2026-03-21, 13:11
Medlem
glockenreins avatar
Fattar inte. Sverigedemokraternas Eddie Wallin lägger ut en massa bilder och videos på hur han blivit hotad till livet för att han utmanat Greta Thunberg i debatt i eftermiddag. Hela tiden ska han påpeka hur modig han är för att han vågar debattera ändå för att han inte är rädd för sitt liv. Se t.ex. denna bild han lade ut idag.

Har han verkligen blivit hotad på riktigt och varför tar han upp kameran och filmar istället för att ringa polisen när nån försöker ta sig in genom hans dörr mitt i natten? Är det fejk för att han vill spela allan?
Citera
2026-03-21, 13:16
Avstängd
Han verkar ha fått ett hotbudskap på sin dörr som någon tejpat upp i lugn och ro? https://www.instagram.com/eddiewallin/p/DWFphQaDC9_/

Får lite David von Arnold Antoni vibbar av denna killen.
Citera
2026-03-21, 13:20
Medlem
Alla som är något som helst insatt poltitikst vet att det förkommer våld och hot. Den som förnekar det är inte insatt eller de som faktist utför det.
Citera
2026-03-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. Sverigedemokraternas Eddie Wallin lägger ut en massa bilder och videos på hur han blivit hotad till livet för att han utmanat Greta Thunberg i debatt i eftermiddag. Hela tiden ska han påpeka hur modig han är för att han vågar debattera ändå för att han inte är rädd för sitt liv. Se t.ex. denna bild han lade ut idag.

Har han verkligen blivit hotad på riktigt och varför tar han upp kameran och filmar istället för att ringa polisen när nån försöker ta sig in genom hans dörr mitt i natten? Är det fejk för att han vill spela allan?
När man nu skriver hot bör man kanske lägga lite tid på att stava rätt. Exept kontra except. Men hotet är nog inget man ska ta varligt på. Finns massa vänsteridioter där ute som tar till våld när man inte lyssnar på deras sätt
Senast redigerad av Mumbo2022 2026-03-21 kl. 13:28.
Citera
2026-03-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Han verkar ha fått ett hotbudskap på sin dörr som någon tejpat upp i lugn och ro? https://www.instagram.com/eddiewallin/p/DWFphQaDC9_/

Får lite David von Arnold Antoni vibbar av denna killen.
Det där kan man göra på mindre än fem minuter.
Citera
2026-03-21, 13:42
Medlem
Eurodiscos avatar
Jag har aldrig hört eller sett ett hot som någon skrivit med tejp på en dörr. Och varför är alla hoten på dålig Engelska?Detta känns som fejk hot som han själv har gjort. Sedan är det väll ingen som hotar han för att han ska debatera mot Greta om han nu ska det??
Senast redigerad av Eurodisco 2026-03-21 kl. 13:48.
Citera
2026-03-21, 13:50
Medlem
Europes avatar
Är inte alla potentiellt hotade när de öppet kritiserar någon del av alliansen av vänstermänniskor, islamister och kriminella? Möjligtvis med undantag för om man kritiserar av den lilla andelen vänstermänniskor som öppet är emot våldsvänster, islam och kriminella (de lär istället i första hand riskera attacker från just dessa).

Det sagt, så blir så klart inte alla kritiker angripna. Samt det förekommer hot och även angrepp (våld och vandalisering av egendom) mot politiker från alla riksdagspartier. SD-politiker (speciellt kvinnliga sådana, trots att angrepp mot övriga partiers politiker har fördelat sig mer jämnt mellan könen) har tydligen utsatts mångfaldigt mer för hot, våld och vandalisering kopplat till deras politiska uppdrag än övriga partiers representanter, men jag har förstått det som att det på senare år har blivit allt vanligare även mot MP-politiker.

Eftersom jag inte kan läsa tankar, så vet jag inte hur det är i det här fallet.
Senast redigerad av Europe 2026-03-21 kl. 13:54.
Citera
2026-03-21, 13:58
Medlem
burialhexs avatar
haha fyfan va pinsam, mytoman?
dödshotar sig själv inför någon låtsasdebatt som enbart äger rum i hans fantasi?
Citera
2026-03-21, 14:12
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
När man nu skriver hot bör man kanske lägga lite tid på att stava rätt. Exept kontra except. Men hotet är nog inget man ska ta varligt på. Finns massa vänsteridioter där ute som tar till våld när man inte lyssnar på deras sätt

Lol ja, ser ut som att de skrivit ”exept no one will MES you” lmao men kan vara dålig handstil. Får i detta fall intrycket av att han blåser upp eller fejkar hotet för att få uppmärksamhet men visst att det finns sjuka vänsterstollar som tycker våld är berättigat när det är mot folk som inte tycker som dem.
Citera
2026-03-21, 18:29
Medlem
burialhexs avatar
överlevde han?
Citera
2026-03-21, 19:07
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
överlevde han?

Vet inte än, kollade hans insta när jag satt och sket nyss men han hade inte uppdaterat nåt.
Citera
2026-03-21, 21:42
Medlem
ImTheMans avatar
Praktiskt att hoten är på engelska så att de passar språket han föredrar på sitt instagram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in