2026-03-21, 14:45
Medlem
Jag har bott i alla delar av Sverige samt 10 andra länder, inklusive alla nordiska länder (jag jämför alltså inte med typ Thailand). Jag är 30 och även med svensk standard är jag helt klart över snittet, kanske 8/10 utseendemässigt, och jag har haft det hur lätt som helst på Tinder överallt där jag har varit innan. I exempelvis Norge och Island fick jag i snitt 2-3 nya ligg i månaden genom Tinder.

Vid årsskiftet flyttade jag till Stockholm, och det har varit helt fruktansvärt. På drygt 4 månader har jag fått 3 matchningar. Ungefär samma sak hände med alla, vi höll en bra konversation i ett par dagar, och när jag föreslog att ses till helgen, eller hoppa över till instagram så slutar de svara. Nu har jag inte fått en enda matchning på två veckor.

Kvinnornas profiler här tyder också på ett extremt uppblåst självförtroende. De flesta har ingen beskrivning alls, de har bara några resebilder på sig själva och när de har en beskrivning så listar de bara krav. Jag har sett några som uttryckligen har skrivit "söker bara kändisar". Vad i helvete?

Har andra män upplevt samma sak med Tinder i Stockholm? Är det någon annan app än Tinder som gäller här?

Och varför är det så? Borde inte Stockholm vara enklast med tanke på att det är den enda staden i Sverige med fler unga kvinnor än män?
Citera
2026-03-21, 14:51
Medlem
AlfaQhards avatar
Jag tror snarare att det är fel på dig, än att det skulle vara fel på 1000-tal kvinnor. Den där 8an du gav dig själv kanske är en 5a.
Citera
2026-03-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jag tror snarare att det är fel på dig, än att det skulle vara fel på 1000-tal kvinnor. Den där 8an du gav dig själv kanske är en 5a.

De drygt 30 kvinnor jag raggat upp bara i andra svenska städer skulle inte hålla med om det.
Citera
2026-03-21, 15:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
De drygt 30 kvinnor jag raggat upp bara i andra svenska städer skulle inte hålla med om det.
Kvinnor i andra svenska städer håller inte lika hög klass som de i Stockholm.
Citera
2026-03-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Ingen hög klass på dem, de bara tror för mycket om sig själva
Citera
2026-03-21, 15:24
Medlem
Det är så enkelt att i Stockholm finns det fler 10/10 män att ligga med på Tinder för de måttligt attraktiva kvinnorna. Varför ska de välja en 8/10 då? Kortfattat, de kvinnor som bara vill ligga väljer endast efter utseende och går på 10/10. De som letar en relation är nu 30+ och letar något annat än vad du ser ut att kunna erbjuda.
Citera
2026-03-21, 15:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Hög klass?
Många är inflyttade från "landsbygden" och tycker nu mer att dom är märkvärdiga eftersom dom bor i "storstan".

Dom som verkligen är genuina stockholmare har ofta lika hög klass som vilken lantortsbrud som helst, men behöver antagligen inte söka kontakt med okända på Tinder för att få sig ett ligg, eller en partner. Dom navigerar nog i förortsjungeln på egen hand utan appar.

Stockholm är också fullt av idioter, av bägge kön, så det är klart mer riskfyllt att söka kontakt med okända just där. Det är nog en anledning till att folk är försiktiga och det är svårare att få napp där.
Bodycontakt är antagligen ett bättre forum om enbart sex står i fokus.
Citera
2026-03-21, 15:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Varför ska du ifrågasätta vad kvinnor har för standard? Det finns inget mer avtändande. Det är den mentaliteten hos dig som jagar iväg kvinnorna från dig som om du vore pesten själv, tyvärr. Du kan ju börja med att ändra din inställning till att tycka om och vilja ha kvinnor istället för att störa dig på dom. Och för guds skull bjud på lite charm istället för offerkofta!

Gällande kvinnor i Stockholm särskilt, så är det avgörande att du har med en bra jobbtitel i din beskrivning. Läkare, ingenjör, VD eller andra välbetalda jobb är det som kommer få kvinnorna att fortsätta ha en konversation med dig. Detta väger kanske ännu tyngre än att du är en 8/10. Har du ett sådant jobb? Om inte, så försök skaffa det om du kan. DÅ ska du se att matchningarna trillar in.

Hade du varit i tidig 20-årsåldern så hade du kunnat komma undan med att du skrivit att du är en bartender, men nu i 30-årsåldern så har kvinnor kommit på att dom vill ha en man som kan försörja dom och framtida familj.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-03-21 kl. 15:57.
Citera
2026-03-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför ska du ifrågasätta vad kvinnor har för standard? Det finns inget mer avtändande. Det är den mentaliteten hos dig som jagar iväg kvinnorna från dig som om du vore pesten själv, tyvärr. Du kan ju börja med att ändra din inställning till att tycka om och vilja ha kvinnor istället för att störa dig på dom. Och för guds skull bjud på lite charm istället för offerkofta!

Gällande kvinnor i Stockholm särskilt, så är det avgörande att du har med en bra jobbtitel i din beskrivning. Läkare, ingenjör, VD eller andra välbetalda jobb är det som kommer få kvinnorna att fortsätta ha en konversation med dig. Detta väger kanske ännu tyngre än att du är en 8/10. Har du ett sådant jobb? Om inte, så försök skaffa det om du kan. DÅ ska du se att matchningarna trillar in.

Hade du varit i tidig 20-årsåldern så hade du kunnat komma undan med att du skrivit att du är en bartender, men nu i 30-årsåldern så har kvinnor kommit på att dom vill ha en man som kan försörja dom och framtida familj.

Vad menar du? Tror du att jag ifrågasätter deras standarder när jag chattar med dem? Nej det gör jag inte. Jag gör det här, för att jag är genuint nyfiken på varför de tror så extremt mycket högre om sig själva än kvinnorna i Jönköping, Oslo, eller Reykjavik.

Vet du det, eller ville du bara komma och försvara kvinnorna i Stockholm? Det behöver de inte, de har det uppenbarligen väldigt enkelt.
Citera
2026-03-21, 17:17
Medlem
MMXXIIIs avatar
En 8/10 ute i byhålorna är som en 2/10 i Stockholm. Välkommen till den riktiga världen polarn, dags att inse det och landa lite
Citera
2026-03-21, 17:40
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Jag har bott i alla delar av Sverige samt 10 andra länder, inklusive alla nordiska länder (jag jämför alltså inte med typ Thailand). Jag är 30 och även med svensk standard är jag helt klart över snittet, kanske 8/10 utseendemässigt, och jag har haft det hur lätt som helst på Tinder överallt där jag har varit innan. I exempelvis Norge och Island fick jag i snitt 2-3 nya ligg i månaden genom Tinder.

Vid årsskiftet flyttade jag till Stockholm, och det har varit helt fruktansvärt. På drygt 4 månader har jag fått 3 matchningar. Ungefär samma sak hände med alla, vi höll en bra konversation i ett par dagar, och när jag föreslog att ses till helgen, eller hoppa över till instagram så slutar de svara. Nu har jag inte fått en enda matchning på två veckor.

Kvinnornas profiler här tyder också på ett extremt uppblåst självförtroende. De flesta har ingen beskrivning alls, de har bara några resebilder på sig själva och när de har en beskrivning så listar de bara krav. Jag har sett några som uttryckligen har skrivit "söker bara kändisar". Vad i helvete?

Har andra män upplevt samma sak med Tinder i Stockholm? Är det någon annan app än Tinder som gäller här?

Och varför är det så? Borde inte Stockholm vara enklast med tanke på att det är den enda staden i Sverige med fler unga kvinnor än män?
Du har nog hittat den plats som är sämst för dig att dejta på då?

Samtidigt kan du ju ge det lite tid men jag vet inte. Det bestämmer du själv.

Citat:
Har du tänkt på om det är så att du missat några gudinnor genom att du inte ser dem trots att dem går runt och står framför dig varje dag?

Bara en tanke att hoppa ut ur boxen.
Citera
2026-03-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
En 8/10 ute i byhålorna är som en 2/10 i Stockholm. Välkommen till den riktiga världen polarn, dags att inse det och landa lite

Jaså och hur kommer det sig att just Stockholm har så attraktiva män? För kvinnorna är inte mer attraktiva än i andra städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in