2026-03-21, 08:07
Medlem
Jag har en Galaxy S20+ och jag kan inte få något program att spela in samtalen. Har testat ACR Cube
med flera men man hör bara mig prata. Så min fråga är finns det någon bättre mjukvara eller kanske en separat inspelnings apparat som man kopplar till mobilen? Vill helst inte spela in via högtalarfuktionen.
Tacksam för svar.
Citera
2026-03-21, 08:17
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har för mig att det finns handsfree med inspelningsfunktion, det var något år sedan jag kollade och då var det bara skumma märken som hade den funktionen. Jag har en pixel idag och den har möjlighet till inspelning av samtal som standard.
Citera
2026-03-21, 08:21
Medlem
Ganska konstigt att det inte finns sådana program eller appar. Undra varför..
Citera
2026-03-21, 08:22
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Ja, jag vill också en sådan funktion.
För att spela in när jag driver med försäljare.
Citera
2026-03-21, 08:30
Medlem
kalkryggars avatar
Har för mig att det försvåras av att det anses inte vara ok att spela in andra människor man har samtal med. Något sånt trams. Det är därför så många spelar in genom att använda just högtalarfunktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har för mig att det finns handsfree med inspelningsfunktion, det var något år sedan jag kollade och då var det bara skumma märken som hade den funktionen. Jag har en pixel idag och den har möjlighet till inspelning av samtal som standard.

Har den. Sitter inspelningsfunktionen i själva telefonappen då eller?

Du menar alltså att du får med båda sidor av samtalet?
Senast redigerad av kalkryggar 2026-03-21 kl. 08:32.
Citera
2026-03-21, 08:30
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Du kan dra på skärminspelning under samtalet så spelar det in. Dock med video.
Citera
2026-03-21, 08:31
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har den. Sitter inspelningsfunktionen i själva telefonappen då eller?

Du menar alltså att du får med båda sidor av samtalet?
Ja.

https://swedroid.se/samtalsinspelningen-i-pixel-nu-allmant-tillganglig-sa-har-fungerar-det/
Citera
2026-03-21, 08:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ja.

https://swedroid.se/samtalsinspelningen-i-pixel-nu-allmant-tillganglig-sa-har-fungerar-det/

Är det någon röst som säger att samtalet spelas in som motparten hör?
Citera
2026-03-21, 08:37
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ja, precis som det står i länken.

Men eftersom det är möjligt i hårdvaran att spela in samtal borde det komma acr-appar som fungerar på pixel också.
Citera
2026-03-21, 08:48
Medlem
När jag hade stock android kunde jag inte spela in med min telefon i alla år oavsett vilka appar jag testade, sen ominstallerade jag till LineageOS (öppen android) av orelaterad anledning och sen gick det lätt att slå på inspelning i appen för telefonsamtal.
Citera
2026-03-21, 08:48
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

På Samsung är det så att när samtalet kopplas fram tar appen över samtalet de första sekunderna och berättar överdrivet långsamt för alla inblandade med en obehaglig ai-robotröst att samtalet spelas in. Jag testade den när jag ringde ett företags kundtjänst en gång och de lade på luren, troligen för att de med god anledning trodde att det var något scam-samtal eller bugg i deras interna system. Så ganska värdelös funktion i praktiken som bara låter användbar och bra på pappret.
Citera
2026-03-21, 08:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ja, precis som det står i länken.

Men eftersom det är möjligt i hårdvaran att spela in samtal borde det komma acr-appar som fungerar på pixel också.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
På Samsung är det så att när samtalet kopplas fram tar appen över samtalet de första sekunderna och berättar överdrivet långsamt för alla inblandade med en obehaglig ai-robotröst att samtalet spelas in. Jag testade den när jag ringde ett företags kundtjänst en gång och de lade på luren, troligen för att de med god anledning trodde att det var något scam-samtal eller bugg i deras interna system. Så ganska värdelös funktion i praktiken som bara låter användbar och bra på pappret.

Men så löjlig grej. När det ändå är så enkelt att spela in samtalen ändå. Så det ger i så fall bara någon slags falsk trygghet om folk utgår ifrån att de blir informerade om att de blir inspelade när de ändå ganska enkelt kan bli inspelade. Det är ju bara att dra ljudet in i en dator och spela in det där.

Folk får väl tala på ett sätt som om de fanns en möjlighet att de blev inspelade helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in