Mer hardcore åt folket.
Terror är ett USA-baserat band som spelar
hardcore punk(?) som bildades i Los Angeles år 2002. Och på den vägen är det. Enda medlemmarna som varit med sedan starten är Scott Vogel (lead vocals) och Nick Jett (drums). Gör det enkelt för mig och drar in lite
text: "
Terror is a hardcore band with influences from metal. Their songs have been described as loud, fast, intense, with powerful vocals and a driving rhythm, with the guitars usually being heavy and the riffs often unembellished, "designed to hit hard". Terror's lyrics frequently touch on issues of societal decay, pain, struggle, resilience, injustice, greed, and sometimes personal reflections".
Vi har en album-diskografi att ta del av:
• "One With The Underdogs" (2004)
• "Always The Hard Way" (2006)
• "The Damned, The Shamed" (2008)
• "Keepers Of The Faith" (2010)
• "Live By The Code" (2013)
• "The 25th Hour" (2015)
• "Total Retaliation" (2018)
• "Pain Into Power" (2022)
• "Still Suffer" (2026)
Nya albumet har inte riktigt kommit ut ännu. Sedan finns det en massa annat i diskografin också som EP:s, live-releaser och liknande. Deras mest streamade låt på Spotify är "
Keepers Of The Faith" som landar på ca 8,5 miljoner lyssningar.
Lyssnar ni något på
Terror? Eller är det öronterror? Nu är vi inne på en genre som jag inte känner mig speciellt bekväm med eller kunnig inom - lyssnar i princip aldrig på hardcore. Men det lär ju finnas folk här som lyssnar på genren, eller?