2026-03-21, 23:44
Medlem
Lite akut, kommit hem till en vän som intagit, ca 1000mg gabapentin, 5-7;starköl plus något glas vin och nu dragit i sig 30mg oxynorm, alkoholen utspritt under dagen, oxyn nu på kvällen. Personen är berusad men annars normal i andning och så, hade bara tänkt kika förbi mem blev orolig när jag hörde om kombinationen, borde jag hänga kvar och har uppsikt några timmar, vad tycks?
Citera
2026-03-22, 00:00
Medlem
Kan även nämna att personen ifråga har relativt hög tolerans på både alkohol och oxy. Den säger att den ligger på 15-30 mg targiniq alt oxynorm om dagen, och alkohol 4-5 dagar i veckan.
Citera
2026-03-22, 06:44
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Säg åt honom att han slösar oxy med att dricka så mycket.
Citera
2026-03-22, 06:51
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Kan även nämna att personen ifråga har relativt hög tolerans på både alkohol och oxy. Den säger att den ligger på 15-30 mg targiniq alt oxynorm om dagen, och alkohol 4-5 dagar i veckan.
Dåså, då är det ingen fara och du nojjar i onödan.
Citera
2026-03-28, 17:35
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Gick det bra för din vän?
Citera
2026-03-29, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Gick det bra för din vän?

Ja det gick väl, vännen bad om ursäkt dagen efter och tyckte själv det var en dum och onödig kombination, och var ledsen över att jag behövt oroa mig men ändå tacksam.

Jag har själv ingen erfarenhet av tyngre mediciner/droger men har förstått att kombinera dom med alkohol kan det gå åt helvete fort.
Citera
2026-03-29, 06:59
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Ja det gick väl, vännen bad om ursäkt dagen efter och tyckte själv det var en dum och onödig kombination, och var ledsen över att jag behövt oroa mig men ändå tacksam.

Jag har själv ingen erfarenhet av tyngre mediciner/droger men har förstått att kombinera dom med alkohol kan det gå åt helvete fort.

Skönt att din vän klarades sig smärtfritt den här gången. Vuxet av din vän att be om ursäkt, inte alla som gör så idag.

Om du vill så skicka ett PM till mig. Kan ge dig en slags "chart" på ett forum som alla preparat finns där och man kan även jämföra ifall ämne X funkar med ämne Y samtidigt eller om det är farligt eller ev dödligt. Men PM ifall du är intresserad. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in