2026-03-21, 16:57
Avslutad
Idag på Instagram så går Jimmie Åkesson ut med följande text:

Idag har jag, och många med mig, omaka strumpor. Detta för att manifestera acceptansen för olikheter samt det självklara konstaterande att alla människor föds med ett unikt och lika värde.

https://www.instagram.com/akesson.jimmie/

Vad händer med SD? Åkesson går full sosse/miljöpartist. Oavsett om man håller med om detta i sak så trodde jag verkligen att SD-väljarna var otroligt trötta på detta mantrat som vi har hört i decennier nu från diverse sosse- och miljöpartister men ack så fel jag hade. Kommentarsfältet svämmar över av kärlek och lovord. Visserligen bara 80 kommentarer drygt men ändå.

Vad tror ni? Är detta en lyckad strategi för att vinna väljare eller försöker Åkesson snarare vinna Ulfs, Ebbas och Simonas hjärta? Borde inte SD-väljare vara trötta på tjatet om alla människors lika värde? Eller överanalyserar jag detta?
Citera
2026-03-21, 16:58
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp

Idag har jag, och många med mig, omaka strumpor. Detta för att manifestera acceptansen för olikheter samt det självklara konstaterande att alla människor föds med ett unikt och lika värde.

Vad händer med SD? Åkesson går full sosse/miljöpartist. Oavsett om man håller med om detta i sak så trodde jag verkligen att SD-väljarna var otroligt trötta på detta mantrat som vi har hört i decennier nu från diverse sosse- och miljöpartister men ack så fel jag hade. Kommentarsfältet svämmar över av kärlek och lovord. Visserligen bara 80 kommentarer drygt men ändå.

Vad tror ni? Är detta en lyckad strategi för att vinna väljare eller försöker Åkesson snarare vinna Ulfs, Ebbas och Simonas hjärta? Borde inte SD-väljare vara trötta på tjatet om alla människors lika värde? Eller överanalyserar jag detta?

Jag har inte Instagram - är detta på riktigt?
Citera
2026-03-21, 17:03
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag har inte Instagram - är detta på riktigt?

Det verkar röra sig om en manifestation för att det är den 21a Mars, Downs Syndrom dagen.
Citera
2026-03-21, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det verkar röra sig om en manifestation för att det är den 21a Mars, Downs Syndrom dagen.

Aldrig hört talas om
Citera
2026-03-21, 17:08
Medlem
Ganonitos avatar
SD har blivit ett stort jävla skämt under Åkessons ledning. Att de åker ur riksdagen är väl för mycket att hoppas på, men jag hoppas väljarna straffar dem så att de dimper ner till 10%.
Citera
2026-03-21, 17:09
Medlem
Citat:

Min första reaktion blev Hahahahaha

Det är valår och Jimmie är en populist. Han har redan säkrat de väljare som hatar invandrare. Nu försöker han locka in fler väljare från "PK-mitten" (som inte präglas av hat mot andra människor).

100% oärlig populism för att fiska fler röster.
Citera
2026-03-21, 17:10
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Aldrig hört talas om

Inte jag heller, men det är tydligen idag.
Citera
2026-03-21, 17:20
Medlem
Comitiums avatar
Jimmie Åkesson tjatar inte om allas lika värde.

Jimmie Åkesson framhåller att alla människor föds med amma värde. Det är samma syn som den amerikanska självständighetsförklarinegen "The declaration of independance" från 1776:

"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

Inget PK alls av Jimmie Åkesson utan helt självklart. Alla skolbarn i USA får lära sig detta.
Citera
2026-03-21, 17:25
Avslutad
När brydde sig SD om down syndrom-dagen? Jag tror att detta är ett försök att kamma hem godhetspoäng. Vitböcker, kramar med liberaler, pausade utvisningar. Nej usch.
Citera
2026-03-21, 18:29
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag hatar Sverigedemokraterna.
Jag ska rösta på något parti som står för det motsatta.
Vi ska inte acceptera olikheter i Sverige.
Citera
2026-03-21, 18:41
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

jävla ägghuvuden.

rocka sockorna = downs syndrom-dagen.
Citera
2026-03-21, 18:45
Avstängd
Det handlar ju om rocka sockorna = downs syndrom-dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in