2026-03-21, 15:26
Medlem
Norsk TV-serie med bla Joel Kinnaman på Netflix från den 26 mars

https://www.nrk.no/filmpolitiet/anmeldelse_-_jo-nesbos-harry-hole_-pa-netflix-1.17815867

https://www.imdb.com/title/tt31810018/
Citera
2026-03-22, 17:31
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Den här serien ser jag framemot. Hoppas att den blir bra. Rätt bra skådespelare ska vara med Joel Kinnaman B.la.
Citera
2026-03-26, 22:11
Medlem
Giant Squids avatar
Bästa krimserien just nu.
Nesbø har ju blivit tillfrågad tidigt att göra tv utav Harry Hole men alltid tackat nej, för att han ville finslipa på karaktären och handlingen till slutet.
Citera
2026-03-27, 00:12
Medlem
Första halvan av avsnitt 1 är lite töntigt men sedan väldigt bra.
Citera
2026-03-27, 00:56
Medlem
Sett 3 avsnitt ikväll/natt. Bra. Har läst alla Nesbös böcker. Den här storyn är inte helt kompatibel med böckerna om Harry, men ändå jävligt bra fångat. 9 av 10.
Citera
2026-03-27, 01:26
Medlem
Tavastehuss avatar
Snakker Kinnaman norsk? Hvordan er hans norsk? Gøy?
Citera
2026-03-27, 01:29
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Snakker Kinnaman norsk? Hvordan er hans norsk? Gøy?

Nä, svenska.

För övrigt verkar serien bra såhär långt.
Märkligt bara att man alltid använder sig av samma skådespelare i norska serier/filmer. Det kanske å andra sidan inte finns så många som är bra.
Citera
2026-03-27, 03:11
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nä, svenska.

För övrigt verkar serien bra såhär långt.
Märkligt bara att man alltid använder sig av samma skådespelare i norska serier/filmer. Det kanske å andra sidan inte finns så många som är bra.

Rättar mig själv. Kinnaman talar visst lite norska emellanåt.
Citera
2026-03-27, 08:44
Medlem
Det här var inte så jäkla roligt faktiskt.

Citera
2026-03-27, 13:38
Medlem
Kvillebacken1s avatar
10 år sen jag läste böckerna men har inget minne av att det var svenskar på Oslo-polisen?

Eller har dom slängt in Kinnaman i serien bara för att få ett känt namn och fler tittare?
Citera
2026-03-27, 15:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
10 år sen jag läste böckerna men har inget minne av att det var svenskar på Oslo-polisen?

Eller har dom slängt in Kinnaman i serien bara för att få ett känt namn och fler tittare?
Det är nog lite tunnsått på kända bra skådisar i Norge.
Mycket svenskar (samproduktion?), samt minst två utav dem har väl varit med i EXIT, polischefen och "prästen".

Kritiken har varit blandad, framförallt att de går för fort fram i personberättadet av Hole redan i första avsnittet. Man kör allt på en och samma gång.

Som Harry Hole fanboy så gör det inte så mycket, man vet redan vem man har att göra med, och det hade varit otroligt segt att dra ut på detta.
Jag kan inte förstå varför man ska vänta en hel säsong på en karaktärs beskrivning, det är helt rätt som det gjort nu.

Än så länge 100% på Rotten Tomatoes
Senast redigerad av Giant Squid 2026-03-27 kl. 15:44.
Citera
2026-03-27, 16:57
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är nog lite tunnsått på kända bra skådisar i Norge.
Mycket svenskar (samproduktion?), samt minst två utav dem har väl varit med i EXIT, polischefen och "prästen".

Kritiken har varit blandad, framförallt att de går för fort fram i personberättadet av Hole redan i första avsnittet. Man kör allt på en och samma gång.

Som Harry Hole fanboy så gör det inte så mycket, man vet redan vem man har att göra med, och det hade varit otroligt segt att dra ut på detta.
Jag kan inte förstå varför man ska vänta en hel säsong på en karaktärs beskrivning, det är helt rätt som det gjort nu.

Än så länge 100% på Rotten Tomatoes

Sett ett avsnitt och det är mil ifrån tex Wistling som ändå satt standarden för norsk krim.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in