är vaken men är det liksom inte. Man sover och försöker röra sig. Det händer inget. Man kan inte röra sig = paniken växer. Tills då man kan röra säg och det är faran över. Nja inte sällsynt. Man halvsover bara kanske.
Citera
2026-03-22, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrisby
Två gånger i mitt liv har jag total flippat för att jag vaknat och sett gestalter i sovrummet. Den första gången sov jag hos någon annan och då var det ett par byxor hängande på en träningscykel som skrämde skiten ur mig men andra gången var det något jag fan inte kan förklara.
Såg en fullkomlig människa stå i dörröppningen, inget snack om saken. Jag visste utan tvekan att den här personen (??) stod och stirrade på mig. Alltså fullt ut ätit glo biff med titt sås STIRRADE på mig.
Jag fick såklart spel och flög upp ur sängen som en skållad iller (inga problem att röra mig alls så jag tror inte det var sömnparalys) och vevade som en väderkvarn mot den jäveln men det fanns bara luft där. Sprang runt i lägenheten och tände varenda lampa men inte fan fanns där något.
Psykbrytade light resten av natten och inget liknande har hänt igen så vete sjutton om det är legit eller om min hjärna bara knarkade ur en stund. Oavsett så var det en rejäl upplevelse så grattis till mig or whatever lol
Hallucinationer är vanliga i det mer intermediära tillståndet mellan sömn och vakenhet.
Citera
2026-03-22, 07:07
Medlem
Citat:
Nattetid är tiden då mest varelser, ufon, spöken och diverse okända och paranormala kreatur härjar. Lever ni i fasa under nätterna? Har ni varit ute i skogen nattetid? Jag har sett dokumentärer och läst om alla möjliga obehagliga varelser som folk träffat. Ibland hemsökta av dessa i sina egna hem. Kl är nu över 3 vid skrivande tidpunkt och man vet inte vad man skall tro. Vad upplever ni på natten? Tystnaden, obehaget och den illavarslande atmosfären bidrar såklart med sitt. Jag kan få se och uppleva vad som helst när som helst. Känner ni er iakttagen nattetid? Har det som iakttar er någonsin visat sig? Vill man ens det?

Jag älskar att läsa fantasy och liknande böcker, men har nog för dålig fantasi, så jag har aldrig vad jag kommer ihåg tänkt att varelser kan dyka upp på natten. Det har alltid varit obehagligare för mig i städer med oberäkneliga psykiskt sjuka och/eller missbrukare som man inte vet vilket beteende man kan förvänta. Det tycker jag kan vara tillräckligt obehagligt.
Citera
2026-03-22, 07:27
Medlem
hockexs avatar
Jag går ofta nattpromenader i ,och utanför, skogen utan ljus, tycker det är behagligt och lugnande. Man går där helt ensam i en mystisk atmosfär och tänker på saker och ting.

Aldrig någonsin har jag upplevt något väsen eller liknande, hört lite grymtande från vildsvin men det har varit det värsta.
Citera
2026-03-22, 08:47
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrisby
Två gånger i mitt liv har jag total flippat för att jag vaknat och sett gestalter i sovrummet. Den första gången sov jag hos någon annan och då var det ett par byxor hängande på en träningscykel som skrämde skiten ur mig men andra gången var det något jag fan inte kan förklara.
Såg en fullkomlig människa stå i dörröppningen, inget snack om saken. Jag visste utan tvekan att den här personen (??) stod och stirrade på mig. Alltså fullt ut ätit glo biff med titt sås STIRRADE på mig.
Jag fick såklart spel och flög upp ur sängen som en skållad iller (inga problem att röra mig alls så jag tror inte det var sömnparalys) och vevade som en väderkvarn mot den jäveln men det fanns bara luft där. Sprang runt i lägenheten och tände varenda lampa men inte fan fanns där något.
Psykbrytade light resten av natten och inget liknande har hänt igen så vete sjutton om det är legit eller om min hjärna bara knarkade ur en stund. Oavsett så var det en rejäl upplevelse så grattis till mig or whatever lol

Haha, rädd för ett par byxor.
Citera
2026-03-22, 11:16
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Rädes inte mannen i hatten.

Natten, har många lager.

Som unga insåg vi det kan här och var bli en glitch i rumstiden.

Då skymtar det gångna.

Det klokaste är att hålla detta för dig själv. Här i Sverige har vi intalats allt går att förklara med dagens vetenskap.
Som ration Ella över åren frågat oss: "Du tror väl på En Gubbe i Molnet också..??"

Fascinerande rationell tanke, som dominerat Sverige de senaste 100 åren, att vår vetenskap redan vet allt, vi som enligt samma ideologi är de enda intelligenta tänkarna i universum.
Citera
2026-03-22, 11:40
Medlem
Var uppe inatt då jag inte kunde sova, och även ute i trädgården en sväng. Stjärnklart och fint, och som vanligt inget trams som störde heller.
Citera
2026-03-22, 11:41
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Nja skulle kanske till och med själv beskrivas som en av nattens fasor. Om natten upplever jag inte så mycket annat än lugn och tystnad, känns ombonat. Huset är lugnt hissen används inte och ingen går i traphuset. På landen är det rofylt att sitta på verandan med fotogenlampan och ana händelserna i skuggorna i skogsbrynet bortom gräsmattan. Oftast är det ju någon räv eller rådjur, ibland en grävling.

Så tycker nätterna är finfina för att vara för sig själv
Citera
2026-03-22, 11:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Vildsvin är mycket intelligenta djur.
Dom är mycket sociala, och deras inbördes kommunikation är blixtersnabb.

När man jagar dessa på natten, med tekniska hjälpmedel som får scenariot att påminna väldigt mycket om en Predator/skräckfilm så kan man se det från ”andra” dvs offrets sida av saken.

Saken i sig är inte särskilt övernaturlig eller komplicerad, det är din egen upplevelse, tolkning, och rädslor som gör det värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in